Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Niels Albert heeft het over een scheur in de band en een snakebite, dat zijn dus 2 heel verschillende "lekkages".
Wel een zijdekarkas van de band icm latex binnenband en latex nemen, die dus zo kwetsbaar als iets is op kasseien, of een tubeless band met latex, die band is sowieso wat sterker.
Met een snakebite kun je bij beide versies doorrijden, bij een scheur in de band zul je niet verder kunnen met beide versies....
Beetje gezever dus van Albert!
Wel een zijdekarkas van de band icm latex binnenband en latex nemen, die dus zo kwetsbaar als iets is op kasseien, of een tubeless band met latex, die band is sowieso wat sterker.
Met een snakebite kun je bij beide versies doorrijden, bij een scheur in de band zul je niet verder kunnen met beide versies....
Beetje gezever dus van Albert!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5350
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik zag gister toch nog erg veel lek hoor. En als ik de kwaliteit van de bijvoorbeeld de continental gp5000s ken dan is dat wel kapotte zijwangen. En zijwangen rijdt je best makkelijk kapot op kasseien, zeker als je veel in t kantje op en van de kasseien dendert. Trek dames reden gisteren op tubeless Pirelli P zeros. Volgens mij werd er gisteren ook meer in de graskant gereden dan op de kasseien. En misschien daardoor nog wel meer lek dan eigenlijk nodig.
Colbrelli reed volgens mij op Corsa Controls tubeless ready met die groene vittoria liner en natuurlijk met latexmelk. Het voordeel van de liner in dit geval was dat bij de zeer lage drukken ( na lek en weer dichten ) de band niet uit de velgrand gedrukt kan worden. Waardoor het doorrijden op zeg 2 bar ook beter gaat. En t beschermt de velg nog een beetje. Bij compleet lek zet het schuim van de liner weer uit en rijdt je direct op het schuim en ook dan springt de band niet uit de velg. Het grote nadeel is dat het een hels karwei is om die band uberhaupt nog onderweg van de velg te krijgen. Maar dat maakt in de koers niet uit. Ik geloof verder niet dat hij helemaal zonder lucht stond aan de finish. Dat is mooie PR praat natuurlijk.
Wat Albert wil is latex in een niet tubeless combinatie gooien. Maar dat kan je in mijn ogen dan beter in een tube doen. Bij tubes is de kans op stootlek ook wat kleiner. Sowieso is Albert natuurlijk als crosser eerder een tube adept.
Colbrelli reed volgens mij op Corsa Controls tubeless ready met die groene vittoria liner en natuurlijk met latexmelk. Het voordeel van de liner in dit geval was dat bij de zeer lage drukken ( na lek en weer dichten ) de band niet uit de velgrand gedrukt kan worden. Waardoor het doorrijden op zeg 2 bar ook beter gaat. En t beschermt de velg nog een beetje. Bij compleet lek zet het schuim van de liner weer uit en rijdt je direct op het schuim en ook dan springt de band niet uit de velg. Het grote nadeel is dat het een hels karwei is om die band uberhaupt nog onderweg van de velg te krijgen. Maar dat maakt in de koers niet uit. Ik geloof verder niet dat hij helemaal zonder lucht stond aan de finish. Dat is mooie PR praat natuurlijk.
Wat Albert wil is latex in een niet tubeless combinatie gooien. Maar dat kan je in mijn ogen dan beter in een tube doen. Bij tubes is de kans op stootlek ook wat kleiner. Sowieso is Albert natuurlijk als crosser eerder een tube adept.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Niels moet eens wat minder eten, misschien dat hij dan ook wat minder onzin uitkraamt.
Wat de boer niet kent, vreet ie niet
Colbrelli reedt op Conti 5000 tubless bandjes (32mm breed)
https://www.merida.nl/nieuws/de+fiets+v ... 021-10-05/
Die fragiele zijwang kan ik beamen, gisteren reed een kameraad over een steentje met zijn nieuwe GP5000 en scheur in de wang, net aan de velgrand. De melk dichte een beetje maar het gat ging steeds open, hij is nog rustig naar huis geraakt (af en toe pompen, traag door de bochten)
Op die plaats niet mogelijk om een plug te gebruiken (en het is al niet de eerste dit jaar dat hij dat voor heeft)
Ik snap ook niet dat Jumbo niet Tubeless reedt, ze krijgen van de sponsor het beste systeem: Vittoria Corsa Control met de Vittoria inserts (om toch nog door te rijden bij lek)
Colbrelli reedt op Conti 5000 tubless bandjes (32mm breed)
https://www.merida.nl/nieuws/de+fiets+v ... 021-10-05/
Die fragiele zijwang kan ik beamen, gisteren reed een kameraad over een steentje met zijn nieuwe GP5000 en scheur in de wang, net aan de velgrand. De melk dichte een beetje maar het gat ging steeds open, hij is nog rustig naar huis geraakt (af en toe pompen, traag door de bochten)
Op die plaats niet mogelijk om een plug te gebruiken (en het is al niet de eerste dit jaar dat hij dat voor heeft)
Ik snap ook niet dat Jumbo niet Tubeless reedt, ze krijgen van de sponsor het beste systeem: Vittoria Corsa Control met de Vittoria inserts (om toch nog door te rijden bij lek)
Van Baarle won PR ook op tubeless, dus nu twee zeges op rij.
https://www.cyclingnews.com/features/th ... 2-gallery/
https://www.cyclingnews.com/features/th ... 2-gallery/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12477
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat snap ik daar ook niet. Of wilde jumbo de watt penalty niet, want die heb je wel met noodles
Natuurlijk klein..... maar toch.
Persoonlijk zou ik gewoon 90ml notubes racesealant erin kiepen 1 uur voor de wedstrijd.
Dan weet je zeker dat het geen bal wordt en de gaten wel dicht.
Ze doen het bij Jumbo niet omdat de band dan eerder zou aflopen en kun je niet lang doorfietsen, bij tubes wel. Op de tijdritfiets doen ze wel tubeless.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12477
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maarja met die noodles kan je dus wel doorrijden.
Giet dan latex in je tubes, dat kan ook.
Giet dan latex in je tubes, dat kan ook.
200 nogwat km gereden op de Veloflex. Eerste rit (185km) was ik niet zo heel blij. Wellicht dat de bandendruk wat te hoog was (4.2 om 3.9). Mijn Hutchinson rijd ik met 4 om 3.5.rene schreef: ↑13 apr 2022 18:06 @Philippos: hoe ging de montage van de Veloflex banden ? Ik laat je mijn ervaringen wel weten ( montage - oppompen - sealant vullen - en natuurlijk de rijeigenschappen ).
Momenteel Veloflex Raven tubes van 27mm die met 4.8 en 5.0 bar zeer comfortabel zijn op Zipp 303 Firecrest. Dus straks heb ik goed vergelijk.
De tweede rit een paar dagen later (45km ongeveer) ging het stukken beter. De druk was lager maar weet niet hoeveel. Had geen pomp in het vakantiehuisje en de auto stond te ver. Even knijpen, mwah, moet kunnen
Ze hebben tot nu toe zand, grind, een Belgische jaagpad, takken, stenen en bakstenen scherven en asfalt overleefd zonder enige vorm van een snee of putje op het loopvlak.