Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die discussie hebben we een paar pagina,s terug gevoerd
Interessante kit. Volgens Dynaplug zelf is het mesje wel van belang. Het niet afsnijden van de prop kan volgens hen de reparatie ondermijnen: https://youtu.be/krEERmlSASY?t=139
Belang van de stopper zie ik niet zo. Volgens mij kun je het gat evengoed even dicht houden met een vinger.
Heb de racer pro kit gekocht. Ga me nu ook even oriënteren op het mesje. Vraag me af of je met een scheermesje voldoende kracht kunt zetten om de prop af te snijden. Zo ja, lijkt me een goed ingepakt scheermesje wel een idee.
Of een stukje van een stanleymes, die je af kan breken.JazzHands schreef: ↑23 apr 2022 12:47Interessante kit. Volgens Dynaplug zelf is het mesje wel van belang. Het niet afsnijden van de prop kan volgens hen de reparatie ondermijnen: https://youtu.be/krEERmlSASY?t=139
Belang van de stopper zie ik niet zo. Volgens mij kun je het gat evengoed even dicht houden met een vinger.
Heb de racer pro kit gekocht. Ga me nu ook even oriënteren op het mesje. Vraag me af of je met een scheermesje voldoende kracht kunt zetten om de prop af te snijden. Zo ja, lijkt me een goed ingepakt scheermesje wel een idee.
Die Dynaplug moet je altijd laten zitten, tenzij je of een binnenband monteert of een reparatie uitvoert met een plakker o.i.d. bijvoorbeeld met een klodder "bison max repair extreme" want dan moet je het verwijderen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mocht ik het gat dichten met een plakker dan zou ik idd ook wel de dynaplug verwijderen.
Maar, met een binnenband of een klodder bison zou ik misschien wel eens proberen de dynaplug
(Wel zonder bronzen tip) te laten zitten (zie ik wel als het zover is)
Een 5 jaar terug een tijdje met de racer tubeless gereden, maar was helemaal niet tevreden over de
lekbestendigheid. De latex spoot gewoon uit de gereden gaten.
Maar, de dynaplug kende ik toen nog niet en hopelijk zijn de banden ondertussen verbeterd.
Gisteren heb ik de zoon zijn domane AL tubeless gezet (met schwalbe pro one evolution addix super race tle in 32mm) en rij ikzelf tubeless met mijn grizl (met de originele Schwalbe G-One Bite in 45mm) maar wél met een dynaplug racer pro als fback up" mee.
Bij nader inzien lijkt me een scherp zaagje van een decoupeerzaag wel een goede optie. Redelijk handig mee te nemen en te bedienen en als ik het filmpje bekijk lijkt me een goed “zaagvermogen” handiger dan een “snijvermogen”.
Na 1 rit met mijn tubeless setup met Veloflex Corsa TLR was ik zeer tevreden. Het zijn net geen tubes qua comfort, maar ...... afijn na 4 dagen weg geweest te zijn bij thuiskomst, jawel banden leeg. Bij eerste setup had ik 35 ml Orange Sealant toegevoegd, maar de Veloflexen lusten een slokje ( echt latex misbruikers ), dus nogmaals een 25ml Orange Sealant toegevoegd - kijken of ze nu langer op druk blijven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat ik doe als ik tijd heb, band uit de verpakking goed vetvrij maken en dan minimaal een paar dagen ophangen.
Dat lijkt toch te schelen. Het schaad iig niet.
En er zijn meer banden die een slokje lustte bij eerste montage.
Het werkt ook vaak het beste om bij te vullen en niet in 1x 60ml erin te doen, waarom geen idee.
Het kan ook toeval zijn, maar de keren dat ik dat deed waren minder succesvol.
Dat lijkt toch te schelen. Het schaad iig niet.
En er zijn meer banden die een slokje lustte bij eerste montage.
Het werkt ook vaak het beste om bij te vullen en niet in 1x 60ml erin te doen, waarom geen idee.
Het kan ook toeval zijn, maar de keren dat ik dat deed waren minder succesvol.
Als het product "Dynaplug" er voor het gebruik een klein snijmesje in de houder stopt zie in niet in waarom ik daarnaast of in plaats van een 1e idee een scheermesje en nu een 2e idee een decoupeerzaagje daarvoor in de plaats van moet mee nemen. Maar misschien vergis ik mij in de handigheid van Hands . . . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless