Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 14 apr 2022 14:39

sharkman113 schreef: 13 apr 2022 14:58 Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 14 apr 2022 14:45

fietsernl schreef: 14 apr 2022 14:39
sharkman113 schreef: 13 apr 2022 14:58 Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
Nee niet echt, en dat komt meer omdat je geen vergelijking kan doen binnen een hele korte tijd.
Banden type, breedte, verschil velgen etc dat moet dan allemaal hetzelfde zijn op dezelfde type Giant fiets bij een hogere klasse tcr met een isp tcr

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 apr 2022 21:09

Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
Ja en nee, bij Giant zijn de ISP modellen doorgaans uit beter materiaal gemaakt (= stijfer / lichter) dan de explaren zonder isp (ISP frames kosten ook heel veel meer geld). De zadelpenconstructie bij de propel is niet optimaal en bovendien is de vork voorzien van een aluminium pijp. Zet je beide fietsen met een vergelijkbare groep naast elkaar dan merk je zeker op slecht wegdek / bij stevig aanzetten duidelijke verschillen.
Zelfde geldt eigenlijk bij de overige modellen echter ik heb een poos op een TCR SL0 voor de amerikaanse markt gereden (exact hetzelfde uitgevoerd als de Europese SL0 met ISP maar dan met losse zadelpen) en inderdaad is er dan hoegenaamd geen verschil tussen beide fietsen te bespeuren.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2022 23:00

ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 15 apr 2022 06:00

havana schreef: 14 apr 2022 23:00 ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
Dat vind jij

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 15 apr 2022 13:20

Ik vind de TCR ISP echt fantastisch. Minder praktisch, dat wel. De Propel is niet helemaal mijn ding, vooral door die enorme stuurpen van de nieuwe disc-versie.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 apr 2022 19:40

ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
Dat is smaak maar dat geldt eigenlijk voor alle aero fietsen zeker als ze ook nog eens met schijven zijn uitgerust.
Persoonlijk zal het me een zorg wezen of een fiets mooi is, de techniek en met name de rij eigenschappen gaan altijd voor (en wat dat laatste betreft verslaat een (niet disc) Propel heel veel fietsen terwijl het gewicht (bij de mijne dan) meer dan een kilo lager is dat wat de huidige merken met hun aero modellen voor de prijs van een leuke boodschappenauto durven te verkopen.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 18 mei 2022 11:30

Iemand ervaring met de laatste Revolt Advanced? Toch paar kleine wijzigingen gehad qua geo tov vorige..

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 20 mei 2022 12:17

Ghini schreef: 18 mei 2022 11:30 Iemand ervaring met de laatste Revolt Advanced? Toch paar kleine wijzigingen gehad qua geo tov vorige..
zie mijn opmerkingen in het gravel topic

loonatik
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 mei 2008 01:33

loonatik 22 mei 2022 18:43

Lcsmet schreef: 21 dec 2021 19:06
loonatik schreef: 21 dec 2021 17:36 Heb de Defy Advanced Pro 2 een tijd geleden besteld, zie dat ie nu op week 45 .........
Drama :lol:
Wachten tot week 45 in 2022?
Dan ging ik op zoek naar een winkel die wel een vergelijkbare fiets op voorraad heeft.
Dat "klanten" dit pikken daar kan ik met mijn verstand echt niet bij.
Oke ik kon niet meer wachten...
Krijg deze jongen in week 24
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-pro-1
Scheelde uiteindelijk maar 400eu met de pro 2 dus tjahhhh

Iemand ervaring met de Giant Gavia Fondo 1 banden?
Misschien maar gelijk vervangen met gp 5000's of zijn ze wel oke voor een seizoen...
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force

Gebruikersavatar
JorgV
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18

Gebruikersavatar JorgV 23 mei 2022 15:59

Ik vind ze prima, 5500km zonder lek, uiteindelijk tot op de draad versleten en toen vervangen. Heb er ook mee gekoerst, winter mee doorgereden etc, ik zou ze lekker laten zitten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 mei 2022 16:27

loonatik schreef: 22 mei 2022 18:43
Lcsmet schreef: 21 dec 2021 19:06
loonatik schreef: 21 dec 2021 17:36 Heb de Defy Advanced Pro 2 een tijd geleden besteld, zie dat ie nu op week 45 .........
Drama :lol:
Wachten tot week 45 in 2022?
Dan ging ik op zoek naar een winkel die wel een vergelijkbare fiets op voorraad heeft.
Dat "klanten" dit pikken daar kan ik met mijn verstand echt niet bij.
Oke ik kon niet meer wachten...
Krijg deze jongen in week 24
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-pro-1
Scheelde uiteindelijk maar 400eu met de pro 2 dus tjahhhh

Iemand ervaring met de Giant Gavia Fondo 1 banden?
Misschien maar gelijk vervangen met gp 5000's of zijn ze wel oke voor een seizoen...
Volgens mij is de Giant Gavia Fondo 1 een tubeless band en de gp5000 is dat niet en is gewoon een band met een binnenband. Deze laatste zullen bij iedere lekke band moeten worden gerepareerd, terwijl een tubeless band mits voorzien van latex deze gewoon onder het rijden dicht (90% van de gevallen).!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie