Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 mei 2022 18:02

Lcsmet schreef: 15 mei 2022 09:34
daniel1975 schreef: 14 mei 2022 20:28
hayes schreef: 14 mei 2022 17:28 Net omwille van dergelijke reacties distancieer ik me met veel plezier van de BMW rijders met de arm bovenop het stuur, van de firmawagen Audi rijders (the worst)
Mooi, na een BMW en een Audi nu heel degelijk overgestapt naar een veilige Volvo ;-)
Ik heb nog nooit een BMW noch een Audi gehad.
De vergissing van de aankoop van een Volvo heb ik na 6 maanden ongedaan gemaakt.
Maar sommigen is de bottomline van mijn post een beetje ontgaan vrees ik.

Met name dat ondertussen iedereen het normaal blijkt te vinden dat je op alles (heel lang) moet wachten. Zelfs een dertien in een dozijn fiets of auto.
Ik heb ooit eens 3 maanden langer moeten wachten op een Opel Zafira, vanaf dan enkel nog stockwagens gekocht.

@hayes, niettegenstaande ikzelf niets heb met Dacia kan ik wel heel goed begrijpen waarom mensen deze kopen. De Canyon onder de auto's.
Succes ermee.
Collega van me wacht al meer dan een jaar op een Skoda Octavia (en moet nog wachten tot september), het kan dus altijd erger. Absurd is het wel.
Ik zou nooit nog een nieuwe auto kopen van mijn eigen geld (ik heb wel het geluk om een wagen van het werk te krijgen), niet enkel het lange wachten maar ook de prijs van de nieuwe auto's is absurd (nog los van het feit of je kan/wil betalen)

Ik begrijp die jogger wel, maar het is ook mijn ding niet (heb eens een Duster mee gehad als vervangen vervoer, blik met wielen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2022 18:21

Octavia is idd schandalig. Ik ken ook iemand die 1.5jr moet wachten en ondertussen is de navi verkleind naar het kleine scherm en zijn de parkeersensoren eraf gehaald wegens chipgebrek.
Ik zou leasecontract dan echt laten openbreken.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 mei 2022 19:02

Hij mag blijven rijden met z'n A4 die ondertussen al 6 jaar oud is, dus hij klaagt niet. Contract opzeggen was ook een optie maar een andere auto zou weeral duurder uitkomen.

Als het over een leasewagen van het werk gaat, spelen er andere dingen dan wanneer het over een eigen auto gaat.

Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de Superb ben gegaan, die is in januari geleverd (ook een jaar op moeten wachten, op hetzelfde moment besteld als de Octavia) en rijdt heerlijk (en minder storingsgevoelig dan alle VAG wagens op het platform van de Octavia/Golf)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2022 19:28

Ik beslis en betaal zelf met welke auto ik rij.
Als ik er een "van het werk" zou krijgen zou ik de lat gemakkelijker een pak lager leggen.
Ik heb mijn rijbewijs binnenkort 41 jaar en heb alles bij elkaar 16 auto's gehad.
Een collega van mij heeft, via de leasemaatschappij, in februari 2022 een (electrische) BMW I4 besteld,
Vermoedelijke leveringsdatum is december 2023. Als alles goed gaat is hij in januari 2024 op pensioen.
Dan zal dat waarschijnlijk een auto voor zijn opvolger worden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 17 mei 2022 09:14

Een auto moet mij van A naar B brengen in relatief comfort en veiligheid.
Ik moet zelf m'n auto's kopen, dus denk ik rationeel na. Deze Dacia wordt m'n duurste auto ooit.
En dan kom ik bij Dacia. De Dacia van nu is evenwaardig aan een A merk van 5 tot 10 jaar geleden. En dan was iedereen daar tevreden mee.
Imago kan me werkelijk niets schelen.
De Jogger rijdt stukken beter dan m'n huidige Peugeot Partner. En die reed dan weer stukken beter dan m'n eerste Partner.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2022 09:28

De Dacia van nu is technisch ook de Renault van een paar jaar terug. Niks mis mee.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 mei 2022 09:30

Een Partner is dan ook geen auto maar een busje ;-)

Voor de vanafprijs van de Jogger (17.000€) heb je bij VW zelfs geen Polo meer, zelfs een UP is nauwelijks minder duur. Steek houdt het dus wel (maar het zou niet mijn keuze zijn)

Hopelijk is hij er snel en kan je er lang plezier van hebben.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 mei 2022 09:32

hayes schreef: 17 mei 2022 09:14 Een auto moet mij van A naar B brengen in relatief comfort en veiligheid.
Ik moet zelf m'n auto's kopen, dus denk ik rationeel na. Deze Dacia wordt m'n duurste auto ooit.
En dan kom ik bij Dacia. De Dacia van nu is evenwaardig aan een A merk van 5 tot 10 jaar geleden. En dan was iedereen daar tevreden mee.
Imago kan me werkelijk niets schelen.
De Jogger rijdt stukken beter dan m'n huidige Peugeot Partner. En die reed dan weer stukken beter dan m'n eerste Partner.
Mijn partner rijdt prima, mijn volvo trouwens ook :-), (sorry, als ik m niet maak, maakt een andere hem)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2022 09:39

Voor mij is comfort het allerbelangrijkste in een auto. Daarom rij ik al heel mijn leven Citroën.
En altijd tweedehands, nieuwe auto’s zijn mij te kostbaar.

Een dacia zou ik ook best kunnen rijden, prima auto en zeer vriendelijk geprijsd. Ik zou alleen de hydropneumatische vering missen dus nee.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 mei 2022 14:04

Gezien de droogte valt er nu iets te veel uit de bomen hier in onze straat en die rotzooi waait overal heen, komt in huis, dus om stoep, voor- en achtertuin enigszins 'schoon' te houden:

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2022 15:14

een bezem voldeed niet?
Do or don’t, there is no try

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 19 mei 2022 19:39

Enzzo schreef: 19 mei 2022 15:14 een bezem voldeed niet?
:mrgreen:

Plaats reactie