Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Graag jullie advies, wachten of toeslaan

NCL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2022 23:16

NCL 19 mei 2022 17:29

Hallo allemaal, na de nodige uurtjes hier op het forum te hebben doorgebracht 😁 en het bezoeken van de nodige fietsenmakers in de buurt is dan eindelijk het moment aangebroken dat ik kan overgaan tot de aanschaf van mijn eerste racefiets!

Gezien de extreme schaarste zijn er helaas al veel fietsen afgevallen. Onderstaande fietsen zijn bij de fietsenmakers dicht bij huis en in mijn framemaat nog leverbaar.

Met de Scott ga ik morgen een proefrit maken, de Corratec wordt eind juli verwacht echter is de kleur die geleverd kan worden nog onbekend (antraciet of rood)

Corratec:
https://www.12gobiking.nl/corratec-corones-expert-disc

Scott:
https://www.12gobiking.nl/scott-speedster-10

Nou is mijn vraag aan jullie, is het de moeite om op de Corratec te wachten? Of kan ik beter morgen snel toeslaan als de Scott bevalt en zondag al m’n eerste km’s maken?

Groeten Niels

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2022 17:35

Koop de fiets die je past en ook nog eens mooi vindt.
Laat je niet gek maken door "schaarste".
Je krijgt toch spijt van je aankoop als jij er niet blij van wordt.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5860
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 mei 2022 18:16

Mijn keus zou de Corratec zijn. Goedkoper dan de Scott en vergelijkbare specs. Dat, plus het feit de Corractec een meer race geo heeft dan de Endurance Scott. Maar dat is dan mijn persoonlijke voorkeur. En als je nu al een fiets heb, zou ik alleen iets kopen dat goed bij je past. Niet de eerste de beste racer die toevallig nog beschikbaar is
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2022 19:51

Helemaal eens met Rob!
Do or don’t, there is no try

leon1
Forum-lid
Berichten: 2751
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 20 mei 2022 10:34

Prijs is m.i. te verwaarlozen. Qua fiets vind ik de Scott mooier. Ik vraag mij ook hardop af of het frame van de Scott misschien van betere kwaliteit is dan de Corratec. Daar heb ik toch altijd nog het idee dat het een frame is dat ze ergens van de plank pakken en hup een sticker erop. Niet dat dat per definitie slecht is natuurlijk.

En ondanks dat de Corratec volgens specs ook 105 shifters heeft zitten die niet op de fiets op het plaatje. Dat lijken meer de groepenloze Shimano shifter en die zijn erg lang. Vooraf toch even checken? Ik heb de geo van beide fietsen niet bekeken trouwens.
Ride bikes, not tanks!

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 20 mei 2022 11:32

Ik heb ze onlangs beiden gezien. Persoonlijke voorkeur maar de Scott is toch echt mooier. Daarnaast even kijken wat jij fijn vindt qua geo. Wil je lange toertochten maken dan is de Scott iets comfortabeler. Als de scott je vandaag lekker bevalt tijdens de proefrit zou ik niet meer twijfelen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 mei 2022 12:22

Lcsmet schreef: 19 mei 2022 17:35 Koop de fiets die je past en ook nog eens mooi vindt.
Laat je niet gek maken door "schaarste".
Je krijgt toch spijt van je aankoop als jij er niet blij van wordt.
Succes.

Vandaag in het nieuws
Zorgen NOC*NSF: we sporten veel minder sinds corona

Er staat weliswaar dat in de top10 naast wandelen alleen fietsen (is dat ook op de racefiets?) qua sporters toenam maar ik lees het toch ook een beetje als, we zijn over de top van de aandacht voor buitensporten en het gaat nu langzaam teruglopen.
Dit jaar zijn er misschien nog tekorten, lees: langere levertijden, maar ik denk zelf dat tegen het eind van de zomer iedereen die een racefiets wil er al een heeft. Misschien dat we na de zomer de eerste Marktplaats golf gaan zien van mensen die het even leuk vonden maar zeker nu we weer overla naartoe kunnen prioriteiten worden verlegd.
Bij die groep zou het fietsen wel eens flink kunnen dalen qua aandacht en dan begint de partner wel te jammeren dat dat ding nu al een tijdje stof verzameld en alleen maar in de weg staat.

Maar goed, allemaal speculaas.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 20 mei 2022 12:32

Daar hoop ik eigenlijk al meer dan een jaar op, mooie bijna niet gebruikte racefietsen die zijn gekocht in de corona periode.. Tot nu toe valt het tegen, al komt er soms wel wat moois langs op marktplaats.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mei 2022 22:11

NCL schreef: 19 mei 2022 17:29

Met de Scott ga ik morgen een proefrit
En, wat is het geworden?
I know myself like no one else
Nothing to defend

NCL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2022 23:16

NCL 21 mei 2022 17:50

Vanwege het slechte weer gisteren de proefrit op de Scott maar uitgesteld tot vandaag. De fietsenmaker was iets te enthousiast geweest qua framemaat. Helaas een maat te groot voor mij.

Voor nu laat ik het even voor wat het is, (zoals ook het advies uit bovenstaande reacties).

Het is overigens ook niet zo dat ik perse a la minute een fiets moet hebben. Echter omdat ik vanwege een blessure aan m’n knie niet kan hardlopen zou een fiets wel fijn zijn om weer buiten te kunnen sporten. Tegelijkertijd wil ik liever niet te veel consessies doen qua wensen en budget.

Ik wacht rustig af tot de Corratec binnen is en ondertussen hou ik het internet in de gaten of ik toevallig ergens tegen aan loop.

Bedankt voor jullie reacties!

Groeten Niels

Martijn_H
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 sep 2018 21:19

Martijn_H 21 mei 2022 18:31

Voor wat het waard is: ik zou voor de Corratec gaan. In het rood imho een mooie fiets met klassieke race geo. De Scott is de zoveelste semi-gravelbike met 32 mm banden.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 mei 2022 18:43

Ik wacht al 7 maanden op een fiets en heb nu maar toegeslagen op mijn vijfde keuze want nummer 1, 2, 3 of 4 zijn in mijn maat (en kleur) niet te koop. Om het mijn fiets te maken wil ik mezelf gaan verwennen met een mooie wielset. Zodra ik wat PR’s heb gereden zal ik vast wel happy zijn met deze keuze.
Als ik wat vrienden meeneem naar een mooie plek dan heb ik sowieso een mooie herinnering ongeacht de fiets.

Plaats reactie