Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless velglint

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 25 apr 2022 12:22

Giantico schreef: 25 apr 2022 12:07 Krijg zojuist een bericht van Ridley dat deze velgen helemaal niet geschikt zijn voor tubeless. Wat een soap begint dit te worden. Ben klaar met deze wielen. Ga er wel nieuwe insteken
Eerst maak je er een probleempje van dat je denkt dat je FM je "besteelt" door keurig vooraf op te geven een nieuw velglint te plakken om tubeless te kunnen rijden.
In hoeverre klopt het bericht van Ridley? Ik zou toch eerst een poging wagen met een nieuw geplakt velglint voordat ik een nieuw set wielen zou gaan kopen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand zich vergist in tubeless clincher of tubes.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Giantico
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 25 apr 2022 12:41

Ik maak nergens een probleem van. Vroeg juist om advies omdat ik er niks van snap en gezien de verschillende verhalen van de FM en zelfs de fabrikant is dat niet zo gek toch. Krijg te horen dat velgen helemaal niet geschikt zijn voor tubeless. Toch een gek verhaal allemaal

Heb mijn beslissing genomen deze wielen gaan eruit en er komen nieuwe in.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 25 apr 2022 13:07

Vreemd, op de website van Ridley zelf staat duidelijk "Rim Type - tubeless ready":

https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/supp ... 3000264358

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 apr 2022 13:59

Het is al eerder besproken. Als je zoals Giantico (je eigen woorden he :-)) er niets van snapt.
Laat het dan door iemand doen die het wel snapt.

Als het mis gaat krijg je behoorlijke ongelukken, gewoon oppassen met halve adviezen voor personen die niet voldoende kennis hebben!
Dat gebeurt hier veel te veel. Het is soms ook lastig als je al 20 jaar ervaring hebt om alle, soms vanzelfsprekende, dingen te benoemen.

Nogmaals ik vind de oplossing van de FM niet zo gek. Het tape of het nu tl is of niet zat ook niet meer helemaal lekker, dat kan voor TL problemen geven.
Dus dat hij er dan nieuw lint in legt snap ik wel.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 apr 2022 14:41

vincent75 schreef: 25 apr 2022 12:22
Giantico schreef: 25 apr 2022 12:07 Krijg zojuist een bericht van Ridley dat deze velgen helemaal niet geschikt zijn voor tubeless. Wat een soap begint dit te worden. Ben klaar met deze wielen. Ga er wel nieuwe insteken
Eerst maak je er een probleempje van dat je denkt dat je FM je "besteelt" door keurig vooraf op te geven een nieuw velglint te plakken om tubeless te kunnen rijden.
In hoeverre klopt het bericht van Ridley? Ik zou toch eerst een poging wagen met een nieuw geplakt velglint voordat ik een nieuw set wielen zou gaan kopen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand zich vergist in tubeless clincher of tubes.
Whow, om je te vergissen tussen een clincher wielset of een wielset voor tubes moet je wel héél weinig inlevingsvermogen hebben hoor. :shock:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Giantico
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 25 apr 2022 22:14

Orlok schreef: 25 apr 2022 10:25 Als je goed naar de uitvergrote foto's kijkt waar ook het ventielgat zichtbaar is dan valt op dat het wel degelijk een geplakt velglint is, echter wel een beetje kort na het ventielgat afgeknipt. Het gaatje voor het ventiel is er in geprikt, dat kan je goed zien, dus mijn conclusie is dat het een tubeless velglint is. Ik kan alleen niet goed zien of het profiel van de velg wel zo is gevormd dat je kan spreken van een tubeless ready velg, het lijkt veel op een clincher velg.!
Neemt niet weg dat met het monteren van een tubeless ventiel en een tubeless band met latex deze wielen gewoon tubeless zijn te gebruiken.
het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt. Heb vanochtend een paar foto's gemaakt en opgestuurd naar Ridley. Eerst zeiden ze dat ze tubeless waren en ik bandjes erop kon gooien, sealant erin en gaan. Toen stuurden ze een half uur later een bericht dat de info niet klopte na het beter bestuderen van de foto's en dit geen tubeless velg lint was maar gewoon velg lint. Moest dus tubeless lint erop plakken. Toen stuurden ze 2 uur later weer een mail met excuses voor de verwarring maar dat deze velgen niet tubeless geschikt waren. Toen was ik er klaar mee en heb direct een afspraak gemaakt voor een andere set velgen. woensdag komen er FFWD 55m Ryot velgen in. Tubeless en 28mm klaar.

Allemaal bedankt nogmaals voor het meekijken en meedenken. Blijf het toch gek vinden dat er zoveel verschillende zienswijzen hierop zijn.

Plaats reactie