Alles over vakanties op én met de fiets

15 april 2022, BRM 400 Zeeland: Heuvelland België

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 11 apr 2022 06:47

Deze 400 staat in het teken van polders, water en heuvels. De route voert van het startpunt Smits Brasserie in Wemeldinge naar Antwerpen langs het Schelde-Rijnkanaal, langs de Schelde in stad (Antwerpen) en polders langs de Schelde. Nabij Gent verlaten we De Schelde en koersen verder naar Deinze, om vervolgens de Leie te volgen tot nabij de Franse grens, Wervik. Daar voert de tocht door het Heuvelland naar Kemmel voor wat geaccidenteerd terrein.
Verder naar het westen doorkruisen we De Moeren bij Veurne, dat weer een vlak terrein biedt richting Noordzeekust. De kust dient zich aan bij Nieuwpoort. Tot aan Breskens, de overtocht met fiets-, voetveer, blijven we zicht op de Noordzee houden. De Westerschelde wordt varend overgestoken. Na aan land gekomen te zijn in Vlissingen, kiezen we weer het jaagpad naar Middelburg. De route leidt verder naar de Veersegatdam en via de duinrand bij Kamperland, De Banjaard, de plaats Kamperland naar het Veerse Meer. De Zandkreekdam steken we over naar Zuid-Beveland. Tenslotte fietsen we nog een stuk langs de Oosterschelde om direct van het water uit te komen bij de finish bij Hotel Smits Brasserie.

Aanmelding en GPS track via: https://www.randonneurs.nl/brevet/zeeland-2022-400/

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 12 apr 2022 14:52

Ik ga 'm fietsen. Tenminste, als ik een GPX track heb (hint :P )

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 12 apr 2022 18:53

Niet zo ongeduldig, ik heb de track net op de website gezet.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 12 apr 2022 18:56

Zelf fiets ik niet mee vanwege de Fleche Belge. Maar onze route loopt van Antwerpen naar Kortrijk bijna gelijk aan dit brevet en we fietsen naar afloop terug naar Vlissingen. Dus misschien zien we elkaar onderweg nog. Ik bedacht me later pas dat ik had kunnen gaan voor twee homologaties op één dag :-)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 13 apr 2022 08:56

Voor langere brevetten vind ik het toch wel fijn als de route het weekend voor de rit beschikbaar is ivm nalopen waar ik evt wil stoppen of slapen. Door de week wil nog wel eens druk zijn.

Het wordt iig mooi weer :like:

Haikie
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022 20:22

Haikie 13 apr 2022 20:24

Weten jullie waar je 's nachts in België water haalt? Als ik zo langs de route zit te kijken zijn er wel tankstations maar is alles wat ik tot nu toe gevonden heb dicht. Gelukkig wordt het inderdaad mooi weer.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 apr 2022 20:50

FryskBloed schreef: 13 apr 2022 08:56 Voor langere brevetten vind ik het toch wel fijn als de route het weekend voor de rit beschikbaar is ivm nalopen waar ik evt wil stoppen of slapen. Door de week wil nog wel eens druk zijn.

Het wordt iig mooi weer :like:
Op een 400 slapen?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 13 apr 2022 23:13

Een aantal aanwijzingen van de organisatie:
De gezamenlijke start is om 21:00 vanuit Hotel Brasserie Smits. Vooraf krijg je een kopje koffie of thee van onze vereniging.
De fietsen mogen niet op het terras staan.

Een auto kan je het beste parkeren bij de Hubo, Sluisplateau 37, 4424 BK Wemeldinge https://goo.gl/maps/cnANx1QwwN4PCjut5

Zorg dat je fiets is voorzien van goede verlichting en een niet knipperend achterlicht, een lichtgevend hesje is aan te bevelen.

Vanuit Wemeldinge via de zogenaamde smokkelroute naar Belgie om via het havengebied Antwerpen in te komen. In het havengebied zijn er stukken met kinderhoofdjes en spoor rails. De meeste zullen weten dat je spoor rails zoveel mogelijk haaks moet oversteken om niet met de wielen in de rails te komen, let daar goed op.

Ook op de route langs de kust komen dit soort situaties voor. Mijd ook daar de schelppaden, de route loopt daar niet overheen.

In Knokke moet je beslissen of je de laatste Ferry Breskens-Vlissingen gaat halen, deze gaat tussen 8.18 tot 22.18 ieder uur. Vanuit Knokke is er een trein naar Antwerpen.
De ferry kan je betalen met een OV kaart, een kaartje kopen of vooraf bestellen via https://e-tickets.westerscheldeferry.nl ... ckets.aspx Op een mooie dag kan het best druk zijn.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 14 apr 2022 10:27

Bij deze 400km ga ik niet slapen, maar op zich is een tukje van 2-3 uur in een bivakzak wel lekker, ben je de volgende dag veel fitter. Staat me bij de bij de 400 uit Groningen een jaar geleden er diverse mensen waren die op de terugweg ergens (kort) hadden overnacht.

Hangt ook erg van de starttijd af en je tempo; als je verwacht (ruim) voor de 1e trein weer terug te zijn, waarom dan niet een tukje doen? Vooral in Duitsland zijn er veel "4* Audax Hotels" te vinden ;-)

Heeft België trouwens ook een verbod op knipperende achterlichten (omdat het zo expliciet genoemd wordt)? Duitsland is me bekend, maar kan het me niet herinneren of het een ding was bij de twee Belgische brevetten die ik heb gereden.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 14 apr 2022 11:07

FryskBloed schreef: 14 apr 2022 10:27 Bij deze 400km ga ik niet slapen, maar op zich is een tukje van 2-3 uur in een bivakzak wel lekker, ben je de volgende dag veel fitter. Staat me bij de bij de 400 uit Groningen een jaar geleden er diverse mensen waren die op de terugweg ergens (kort) hadden overnacht.
Niet eens zo heel kort, bijna een volle nacht slaap. Maar, ja: je moet er wel wat snelheid voor in de benen hebben.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 14 apr 2022 19:58

FryskBloed schreef: 14 apr 2022 10:27 Bij deze 400km ga ik niet slapen, maar op zich is een tukje van 2-3 uur in een bivakzak wel lekker, ben je de volgende dag veel fitter. Staat me bij de bij de 400 uit Groningen een jaar geleden er diverse mensen waren die op de terugweg ergens (kort) hadden overnacht.

Hangt ook erg van de starttijd af en je tempo; als je verwacht (ruim) voor de 1e trein weer terug te zijn, waarom dan niet een tukje doen? Vooral in Duitsland zijn er veel "4* Audax Hotels" te vinden ;-)

Heeft België trouwens ook een verbod op knipperende achterlichten (omdat het zo expliciet genoemd wordt)? Duitsland is me bekend, maar kan het me niet herinneren of het een ding was bij de twee Belgische brevetten die ik heb gereden.
Dat was een paar jaar geleden het voorstel van een van de leden op de ledenvergadering, unaniem overgenomen door dezelfde vergadering. Knipperende verlichting is niet toegestaan tijdens Randonneurs Nederland brevetten. Dit voor het welzijn van de ogen van andere deelnemers.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 15 apr 2022 12:16

Weet iemand of er in de buurt van de route 24-uurstankstations of -winkels zijn? En watertappunten?

Plaats reactie