Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 24 apr 2022 21:42

daniel1975 schreef: 24 apr 2022 21:28 Mwa, ik ben geen uitgesproken Verstappen fan, maar hij krijgt toch wel heel vaak de Driver of the day toegekend. En dat is toch echt een internationale publieksprijs waarbij het aantal stemmen uit de UK, Dld, Ita toch echt wel groter is dan uit ons kleine landje.
Gefocusde racer pur sang, laat zich zelden uit over andere personen of zaken.
Absoluut. Verstappen is bescheiden en zoekt nooit de controverse op, Evenpoel is een arrogante losbol.
Iets met 2 maten en 13 gewichten ondertussen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 apr 2022 23:02

Behalve dan als het over Hamilton gaat. :oops:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 apr 2022 23:21

Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24…Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
Wat een belachelijke analyse zeg!
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2022 00:29

Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
3e in San Remo
1e in Dwars door Vlaanderen
1e in De Ronde
3e in de Gold Race
9e in Roubaix

Tsja, wat een afknapper. Het is dat ik je toch al niet meer serieus nam.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 25 apr 2022 04:12

daniel1975 schreef: 24 apr 2022 21:28 Mwa, ik ben geen uitgesproken Verstappen fan, maar hij krijgt toch wel heel vaak de Driver of the day toegekend. En dat is toch echt een internationale publieksprijs waarbij het aantal stemmen uit de UK, Dld, Ita toch echt wel groter is dan uit ons kleine landje.
Gefocusde racer pur sang, laat zich zelden uit over andere personen of zaken.
Duitsers zijn gek op Max, hij doet ze denken aan Michael Schumacher. Ik heb ook F1 gekeken vandaag. Deelnemersveld LBL viel me tegen en Remco heeft bij mij nu eenmaal geen gunfactor.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 25 apr 2022 06:41

timo2.0 schreef: 25 apr 2022 00:29
Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
3e in San Remo
1e in Dwars door Vlaanderen
1e in De Ronde
3e in de Gold Race
9e in Roubaix

Tsja, wat een afknapper. Het is dat ik je toch al niet meer serieus nam.
Je moet natuurlijk ook lezen wat er staat, en niet selectief citeren. Het ging niet over de uitslagen die hij gereden heeft.
Dat jij terug persoonlijk moet worden zegt meer over jezelf 😉

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 apr 2022 07:53

El Pistolero schreef: 25 apr 2022 04:12 Duitsers zijn gek op Max, hij doet ze denken aan Michael Schumacher.
Qua racen een compliment, als mens was het een egoïstisch arrogant mens.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 apr 2022 08:06

Enzzo schreef: 24 apr 2022 23:21
Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24…Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
Wat een belachelijke analyse zeg!
VdP heeft recentelijk in een interview (ik dacht in extra time koers) gezegd dat hij efficiënter, berekender en resultaatgerichter wil koersen. Dat is natuurlijk zijn goed recht en zal mogelijk betere resultaten tot gevolg hebben, maar het is wel jammer voor de attractiviteit van de sport dat net één van de renners die het oude wielrennen overboord gooide nu meer conventioneel wil gaan fietsen.
Roodhooft en papa VdP zijn al jaren vragende partij hieromtrent.
Gelukkig tonen oa Remco (LBL), Pogie (Strade), Wout (Nieuwsblad en E3) dat aanvallen en mooie solo's nog steeds kunnen lonen. En VanVleuten natuurlijk, maar die zette jaren geleden op het WK al een uber-solo van 100 km neer.

i-mac

i-mac 25 apr 2022 08:55

Mooi dat er nog menselijkheid bestaat in het peloton.

https://sporza.be/nl/2022/04/24/de-stil ... 823718209/



De zware val in Luik-Bastenaken-Luik liet gisteren diepe sporen na. Zeker bij Julian Alaphilippe is het medisch bulletin zwaar - een klaplong, gebroken ribben en schouderblad. De wereldkampioen lag samengeplooid in de berm na een botsing met een boom(stronk).



Romain Bardet zag meteen de ernst van de situatie in en snelde zonder twijfelen zijn landgenoot te hulp. Daarmee offerde de Fransman ook meteen zijn eigen kansen op.

Na afloop deed een zwaar aangeslagen Bardet zijn verhaal. "Ik was heel bang voor Julian", klonk het.



"Toen ik naast mij keek, zag ik hem een meter of drie lager liggen. Een schok, want hij lag er echt heel slecht bij. Hij riep dat hij niet meer kon bewegen en het leek een eeuwigheid te duren voor er hulp kwam."



"Zulke situaties wil je niet meemaken op de fiets. Zelf heb ik de koers niet uitgereden. Na die valpartij had de wedstrijd weinig betekenis meer voor mij."

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 apr 2022 12:58

Pelep schreef: 25 apr 2022 06:41
timo2.0 schreef: 25 apr 2022 00:29
Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
3e in San Remo
1e in Dwars door Vlaanderen
1e in De Ronde
3e in de Gold Race
9e in Roubaix

Tsja, wat een afknapper. Het is dat ik je toch al niet meer serieus nam.
Je moet natuurlijk ook lezen wat er staat, en niet selectief citeren. Het ging niet over de uitslagen die hij gereden heeft.
Dat jij terug persoonlijk moet worden zegt meer over jezelf 😉
Als je Matthieu al geen kei van een renner meer vindt weet ik het ook niet meer! ik geniet weer van de koers, Wout, matthieu, pogacar, alaphilippe, remco,.... zelfs Valverde , genieten zeg ik, wie er ook wint.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 apr 2022 13:04

lugosi schreef: 25 apr 2022 08:06
Enzzo schreef: 24 apr 2022 23:21
Pelep schreef: 24 apr 2022 21:24…Laat ons hopen dat het MVDP terug inspiratie geeft, want die begint stilaan te lijken op 'The Shadow' Pozzato. Wat mij betreft de afknapper van het voorjaar.
Wat een belachelijke analyse zeg!
VdP heeft recentelijk in een interview (ik dacht in extra time koers) gezegd dat hij efficiënter, berekender en resultaatgerichter wil koersen. Dat is natuurlijk zijn goed recht en zal mogelijk betere resultaten tot gevolg hebben, maar het is wel jammer voor de attractiviteit van de sport dat net één van de renners die het oude wielrennen overboord gooide nu meer conventioneel wil gaan fietsen.
Roodhooft en papa VdP zijn al jaren vragende partij hieromtrent.
Gelukkig tonen oa Remco (LBL), Pogie (Strade), Wout (Nieuwsblad en E3) dat aanvallen en mooie solo's nog steeds kunnen lonen. En VanVleuten natuurlijk, maar die zette jaren geleden op het WK al een uber-solo van 100 km neer.
matthieu die verdedigend koerst? Vergeet het! Hij zal misschien niet altijd meer van 50 kms ver proberen maar defensief rijden?N Nee, dat geloof ik niet... En trouwens, alle respect voor de prestaties en de klasse van wout maar echt aanvallend rijdt die meestal ook niet vind ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2022 13:16

Niet altijd nee, noem het conventioneel koersen ;)
Maar op de Ventoux vond ik van Aert toch echt heel aanvallend :)
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie