Helder, ik heb nog tijd voordat de fiets besteld wordt, dus tegen die tijd zal de Ultegra 8100 groep met 12 speed wel breed beschikbaar zijn. En 105 Di2 is voor mij geen optie, daar heb ik ook niks over gezegd.Lcsmet schreef: ↑01 mei 2022 09:30 Waarom zou je, als het zelfs nog maar mogelijk zou zijn, nu nog "oude" technologie kopen?
- Omdat slijtageonderdelen, nu nog goedkoper zijn.
- Omdat het bewezen technologie is
Waarom zou je wel gaan voor de, nu nog even, "nieuwe" technologie
- Als je nu besteld is dat "nieuw" tegen de levering al bewezen technologie
- De slijtageonderdelen zullen, mogelijk, langer beschikbaar zijn.
- De vervangingsonderdelen zullen, mogelijk, langer beschikbaar zijn.
- Waarom "oud" kopen als "nieuw" evenveel kost?
En om dan direct verder te gaan, waarom zou je, "nu nog niet bestaande" 105 Di2 technologie aanschaffen om het risico te lopen dat de leveringsdatum nog verder opschuift en dat daar dan heel misschien wel kinderziektes in zouden zitten.
Shimano Di2 8100 of toch Di2 8050 ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25 aug 2019 17:55
Heb een fiets met 12 Speed bestelt, heb er vertrouwen in.
Mijn huidige fiets heeft ook Campagnolo, daarvoor altijd Shimano gehad. Vind beide redelijk intuïtief, dus dat komt wel goed.
Heb je al een keer moeten opladen? De specs geven aan dat je ongeveer 1000km zou moeten kunnen fietsen, alvorens een oplaadbeurt nodig is. Benieuwd naar jouw ervaring.
Ik koop dus nooit een auto die net op de markt is. Altijd, altijd zitten daar kinderziektes in. Die worden dan meestal wel onder garantie verholpen, maar het blijft een gedoe om je nieuwe auto weer binnen te moeten brengen.colnagofreak schreef: ↑01 mei 2022 09:52 Ik zou gewoon voor het nieuwste gaan, stel dat dit om een auto zou gaan dan zou je waarschijnlijk ook niet het oude model kopen, waarschijnlijk zelfs wachten tot het nieuwe model beschikbaar zou zijn.
Ik rij zelf sinds begin maart met 12 speed 8100 groep, werkt perfect en zeer stil.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5579
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik had het ook over een nieuw model, meestal zijn dit alleen uiterlijke kenmerken en wat kleinere innovatieve veranderingen, zo zie ik dat ook bij de DI groep, beproeft concept met wat innovatieve en uiterlijke veranderingen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5579
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik rij voornamelijk door de polder en behoef dus nauwelijks te schakelen hoog uit een paar tandjes lichter tegen wind, na ruim 2000 kilometer nog niet opgeladen.
1000 km is waarschijnlijk een indicatie, hangt dus waarschijnlijk af van hoeveel je wisselt van versnelling.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Niks 'waarschijnlijk' gewoon hoeveel keer je schakelt en niet na hoeveel kilometers pas opladen.colnagofreak schreef: ↑03 mei 2022 14:07Ik rij voornamelijk door de polder en behoef dus nauwelijks te schakelen hoog uit een paar tandjes lichter tegen wind, na ruim 2000 kilometer nog niet opgeladen.
1000 km is waarschijnlijk een indicatie, hangt dus waarschijnlijk af van hoeveel je wisselt van versnelling.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, uiteindelijk voor R8170 gekozen (mijn Canyon Aeroad werd geleverd met R8070, die als komplete groep verkocht en R8170 erop gezet). Geen seconde spijt ervan gehad
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)