Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 17 mei 2022 19:48

leon1 schreef: 17 mei 2022 07:42 En ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan die groepen. Die komen mij ook vaker tegemoet. Nemen het hele fietspad in beslag zodat ik op het randje moet gaan rijden.... :o
Niet alle groepen zijn identiek ontdekte ik afgelopen weekend. Ik haalde een groep van 20 man in, 2 aan 2 op het fietspad. Nah, zo'n grote groep ga ik niet voor bellen, al is het tempo net even een tandje te laag voor mij.
De mannen achteraan merkten mij op en 10 dubbels gingen enkel rijden, 1 lint van 20 fietsers en ik kon er keurig voorbij. Erg fijn :winkthumb:
Dogma F

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mei 2022 20:26

Gelukkig wordt er ook op andere groepen flink gezeken vanwege wangedrag... Hier in Delft afgelopen zondag (en gezien de mooie rubbersporenbop de kruispunten eerder op deze weg, was dit niet het enige punt van stilstaande parade) :
https://www.dumpert.nl/item/100030685_0bded520

De commentaren op de Facebook post van dumpert zijn nog wat negatiever.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 17 mei 2022 21:06

Ik voel een bonnen regen aankomen, ongeoorloofd blokkeren van de snelweg. toch weer iets dat is overkomen waaien vanuit de USA. Met dank aan de Social media kanalen.

Ziet het ook veel met auto’s voorbij komen, of van die gasten op hun mountainbike/fixies in grote groepen de meest rare capriolen uithalend tussen de andere verkeers deelnemers door.

i-mac

i-mac 17 mei 2022 21:29

Nu het toch over het verkeer gaat, deze waarschuwing. In bepaalde stukken van België kan je je rijbewijs kwijt geraken voor 8 dagen als je betrapt wordt met een GSM in de handen. Dus bellen en appen kan een vervelden bijwerking krijgen. U weze gewaarschuwd. O ja, voor de dames op dit forum, ook voor schminken tijdens het besturen van een voertuig kan je dezelfde straf krijgen. Nu ben ik wel benieuwd of ze de fietsende jeugd ook gaan aanpakken ...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2022 23:14

Dat eerste; helemaal terecht vind ik.
Dat tweede; lastig!
Do or don’t, there is no try

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 mei 2022 07:35

Lcsmet schreef: 17 mei 2022 19:47
rikkert schreef: 17 mei 2022 07:37 Die grote groepen zijn uberhaupt.....
Op facebook krijgen de artikels van de reguliere kranten over dit voorval 1000-en reacties.
Die geven bijna unaniem de "renners" de schuld van het voorval.
En of je dan als groep gelijk of ongelijk hebt doet er niet toe, in lycra op een fiets ben je vogelvrij.

Ik ben ondertussen blij dat ik vorig jaar gestopt ben met het clubgedoe, net iets te veel leden die denken als je 33km/u kan rijden je dan prof bent.
En wie niet goed genoeg was moest maar bijtrainen of roepen dat het te snel ging.
Dat is wel een hele selectieve quote :-), ik bedoel juist dat alle grote groepen met welk doel dan ook lastig zijn voor de rest. Een grote groep hooligans in een trein waar ik in zit, irritant. Een restaurant waar ik met mijn vrouw zit te eten en vervolgens wordt de rest van de tent bevolkt door 1 grote groep, irritant. De groep bepaalt dat de individuen erom heen zich aan moeten passen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Zegmaarboris
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2020 08:37

Zegmaarboris 18 mei 2022 07:39

nijkie schreef: 16 mei 2022 15:06 https://www.nu.nl/binnenland/6201052/au ... litie.html

Hoop dat die artikel 6 aan zijn reet krijgt .
Ik ben er vrij zeker van dat ik paar kilometer ervoor precies deze groep ben tegengekomen (zelf met auto). Deze mannen reden alsof de weg voor ze was afgesloten, en echt op geen enkele manier rekening houdend met andere weggebruikers. Ook ik moest er claxonnerend langs komen, na veel geduld en op plek waar ruimte zat was. Maar voor deze heren was het vooral ruimte nemen, geen rekening met een ander houden. Snap dat er door dat gedrag wat kan gebeuren, maar ook dat je niet stopt bij zo’n groep fiets hooligans om te informeren bij een eventuele valpartij.

Ook als renner (alleen) 9 van de 10 keer slechte ervaringen met de grote groepen. Als renner alleen ook trouwens een keer een enorme verkeersfout gemaakt door vermoeidheid. Dat deed me altijd denken dat samen rijden wat verstandiger is. Maar op de manier waarom de zondag ochtend ploegen het over het algemeen doen…

Maak maar een wet die dit soort ploegen als straatracers gaat beschouwen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 mei 2022 09:17

Je zou toch zeggen dat er hier op het forum ook leden van zondaggroepen zijn die met 20 man en 35+ km per uur, door een dorp jagen of op de weg rijden terwijl er een fietspad is. Maar ik lees alleen maar berichten van 'normale' mensen :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 mei 2022 09:39

Daar heb jij een punt :-)

@Sulla, ik moet vaak ook even een paar drukke wegen over in midden delftland voordat ik rustiger kan rijden.
Maar eigenlijk is het daar alleen druk zondag van 11u 17u met goed weer en met de avond vierdaagse en verder nooit.
(soms zaterdagmiddag).

Zeker nu de corona even over is, is het gewoon weer rustig.
Tuurlijk was zondag het eerste stukje duinen van schevening druk, maar na de eerste strand ingang was het prima te doen als je alleen rijd. Even remmen en optrekken is nog goed voor de training ook.

Toen het vorig jaar echt druk was reed ik op zaterdag ochtend of zondag botlek/brielle/hellegatsplein, ook gewoon rustig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mei 2022 09:47

Dit zijn dan weer"maar" 2 mannen op een racefiets.
Krijgen mensen in een lycrapak plots waangedachten?
Ik vraag het me wel af,.
Wie kaatst kan de bal verwachten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 mei 2022 10:07

Lcsmet schreef: 18 mei 2022 09:47 Dit zijn dan weer"maar" 2 mannen op een racefiets.
Krijgen mensen in een lycrapak plots waangedachten?
Ik vraag het me wel af,.
Wie kaatst kan de bal verwachten.
En die reed wel gewoon op de fietsuggestiestrook, waar hij hoort.
Natuurlijk weten we hier niet wat er voorafgegaan is. Maar tegen een blik staal van 1000 kg, ga je het nooit winnen. Je zult ook niet fatsoenlijk een conversatie of discussie met die bestuurder kunnen voeren om op argumenten je standpunt weer te geven.
Dus beter je handen aan je stuur houden.
De reactie van de bestuurder van die auto kan je volgens mij gewoon mee naar de politie, dat is een poging tot zwaar lichamelijk letsel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mei 2022 10:17

MarkVeenstra schreef: 18 mei 2022 10:07 .......
De reactie van de bestuurder van die auto kan je volgens mij gewoon mee naar de politie, dat is een poging tot zwaar lichamelijk letsel.
Een mogelijke reactie van de autobestuurder zou kunnen zijn, "Dat was een schrikreactie van mij toen ik een harde klap op mijn auto hoorde".
Die paar "would be renners/groepen " moeten eens stoppen met het te verkloten voor al diegenen die wel hun manieren houden, die wel de regels (proberen) te volgen.
Ik heb het echt helemaal gehad met die mislukte coureurs, als je wil racen sluit je aan bij een organisatie en spel een rugnummer op, in het andere geval doe je normaal.
Als er ook andere verkeersgebruikers op de weg zijn. Dan vertraag je als er iemand je tegemoet komt, vertraag je als je iemand wil inhalen, begin je niet te roepen als een malloot als anderen niet doen wat jij in je ideale wereldje zou willen dat ze doen, stop je als het licht op oranje springt, snij je de bocht niet af.
Ik heb het ermee gehad, echt waar, bende kloothommels.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie