Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2022 18:56

i-mac schreef: 19 mei 2022 18:41 .......... Facebook heb ik 2 jaar geleden stopgezet. En dat is nog steeds een goede beslissing. Ik mis het totaal niet ...
Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer.
De vroegere slogan van VTM (DGP Media) "wij maken het nieuws" mag je letterlijk nemen, normaal moet de media het nieuws verslaan en niet altijd de voor de hand liggende vragen stellen.
Uit 2019 Graag een vrank en vrije pers, zonder infuus aan subsidies
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 mei 2022 19:06

Vandaag had ik wel profijt gehad van een camera op de fiets.
Ik heb zelden, bijna nooit, gedoe met andere weggebruikers. Vanmorgen haalde ik een oudere man op racefiets in, hij gaat in mijn wiel. Later ga ik iets rustiger rijden en wenk dat hij kan inhalen. Gaat voor mij rijden en gooit de rem erop. Schelden en dreigen ook nog, reden onbekend ondanks dat ik hem wel gevraagd heb wat de oorzaak was.
Op zo'n moment was een video wel handig geweest, ik weet namelijk niet wat ik gedaan heb om zo'n reactie los te maken. Ik voel me er best ongemakkelijk bij en ook geen leermoment.
Maar om daar nu €400 voor neer te leggen gaat ook erg ver.
Dogma F

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2022 19:31

Lcsmet schreef: 19 mei 2022 18:56
i-mac schreef: 19 mei 2022 18:41 .......... Facebook heb ik 2 jaar geleden stopgezet. En dat is nog steeds een goede beslissing. Ik mis het totaal niet ...
Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer.
De vroegere slogan van VTM (DGP Media) "wij maken het nieuws" mag je letterlijk nemen, normaal moet de media het nieuws verslaan en niet altijd de voor de hand liggende vragen stellen.
Uit 2019 Graag een vrank en vrije pers, zonder infuus aan subsidies
Ik heb geen enkel “social media” account. Nooit gehad ook. De oppervlakkigheid en het non- nieuws gehalte van al die rommel stuit me tegen de borst.

En juist deze (bovenstaande) reactie sterkt mij in die keuze:

Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer

Inderdaad; als je die leken reacties gewoon negeert krijg je de feiten zoals die door gedegen journalisten gebracht worden en kun je vervolgens nogsteeds je eigen mening vormen. Dat wat hier doorgaat voor “msm” is mijn referentie en kader op de wereld.
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 19 mei 2022 19:36

Lcsmet schreef: 19 mei 2022 18:56
i-mac schreef: 19 mei 2022 18:41 .......... Facebook heb ik 2 jaar geleden stopgezet. En dat is nog steeds een goede beslissing. Ik mis het totaal niet ...
Dus als je het niet meer leest is er ook geen probleem meer.
Zeg ik dat? Ik heb mijn account gestopt omdat ik het negatieve van veel gebruikers beu was. Net zoals het commentaar op bepaalde kranten websites. Ik lees het artikel wel, maar de rest niet meer. Er zijn gelukkig nog media die redelijk betrouwbaar zijn.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 mei 2022 19:51

Ramon73 schreef: 19 mei 2022 19:06 Vandaag had ik wel profijt gehad van een camera op de fiets.
Ik heb zelden, bijna nooit, gedoe met andere weggebruikers. Vanmorgen haalde ik een oudere man op racefiets in, hij gaat in mijn wiel. Later ga ik iets rustiger rijden en wenk dat hij kan inhalen. Gaat voor mij rijden en gooit de rem erop. Schelden en dreigen ook nog, reden onbekend ondanks dat ik hem wel gevraagd heb wat de oorzaak was.
Op zo'n moment was een video wel handig geweest, ik weet namelijk niet wat ik gedaan heb om zo'n reactie los te maken. Ik voel me er best ongemakkelijk bij en ook geen leermoment.
Maar om daar nu €400 voor neer te leggen gaat ook erg ver.
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt toen een man mij langzaam inhaalde en ik in zijn wiel bleef kleven. Hij mompelde toen iets van "hier heb ik geen zin in" en ging toen een stuk langzamer rijden waardoor ik hem natuurlijk voorbij reed. Hij is mij meer dan een half uur gevolgd op een afstand van ong. 10 meter en is mij dus niet meer voorbij gereden.! :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2022 20:02

Kan het zijn dat toevallig Girmay was? 😉
Do or don’t, there is no try

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 19 mei 2022 21:48

Enzzo schreef: 19 mei 2022 20:02 Kan het zijn dat toevallig Girmay was? 😉
ik voel hier een kleine Johan Derksen vs Akwasi aankomen..... :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2022 22:10

Huh?! Explain!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 mei 2022 08:54

Orlok schreef: 19 mei 2022 19:51
Ramon73 schreef: 19 mei 2022 19:06 Vandaag had ik wel profijt gehad van een camera op de fiets.
Ik heb zelden, bijna nooit, gedoe met andere weggebruikers. Vanmorgen haalde ik een oudere man op racefiets in, hij gaat in mijn wiel. Later ga ik iets rustiger rijden en wenk dat hij kan inhalen. Gaat voor mij rijden en gooit de rem erop. Schelden en dreigen ook nog, reden onbekend ondanks dat ik hem wel gevraagd heb wat de oorzaak was.
Op zo'n moment was een video wel handig geweest, ik weet namelijk niet wat ik gedaan heb om zo'n reactie los te maken. Ik voel me er best ongemakkelijk bij en ook geen leermoment.
Maar om daar nu €400 voor neer te leggen gaat ook erg ver.
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt toen een man mij langzaam inhaalde en ik in zijn wiel bleef kleven. Hij mompelde toen iets van "hier heb ik geen zin in" en ging toen een stuk langzamer rijden waardoor ik hem natuurlijk voorbij reed. Hij is mij meer dan een half uur gevolgd op een afstand van ong. 10 meter en is mij dus niet meer voorbij gereden.! :roll:
Ik kan er ook niet goed tegen, als er een vreemde in mijn wiel gaat hangen.
Er is er ooit eens eentje tegen mijn derailleur aangereden, daarom dus.
Ik ga trouwens ook nooit in iemand zijn wiel gaan hangen als ik alleen ga fietsen, waarom zou je?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 mei 2022 09:17

Leeghoofden krijgen steeds meer een podium in Nederland dmv social media,schreeuwende nieuwskoppen etc.Deze groepen krijgen steeds meer aanhangers omdat ze weten dat er niets tegen wordt gedaan en maar roepen in Nederland heerst mening van vrijheidsuiting.Kijk eens naar de politie inzet bij voetbalwedstrijden en demonstraties.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mei 2022 09:34

Enzzo schreef: 19 mei 2022 19:31



Inderdaad; als je die leken reacties gewoon negeert krijg je de feiten zoals die door gedegen journalisten gebracht worden en kun je vervolgens nogsteeds je eigen mening vormen. Dat wat hier doorgaat voor “msm” is mijn referentie en kader op de wereld.
De "gedegen" journalisten van de msm hebben wel hun eigen credibiliteit ondergraven en liggen dus mede aan de oorsprong van die wildgroei aan alternatieve kanalen.
Het grootste probleem is de evolutie van feitenjournalistiek naar opiniejournalistiek. (in Vlaanderen oa gepropageerd door Bjorn Soenens die de mosterd ging halen bij de activist van School of Life's Alain de Botton).
Voor de rest zie ik naast opiniejournalistiek in de msm vooral emo-journalistiek. Er is helaas geen enkel msm-medium dat nog kwaliteitsjournalistiek in het Nederlands aanbiedt. Het gebrek aan beheersing van de canon is hier ook niet vreemd aan.
Lees eens integraal een krant uit de jaren vijftig-zestig of zeventig en het wordt duidelijk hoe bedroevend het niveau nu is.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mei 2022 09:35

Enzzo schreef: 19 mei 2022 20:02 Kan het zijn dat toevallig Girmay was? 😉
:lol:

Plaats reactie