Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2022

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2022 09:16

Van sommige overwinningen van Alaphillipe, van Marianne Vos, van Sagan werd ik ook wel blij en ik ben een Vlaming.
Ik heb het wel voor de verdiende winnaar en niet zo voor de "dief" ook al zou dat dan een Vlaming zijn.
Ik supporter dus voor diegene die er het meeste moeite voor doet onderweg, als je echter sommigen onderweg bezig ziet moeten ze wel heel sterk zijn om dan ook nog eens te kunnen winnen.
Uiteindelijk zijn het allemaal atleten die er alles voor doen en laten om juist die periode ook goed te zijn. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 mei 2022 11:07

Enzzo schreef: 15 mei 2022 22:43 Blijkbaar niet….
Open aub een nieuw topic om dit soort discussies te voeren. Dit topic gaat over de Giro van dit jaar. En dat is een prachtige koers met een heel mooi parcours en hele interessante renners!!
Laat het aub daar over gaan!!!
Mee eens. Wat mij betreft de mooiste ronde van het jaar. En wat een (onvoorspelbare) dag was het gisteren weer, geweldige koers gezien.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 mei 2022 11:11

Ondertussen zien we veel klassement favorieten door het ijs zakken. Hindley/Carapaz/Landa/Bardet lijken wel op niveau te zijn, maar het lijkt wel alsof ze elkaar afwisselen in sterke momenten. Ik kijk echt uit naar de volgende ritten waarin er dingen te forceren zijn in het klassement!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mei 2022 11:22

Ik vind het eigenlijk heel leuk dat niet iedereen 'voorspelbaar' op zijn niveau zit, maar juist soms juist niet goed zijn. Als we dan in de komende etappes aanvallen van deze renners krijgen, met kansen van slagen (mede door hun kwaliteiten), dan wordt het nog spektakel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 mei 2022 11:24

Zo jammer dat Yates al door het ijs is gezakt, en het blijkt niet alleen door zijn kniekwetsuur te zijn. En verrassend dat Nibali zo lang heeft meegestreden.

Zeer benieuwd waar man in vorm Bardet dit keer geraakt. Ik denk dat die wel wat vertrouwen heeft getankt in de Ronde van de Alpen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2022 11:34

Ik heb de giro altijd al de mooiste ronde gevonden. Landschappelijk het mooist, qua variatie in landschap het mooist, qua strijd meestal het spannendst en vaak heel onvoorspelbaar (itt de Tour waar je meestal op voorhand weet wie gaat winnen)

En ook dit jaar weer: de top 9 staat binnen een minuut van elkaar en de echte bergen moeten nog komen. tutto è ancora possibile!
Do or don’t, there is no try

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 16 mei 2022 11:52

Jammer van Yates en Kelderman inderdaad, waarbij die laatste vooral veel pech had natuurlijk. Landa zie ik het niet doen over langere tijd, dus ik vermoed een strijd tussen Carapaz en Bardet. Waarbij ik het Bardet wel heel erg gun trouwens.

Maar Yates, Dumoulin, Kelderman, Ciccone en consorten kunnen wel hun etappes uitkiezen en nog mooie dingen laten zien. dat is ook wel weer leuk!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mei 2022 14:03

Bardet heeft mijn hart gestolen toen hij zich als enige over Allaphilipe ging ontfermen. En ook deze Giro heeft hij al wat knechtenwerk en sociaal gedrag laten zien. Die gun ik het nog het meest dit jaar. (Zal ook eens tijd worden voor hem trouwens ;) )
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 mei 2022 17:10

Enzzo schreef: 16 mei 2022 14:03 Bardet heeft mijn hart gestolen toen hij zich als enige over Allaphilipe ging ontfermen.
Gebaar in Tour Des Alpes was ook mooi!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2022 02:20

De sympathieke Girmay kon gewoon niet beter in Napoli….

Fijn dat de mannen de rekening meteen vereffend hebben.

En tegen “all you haters”: denk even na en wacht gewoon een dagje voordat je je oordeel op het net gooit!!!
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 mei 2022 09:17

Enzzo schreef: 17 mei 2022 02:20 De sympathieke Girmay kon gewoon niet beter in Napoli….

Fijn dat de mannen de rekening meteen vereffend hebben.

En tegen “all you haters”: denk even na en wacht gewoon een dagje voordat je je oordeel op het net gooit!!!
Als hij het zelf zegt zal het wel waar zijn zeker? Aan zijn spurt zelf zag je het toch duidelijk niet. En je moet toch geen hater zijn om te besluiten dat hij beter meegewerkt had, dat hij daar eigenlijk toch meer baat bij zou kunnen hebben gehad. Dat is toch een redelijke gedachte?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2022 09:46

Ja zeker wel! Maar tussen de gewogen analyse dat hij beter had meegewerkt en hem botweg een lafaard noemen zit nogal wat verschil ;)
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie