Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Remgreep etc. kapot door val

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 13 mar 2022 18:13

Vandaag helaas gevallen.

Beide remgrepen kapot waarvan rechts het ergste.

Ik veronderstel dat dit enkel remgreep vervangen is? Hij schakelt nog normaal en staat niet scheef of iets dergelijks.

Ik heb ook nog schrammen op zadel en steekas. Heb fietsverzekering van Ethias maar daarin staat dat esthetische schade zoals schrammen niet verzekerd zijn. Iemand ervaring dat dit toch wordt vergoed of is een claim bij voorbaat verloren? Alles wat ik aan had van kleding is wel kapot behalve broek en helm. Denk dat ik hiervoor ook niet op een vergoeding kan rekenen maar ga hier wel achter informeren.
IMG_20220313_142807192_HDR.jpg

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 13 mar 2022 18:26

Is alleen dat rubber kapot of is de hendel ook echt gebroken? Rubber is wel los te krijgen.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 mar 2022 19:36

Ik zie eigenlijk weinig schade. In elk geval niet iets wat je bij een verzekeraar zou kunnen claimen. En terecht wat mij betreft. Die rubber hoedjes kun je gewoon vervangen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

nielsve
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 17 mar 2022 11:22

Blijft bij schade aan de rubbers. De harde plastic van de shifter onder de rubber is ook wat beschadigd maar dat geeft geen probleem.
Het gaat me ook niet om de 10 euro van de nieuwe rubbers. Had in eerste instantie schrik dat iets met de shifters zou zijn want dat was iets kostelijker geweest.

Contact opnemen met verzekering kan nooit kwaad zo blijkt. Ik heb een veilig thuis verzekering waarbij o.a. bij een fietsongeval kleding is verzekerd tot een waarde van 625 euro. Dus ik ga kijken of ik via deze weg iets van mijn kleding kan recupereren.

Locomotief
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 okt 2011 20:54

Locomotief 17 apr 2022 10:21

Als je een kras op de lak van je auto hebt dan vergoedt de verzekering wel de schade. Heb je een kras op je kostbare racefiets dan heb je pech. Een fietser wordt door de verzekeraar nog steeds niet serieus genomen. Heb je een ongeval met je auto dan is deze binnen een week gerepareerd. Ligt je fiets in de kreukels dan komt een schadeinspecteur pas na enkele maanden kijken. Heeft geen prioriteit!
Beter alleen op de fiets dan eenzaam in de groep.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 apr 2022 20:41

Locomotief schreef: 17 apr 2022 10:21 Als je een kras op de lak van je auto hebt dan vergoedt de verzekering wel de schade. Heb je een kras op je kostbare racefiets dan heb je pech. Een fietser wordt door de verzekeraar nog steeds niet serieus genomen. Heb je een ongeval met je auto dan is deze binnen een week gerepareerd. Ligt je fiets in de kreukels dan komt een schadeinspecteur pas na enkele maanden kijken. Heeft geen prioriteit!
De verzekeringen en de autoschadeherstelbedrijven werken onder één hoedje. Al die reclames om kleine sterretjes in je ruit te laten herstellen zijn er niet voor niets. (en worden gewoon door de consument betaald uiteindelijk)

Plaats reactie