Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietsindustrie en -ambachtseconomie

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 25 jan 2022 16:12

NicoNB schreef: 25 jan 2022 15:50
hopjes schreef: 25 jan 2022 15:31 Eens dat een onderneming als KKR te groot is en een goed voorbeeld van geld/winst wat wegvloeit uit nederland naar een zeer select groepje rijke mensen wat nog rijker word. KKR is een zeer grote (buitenlandse) investeringsmaatschappij en heeft behalve negatieve deals (bv V&D) ook prima en langdurige investeringen
Dit is gewoon een (Amerikaans) investeringsvehicle dat uit is op korte termijn cijfers opschroeven ten koste van de lange termijn.
In het lijstje dat je noemt staat een bedrijf waar ik (inside) verhalen van hoor die wijzen op winstmaximalisatie op korte termijn (dus verkoop) ten koste van de toekomst van het bedrijf. Typisch Angelsaksisch en niet meer van deze tijd.



Ik hoop dat ze flink verlies gaan lijden op Accell, de hype is een beetje over dus de verkopen zouden dit jaar wel eens ernstig tegen kunnen vallen.
Wie weet koop PON het dan wel voor veel minder dan de helft waar hij het eerst voor wilde kopen
Dat is waar ik werk en waar we volop investeren in langere termijn. Echter gaat er een deel van de winst naar de investeerders, terecht want die investeerden erin en hebben het gekocht van de eigenaren die het te koop hebben gezet uit vrije wil.
Het is juist helemaal van deze tijd... Dat het niet ideaal is, is een ander verhaal en om dat te keren is een totaal andere mindset nodig (bij ons allemaal).

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 25 jan 2022 22:50

rikkert schreef: 25 jan 2022 16:04
De Tukker schreef: 25 jan 2022 15:57 Denk je dat Pon ook maar één haar beter is dan die Amerikanen?
Vast niet. Volgens mij is het wel zo dat Pon zich in ieder geval met hetzelfde soort producten bezighoudt, weliswaar breed maar over het algemeen hebben ze iets met vervoer te maken. Dus een wonderlijke combi is er bij Pon minder denk ik. Of Pon op deze aardkloot is alleen om zoveel mogelijk geld te verdien of de mensen op deze aardkloot in vervoer te voorzien en daar zoveel mogelijk aan te verdienen, dat weet ik niet.
Niet alleen vervoer.....ook met koeien. Dat is volgens mij zijn grootste passie

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jan 2022 06:43

hopjes schreef: 25 jan 2022 16:12
NicoNB schreef: 25 jan 2022 15:50
hopjes schreef: 25 jan 2022 15:31 Eens dat een onderneming als KKR te groot is en een goed voorbeeld van geld/winst wat wegvloeit uit nederland naar een zeer select groepje rijke mensen wat nog rijker word. KKR is een zeer grote (buitenlandse) investeringsmaatschappij en heeft behalve negatieve deals (bv V&D) ook prima en langdurige investeringen
Dit is gewoon een (Amerikaans) investeringsvehicle dat uit is op korte termijn cijfers opschroeven ten koste van de lange termijn.
In het lijstje dat je noemt staat een bedrijf waar ik (inside) verhalen van hoor die wijzen op winstmaximalisatie op korte termijn (dus verkoop) ten koste van de toekomst van het bedrijf. Typisch Angelsaksisch en niet meer van deze tijd.



Ik hoop dat ze flink verlies gaan lijden op Accell, de hype is een beetje over dus de verkopen zouden dit jaar wel eens ernstig tegen kunnen vallen.
Wie weet koop PON het dan wel voor veel minder dan de helft waar hij het eerst voor wilde kopen
Dat is waar ik werk en waar we volop investeren in langere termijn. Echter gaat er een deel van de winst naar de investeerders, terecht want die investeerden erin en hebben het gekocht van de eigenaren die het te koop hebben gezet uit vrije wil.
Het is juist helemaal van deze tijd... Dat het niet ideaal is, is een ander verhaal en om dat te keren is een totaal andere mindset nodig (bij ons allemaal).
Grote kans dat die investeerders het geld hebben geleend. Die hebben dat echt niet liggen. Sowieso lopen ze zelf geen risico. Hun eigen huis staat niet op het spel. Dat ze niet voor het snelle geld gaan, is wel positief.

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 16 feb 2022 11:24

weer een geweldig interessant opiniestuk van Vosper:

https://www.bicycleretailer.com/opinion ... gzQqy2iFpQ
De groeten

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 feb 2022 11:36

Graag de TLDR-versie.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 feb 2022 11:42

Speci gaat de dealers nog verder uitpersen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 feb 2022 11:48

havana schreef: 16 feb 2022 11:36 Graag de TLDR-versie.
$pesh baalt als een stekker dat Canyon een groot deel van de markt afsnoept (ook in Noord Amerika) met hun D2C model (online kopen zonder showroom).
TREK trekt (see what I did there?) dealers weg uit het netwerk van $pesh wat een risico vormt.
Ze hoeven geen marge af te staan aan de lokale dealer.
Bij click and collect betalen ze de dealers straks de helft aan vergoeding in vergelijking met nu.

Conclusie: ze willen zo meer $$$ binnen harken en de risico's van de afhankelijkheid van dealers verkleinen.
Wellicht een beetje te kort door de bocht, maar daar zal het gemiddeld er wel op uitkomen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 feb 2022 12:05

Als ze de concurrentie aan willen gaan met Canyon, gaan ze toch echt iets aan de prijzen moeten doen.

De enige manier waarop ik een Speci overweeg, is als het een overjaars frame aan de helft van de prijs is (en dan is het eigenlijk nog te duur)
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 29 apr 2022 07:39

Overname Accell door KKR lijkt dus nog niet direct kat in het bakkie;
https://fd.nl/bedrijfsleven/1437046/fra ... d2cak1vC71

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 jul 2022 15:31


Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 19 jul 2022 21:13

Oei. Das niet best want die komen steevast als eerste bovendrijven bij zoekopdrachten op Google.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2022 22:06

Is (was) mijn hofleverancier voor onderdelen. Jammer! Ook wel vreemd trouwens; je zou verwachten dat dit gouden tijden zijn voor fietsonderdelen.
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie