Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 jan 2022 08:36

Hi vis kleding is een stuk minder invasief dan een knipperend licht. Hi-vis werkt goed als je in het lichtbeeld van de auto komt. Zal ook nooit verboden worden.

Er is verder opvallend veel verboden onder de Nederlandse wet ( ook de Duitse wet is streng ). Ook bij vrachtwagens en bussen en dergelijke. En omdat ik in mijn jonge jaren in een truckwash heb gewerkt weet ik dat ook dat de truckers nog wel eens boetes opleverde. Dat kon ze weinig schelen, maar als een controleur met slechte zin treft slingert ie je ook daarvoor op de bon. En dat is heel duur in de transportwereld. Blauwe lampjes aan de zijkant mag bijvoorbeeld niet, zijn ze oranje dan mag het wel. En laat de gemiddelde Agent nu een soort van het 'alleenrecht' voelen op blauwe lampjes.

Je hebt een bepaalde minimale felheid nodig om goed zichbaar te zijn en te kleine zwakke lampjes voldoen zeker niet. Doe maar gewoon normaal dan komt het allemaal wel goed. En normaal sterk rood achterlampje, een goede lamp om de weg te verlichten. Een beetje extra reflectie in de kleding. Knipperende voorlampjes is sowieso gewoon onnodig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 jan 2022 08:44

thestudent schreef: 26 jan 2022 00:08 Dingen die mensen doen hangen niet altijd met logica samen. Een groot deel van onze reacties zijn compleet onderbewust.

Als iemand een halve seconde langer dan nodig naar jou knipperende kermis kijkt en daardoor een voetganger niet ziet. Vergroot je dan de verkeersveiligheid? De verkeersveiligheid is meer dan alleen jezelf.
En daarom hoort de helft ook geen rijbewijs te hebben: met een potentieel moordwapen onbewust omgaan…..

Het probleem is dan ook niet het wel of knipperend licht, maar het gedrag van de bestuurder.

Overigens draag ik graag bij aan een veiligere situatie en zal op basis van de info die hier gedeeld wordt in het vervolg kiezen voor de permanente modus en dan niet de sterkste….

Leuk om te delen: uit een Engels onderzoek van een aantal jaren geleden bleken wielrenners de veiligste en meest oplettende automobilisten te zijn.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 15 mei 2022 20:52

Vandaag een paar ongevallen: https://nos.nl/l/2428978
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 mei 2022 20:55

En daarom is het nu tijd voor een copy paste artikel over irritante wielrenners om de verdeeldheid nog even verder op te stoken. Aldus de NOS...

Gewoon lekker fietsen. Af en toe de rem goed gebruiken. Beetje anticiperen. Dan komt t allemaal wel goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

i-mac

i-mac 15 mei 2022 21:02

En toch kan je er niet omheen dat de Belgische groepen die vandaag een ongeval voor hadden, beiden op de weg fietsten. In België mag dat, in Nederland niet. Dan moet je ook niet klagen als je iets voor hebt.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 15 mei 2022 21:18

Wat kom je onderweg zo tegen.

Deze week al twee keer meegemaakt dat een tegemoetkomende auto een korte stuur beweging maakt richting mij.

Glas van bushokjes vernield. Vernielingen aan monumenten enz.

De Nederlander lijkt al meer gefrustreerd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 mei 2022 21:58

bluv107 schreef: 15 mei 2022 20:52 Vandaag een paar ongevallen: https://nos.nl/l/2428978
De ergernissen... Met een foto van voetgangers die her en der over 't fietspad wandelen...

Over de ongevallen:
Groepjes wielrenners uit België aangereden in Brabant en Zeeland - https://nos.nl/l/2428883
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 15 mei 2022 22:08

Vandaag een rondje van twee uur rustig gefietst. Een keer had ik met 80kmh geschept kunnen worden toen een smurf blauwe Volvo v40 (t2 of d2?) vol over een voorrangskruispunt kwam. Gelukkig hoorde ik m al aankomen achter de haag en stond ik al bijna stil voor het kruispunt.
De tweede keer zag een oudere vrouw me wel maar reed ze als een zombie het kruispunt over waarbij ze me al die tijd aankeek maar niet doorhad dat fietsers van rechts ook gewoon voorrang hebben.

Het wordt er niet veiliger op voor ons.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mei 2022 22:22

Nee, als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, ben je op een fietspad ook niet veilig.
https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~ae538f4f/
Wat dat betreft voel ik mij soms ook kwetsbaar in een buiten bocht of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 15 mei 2022 22:34

Dat laatste is bizar toeval waar niemand schuldig aan is
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2022 22:40

Do or don’t, there is no try

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 15 mei 2022 23:19

Ik maakte vandaag een tocht van bijna 180km door Limburg. Maar in de planning kijk ik wel eventjes uit dat ik de hele drukke gebieden gewoon mijd. Op 2 geval na geen last gehad. Ergens bij Beesel twee Autos die niet sneller gingen dan 20-22 kmh, twijfel of het pesten was of geen flauw idee waar ze mee bezig waren. Ook op rechte, lege stukken geen acceleratie. Op een gegeven moment gewoon er voorbij gegaan.
Bij Hoensbroek sloot een solist zich aan bij mij, snel gelost toen bleek dat hij voornamelijk andere weggebruikers verrot schold. Wel wat van gezegd maar waren allemaal zondagsrijders volgens hem....
Meestal was hij de verkeers-cowboy.
Dogma F

Plaats reactie