Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 25 apr 2022 14:13

Wij Belgen waren heel trots op het volledige Belgisch podium, maar
We moeten toegeven dat Van Aert en Hermans gelost waren op de Roche Aix Focans.
Gelukkig viel het achteraf een beetje stil, zodat ze konden terug keren.
Hermans heeft toe gegeven dat hij geluk had dat een renner van Bahrein het gat heeft toe gereden
Dat zal niet elk jaar gebeuren.

PS: renners moeten niet bezig met al of niet goed overkomen bij de media en de supporters, maar met het winnen van koersen

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 apr 2022 14:42

fiedoo schreef: 25 apr 2022 13:04

matthieu die verdedigend koerst? Vergeet het! Hij zal misschien niet altijd meer van 50 kms ver proberen maar defensief rijden?N Nee, dat geloof ik niet... En trouwens, alle respect voor de prestaties en de klasse van wout maar echt aanvallend rijdt die meestal ook niet vind ik.
Tja als hij het zelf zegt... maar misschien vergist Mathieu zich en ken jij Mathieu wel beter dan hij zichzelf kent :D Op forums lees je toch nogal wat zele :D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 apr 2022 14:45

fiedoo schreef: 25 apr 2022 12:58

Je moet natuurlijk ook lezen wat er staat, en niet selectief citeren. Het ging niet over de uitslagen die hij gereden heeft.
Dat jij terug persoonlijk moet worden zegt meer over jezelf 😉
Als je Matthieu al geen kei van een renner meer vindt weet ik het ook niet meer!..............
Dat heeft niemand beweerd, je leest niet wat er staat.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 apr 2022 14:47

Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24 Naast Pogacar in de Strade de mooiste aanval van het voorjaar. Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
Bedankt voor je post. Heb deze kunnen gebruiken voor mijn dochter dat veel mensen online onzin verkondigen.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 25 apr 2022 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 apr 2022 14:48

galileo2 schreef: 25 apr 2022 14:13
PS: renners moeten niet bezig met al of niet goed overkomen bij de media en de supporters, maar met het winnen van koersen
Ja jammer in zo'n maatschappij leven we helaas niet. Alles gaat om presentatie en geld......
Het is net politiek, het maakt niet uit of het waar is, als het maar klopt

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2022 15:16

lugosi schreef: 25 apr 2022 14:45
fiedoo schreef: 25 apr 2022 12:58

Je moet natuurlijk ook lezen wat er staat, en niet selectief citeren. Het ging niet over de uitslagen die hij gereden heeft.
Dat jij terug persoonlijk moet worden zegt meer over jezelf 😉
Als je Matthieu al geen kei van een renner meer vindt weet ik het ook niet meer!..............
Dat heeft niemand beweerd, je leest niet wat er staat.
Er staat letterlijk dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Of dat dan is omdat hij "minder aanvallend rijdt" is dan een semantische discussie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2022 15:45

@Timo: dat was Pelep, niet Lugosi (dat van die afknapper)
Wel lezen wat er staat hè ;) ;)
Do or don’t, there is no try

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 25 apr 2022 16:14

El Pistolero schreef: 25 apr 2022 14:47 Bedankt voor je post. Heb deze kunnen gebruiken voor mijn dochter dat veel mensen online onzin verkondigen.
Graag gedaan. Persoonlijk betrek ik mijn kinderen niet in een forum discussie, en vind ik respect voor andere meningen opbrengen en in discussie gaan belangrijker. Maar elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

timo2.0 schreef: 25 apr 2022 15:16 Er staat letterlijk dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Of dat dan is omdat hij "minder aanvallend rijdt" is dan een semantische discussie.
Nee, dat staat er niet letterlijk.
Voor een kenner zou ik verwachten dat een verwijzing naar The Shadow meer dan een hint was, er zijn er die het duidelijk wél begrepen hebben.

fiedoo schreef: 25 apr 2022 13:04 matthieu die verdedigend koerst? Vergeet het! Hij zal misschien niet altijd meer van 50 kms ver proberen maar defensief rijden?N Nee, dat geloof ik niet... En trouwens, alle respect voor de prestaties en de klasse van wout maar echt aanvallend rijdt die meestal ook niet vind ik.
Tuurlijk is het een kei van een renner, absoluut. En hij heeft quasi alleen het hele koersdenken op z'n kop gezet door van ver te durven gaan - en heel wat andere renners op die manier heeft geïnspireerd. Net daarom dat het een afknapper is dat hij daarvan afstapt dit jaar in de grote koersen, zich vooral in het wiel zet en veel afwachtender koerst. Het zal misschien effectiever worden - hoewel hij de voorgaande jaren even mooie resultaten behaalde dan nu - maar het is wel een pak minder attractief.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2022 20:33

Enzzo schreef: 25 apr 2022 15:45 @Timo: dat was Pelep, niet Lugosi (dat van die afknapper)
Wel lezen wat er staat hè ;) ;)
Misschien moet je mijn eerdere reacties even teruglezen om voor jezelf te ontdekken dat ik wéét dat "Pelep" dit zei.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2022 20:46

Pelep schreef: 25 apr 2022 16:14
timo2.0 schreef: 25 apr 2022 15:16 Er staat letterlijk dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Of dat dan is omdat hij "minder aanvallend rijdt" is dan een semantische discussie.
Nee, dat staat er niet letterlijk.
Voor een kenner zou ik verwachten dat een verwijzing naar The Shadow meer dan een hint was, er zijn er die het duidelijk wél begrepen hebben.
Leg eens uit dan, je vergelijkt MVDP met "The Shadow" Pozzato - die zo genoemd werd vanwege zijn volgzame rijden - en je koppelt daaraan dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Soit, als ik dan verwijs naar minder aanvallend rijden dan zou ik de verwijzing niet hebben begrepen. Onzin, ik begrijp heel goed wat je zegt maar vind de vergelijking met Pozzato bizar en de suggestie dat hij dé afknapper van dit voorjaar is belachelijk. Ja hij kon Pogacar alleen op hangen en wurgen volgen. Alsof hij de enige is en andere opties had. Hij heeft na een lange periode van blessures optimaal kunnen pieken tijdens De Ronde maar had door diezelfde periode van blessures niet de conditionele basis om die vorm lang vast te houden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2022 21:18

De tijden van Valverde op de Mur.
Na zijn schorsing net zo snel of sneller. Zie je wel dat het voor zijn hond was ;-)
Bijlagen
CC562F67-0847-4EF2-A9FF-19AD60F2D906.jpeg
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 25 apr 2022 21:22

timo2.0 schreef: 25 apr 2022 20:46 Leg eens uit dan, je vergelijkt MVDP met "The Shadow" Pozzato - die zo genoemd werd vanwege zijn volgzame rijden - en je koppelt daaraan dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Soit, als ik dan verwijs naar minder aanvallend rijden dan zou ik de verwijzing niet hebben begrepen. Onzin, ik begrijp heel goed wat je zegt maar vind de vergelijking met Pozzato bizar en de suggestie dat hij dé afknapper van dit voorjaar is belachelijk. Ja hij kon Pogacar alleen op hangen en wurgen volgen. Alsof hij de enige is en andere opties had. Hij heeft na een lange periode van blessures optimaal kunnen pieken tijdens De Ronde maar had door diezelfde periode van blessures niet de conditionele basis om die vorm lang vast te houden.
Een laatste keer dan. Nog eens. MVDP is geen afknapper - zijn 'nieuwe' manier van volgen wél, net zoals Pozzato deed. En er staat niet dat hij al Pozzato is, wel dat het er begint van weg te hebben.

Jij gaat ervan uit dat het conditioneel is, zelf ben ik daar niet van overtuigd. Hij heeft elders (zoals Lugosi aangeeft) al laten verstaan dat hij bewust anders koerst. En als hij het zelf zegt, zal er wel iets van aan zijn.

Edit - de link met dat interview:
https://sporza.be/nl/2022/04/21/openhar ... 524134902/

Fragment vanaf 1m45s

Plaats reactie