Shimano 105 Di2
Als de mechanische 105 ook maar blijft bestaan.
Afgelopen week nog flinke klimmen in Italië gepakt en ook steile en lange afdalingen gedaan. Velgremmen gaven mij geen moment van onveiligheid, werkte voor mijn gevoel juist beter dan mijn 105 versie uit 2007 en het schakelen onder zware last ook 0 problemen. Voor de 4 a 5000 km per jaar heb ik echt niet iets anders nodig.
Afgelopen week nog flinke klimmen in Italië gepakt en ook steile en lange afdalingen gedaan. Velgremmen gaven mij geen moment van onveiligheid, werkte voor mijn gevoel juist beter dan mijn 105 versie uit 2007 en het schakelen onder zware last ook 0 problemen. Voor de 4 a 5000 km per jaar heb ik echt niet iets anders nodig.
De prijzen zijn inderdaad absurd hoog geworden, we geven echter maar uit wat we willen uitgeven. Hebben we er een probleem mee? Dan kunnen we nog altijd voor een Tiagra of Sora groepje opteren. Dat werkt ook goed hoor. En dan hoeven we ook niet meer te zeuren over het nut van schijfremmen en elektronisch schakelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37380
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een tijdje de hoop gehad dat die absurde prijzen een reden zou zijn om te stoppen met kopen. Maar helaas, mensen tikken blijkbaar met alle liefde €2400 af voor een Ultegra setje oid.
Less is bore
Als je op dit moment een nieuwe fiets wilt hebben, heb je m.i. de beste deal als je er eentje koopt met 105 en er leuke wieltjes op zet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
"Shimano Breaks Revenue & Earnings Records By Ridiculous Margins, With Bike Division Sales Up 49% over 2020"
https://www.pinkbike.com/news/in-100th- ... rgins.html
https://www.pinkbike.com/news/in-100th- ... rgins.html
Juist dat plots een Tiagra of Sora geen groep meer is maar verworden tot een groepje (niet in mij beleving).jakkel schreef: ↑02 mei 2022 07:49 De prijzen zijn inderdaad absurd hoog geworden, we geven echter maar uit wat we willen uitgeven. Hebben we er een probleem mee? Dan kunnen we nog altijd voor een Tiagra of Sora groepje opteren. Dat werkt ook goed hoor. En dan hoeven we ook niet meer te zeuren over het nut van schijfremmen en elektronisch schakelen.
Mijn "nieuwe" fiets is bijna 4 jaar. Ik ben er nog steeds gelukkig mee. Nieuwe cassette en kettingen liggen op voorraad een nieuw stuurlint ligt er nog. Dus ik neem het advies van @Daniel ter harte. Ik koop voorlopig niets. Dat had ik ook met andere prijzen niet gedaan. Oh ja, nog wel een snelheidssensor van Garmin want die van Giant die op de fiets meegeleverd is, is heel slecht. De tweede is inmiddels niet meer werkend.
Om on-topic te blijven. Als de 105 Di2 uitkomt koop ik geen nieuwe fiets. Zelfs niet als de prijs 200 euro meevalt.
Een Dura-Ace noem ik ook een groepje hoor...Jans schreef: ↑02 mei 2022 09:56Juist dat plots een Tiagra of Sora geen groep meer is maar verworden tot een groepje (niet in mij beleving).jakkel schreef: ↑02 mei 2022 07:49 De prijzen zijn inderdaad absurd hoog geworden, we geven echter maar uit wat we willen uitgeven. Hebben we er een probleem mee? Dan kunnen we nog altijd voor een Tiagra of Sora groepje opteren. Dat werkt ook goed hoor. En dan hoeven we ook niet meer te zeuren over het nut van schijfremmen en elektronisch schakelen.
Mijn "nieuwe" fiets is bijna 4 jaar. Ik ben er nog steeds gelukkig mee. Nieuwe cassette en kettingen liggen op voorraad een nieuw stuurlint ligt er nog. Dus ik neem het advies van @Daniel ter harte. Ik koop voorlopig niets. Dat had ik ook met andere prijzen niet gedaan. Oh ja, nog wel een snelheidssensor van Garmin want die van Giant die op de fiets meegeleverd is, is heel slecht. De tweede is inmiddels niet meer werkend.
Om on-topic te blijven. Als de 105 Di2 uitkomt koop ik geen nieuwe fiets. Zelfs niet als de prijs 200 euro meevalt.
Ik heb nu Ultegra Di2, als ik een nieuwe fiets koop zal ik zeker in eerste instantie voor electronisch schakelen gaan.
Niet alleen het gemak en de precisie, maar ook het gemak van meteen kunnen zien op welk verzet ik rij om maar wat te noemen, maakt het voor mij waardevol.
Als dat dan 105 is, is dat voor mij goed genoeg.
Vraagje: geeft etap dezelfde mogelijkheden als Di2 als het gaat om de communicatie met mijn fietscomputer?
Niet alleen het gemak en de precisie, maar ook het gemak van meteen kunnen zien op welk verzet ik rij om maar wat te noemen, maakt het voor mij waardevol.
Als dat dan 105 is, is dat voor mij goed genoeg.
Vraagje: geeft etap dezelfde mogelijkheden als Di2 als het gaat om de communicatie met mijn fietscomputer?
Courir c'est mourir un peu