Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2022

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 15 mei 2022 08:56

Uiteindelijk was het gewoon slecht dat Alpecin-Fenix geen extra man mee had in de kopgroep. Dit was een voorspelbare situatie, waarbij het commentaar van Girmay natuurlijk lachwekkend was. (wat niet wegneemt dat ze allemaal het recht hebben om VdPoel het werk op te dringen)
Wat betreft de puntentrui was het al direct duidelijk dat vdPoel daar geen enkele interesse in heeft, dus dat zou geen enkele invloed moeten hebben. En als we een lachende smiley al betitelen als `modder gooien` heb je wel heeeele langen tenen...

Maar: geweldige overwinning voor De Gendt, hij heeft het niet gestolen en tactisch erg goed gereden, chapeau! (sterkste in koers leek mij Schmidt overigens gisteren, die reed echt wel makkelijk)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 09:05

scottpch schreef: 15 mei 2022 07:24

Toen de grotere groep nog bij elkaar was deed de Gendt ook geen trap teveel met 3 Lotto's in die groep!
Zoals ik al zei, wanneer vdP niet superieur was zoals je zegt, dan rijdt je toch gewoon mee en sprint je 'm eraf op een beklimming of eindstreep!
Laf koersen dus!

Het is net als voetbal in het verleden, wanneer je tegen Belgen moest voetballen gooiden die alles dicht omdat ze niet wilden verliezen, Nederlandse ploegen kwamen vaak met de intentie om te winnen....
Gelukkig is dat bij de Belgen inmiddels ook doorgedrongen dat je met die gedachte leuker voetbal krijgt en de sympathie van het volk!
Nu nog in het wielrennen die omslag maken....
Ik heb niet de hele koers gezien dus het kan best zijn dat lotto tam reed tijdens de ontsnapping in de grote groep.

Ze hebben VdP er dan ook bergop gewoon afgereden, Bini was ook niet goed genoeg dus die kon ook niet mee. Nadien slim in de wieltjes meerijden en alleen reageren als VdP aanvalt.
Laat ons eerlijk zijn, hoe Bini reed was niet eens half zo "laf" (zoals jij het noemt) als hoe VdP reed in Wevelgem (2020) op het wiel van Wout. De bijnaam Shadow kwam toen tot stand en dit seizoen reed hij ook wel eens op die manier. Jij noemt dat laf, ik noem dat slim. Alleen pas ik mijn visie niet aan naargelang wie het is of welke nationaliteit iemand heeft.

Grappig dat je met een chauvinistisch voetbalverhaal afkomt. Ik ken niets van voetbal, daar kan ik dus niets over kwijt. Maar de insteek van posts omtrent VdP zijn vaak chauvinistisch, terwijl hier in Vlaanderen net gedacht wordt dat de Nederlanders wieltjeszuigers zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mei 2022 09:54

Het valt me op dat sommige mensen er van uit gaan dat je een overwinning zomaar even voor het grijpen hebt. En dat je dan, als dat niet lukt, ofwel faalt, niet goed bent of met plakkers en lafaards te maken hebt.

Ik denk toch dat de realiteit ietwat genuanceerder is.
Do or don’t, there is no try

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 11:21

Idd, om het met Jose's woorden te zeggen: probeer maar eens een koers te winnen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 mei 2022 13:50

Hopelijk gaat Mathieu snel weer mountainbiken, daar heb je geen last van profiteurs.
Daar is het ieder voor zich en wint altijd de beste in koers, mbt liegt nooit, dat heeft Iserbyt in Albstadt ook gemerkt....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mei 2022 13:53

scottpch schreef: 15 mei 2022 13:50 Hopelijk gaat Mathieu snel weer mountainbiken, daar heb je geen last van profiteurs.
Daar is het ieder voor zich en wint altijd de beste in koers, mbt liegt nooit....
Maar dan neemt er weer iemand een plankje weg.
MvdP zal nog genoeg winnen, ook op de weg, om op zijn "oude" dag terug te kunnen kijken op een heel mooie carriere.
En dat heeft hij nu al maar het zou jammer zijn als hij nu al zou terugkijken.:)
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 mei 2022 14:06

Hij hoeft niet terug te kijken maar leukere keuzes maken Luc, de MTB en de Cyclocrosser liegen niet en is spannender om naar de kijken.
Daar wint de sterkste altijd!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mei 2022 14:31

Ach, het is van alle tijden.
Vele (Vlaamse?) journalisten namen het Joop Zoetemelk kwalijk dat hij bij Eddy Merckx in het wiel bleef zitten.
Zijn reactie was veelal dat hij echt niet beter kon.
En toch is Joop Zoetemelk, als ik het goed heb, in Nederland een graag geziene ex-renner.

Voor mij is koers gewoon koers, een bij de meeste momenten aangenaam tijdverdrijf om naar te kijken.
Niet meer, niet minder.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 14:40

Lcsmet schreef: 15 mei 2022 13:53
Maar dan neemt er weer iemand een plankje weg.
Hoe laf... :mrgreen:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 15 mei 2022 15:07

Ik kan dat chauvinisme niet uitschakelen. Het hoort bij het wielrennen om te “linkeballen” en er zullen vast nog meer termen zijn. Bij wielrennen wint zelden de sterkste renner en veel vaker de “slimste”. Maar ik hou daar ook niet zo van. Een hele dag geen werk doen en dan bij de finish de grote man gaan uithangen met de armpjes omhoog. Bah.
Ik heb ook pas recent een beetje leren genieten van een sprint. Veel liever zie ik een groep vluchten en wegblijven. Kijk je een hele middag een etappe; wordt de kopgroep 800 meter voor de meet teruggepakt en moet je de winnaar vaststellen aan de hand van een foto. Niet mijn kopje thee om het in mooi Nederlands te zeggen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mei 2022 16:04

Lcsmet schreef: 15 mei 2022 14:31 Ach, het is van alle tijden.
Vele (Vlaamse?) journalisten namen het Joop Zoetemelk kwalijk dat hij bij Eddy Merckx in het wiel bleef zitten.
Zijn reactie was veelal dat hij echt niet beter kon.
En toch is Joop Zoetemelk, als ik het goed heb, in Nederland een graag geziene ex-renner.

Voor mij is koers gewoon koers, een bij de meeste momenten aangenaam tijdverdrijf om naar te kijken.
Niet meer, niet minder.
Joop Zoetemelk is hier inderdaad een graag geziene ex-renner. Bij het grote publiek is hij wel het symbool van "eeuwige tweede". Als je bijvoorbeeld in atletiek vaak tweede wordt, ben je " de Joop Zoetemelk van atletiek".

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mei 2022 16:15

bakboord1 schreef: 15 mei 2022 15:07 Ik kan dat chauvinisme niet uitschakelen. Het hoort bij het wielrennen om te “linkeballen” en er zullen vast nog meer termen zijn. Bij wielrennen wint zelden de sterkste renner en veel vaker de “slimste”. Maar ik hou daar ook niet zo van. Een hele dag geen werk doen en dan bij de finish de grote man gaan uithangen met de armpjes omhoog. Bah.
...........
Een tijdje geleden was hier een gelijkaardige discussie, ik dacht dat het ging over de 'laffe' tactiek van sdworx, toen was de algemene teneur: winnen is winnen. Zoals je zegt chauvinisme is moeilijk uit te schakelen.

Plaats reactie