Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2022 10:21

Tsja, blijkbaar heeft Pogi niet die naam en was het op dat moment even het de emotie van de verliezer.
Remco reed op verloren positie en had hooguit 2e kunnen worden. Al durf ik dat ook te betwijfelen want zo’n sprinter is het niet. Slechte uitgangspositie, geen topsprint; iets minder misbaar was op zijn plaats geweest.
En had hij natuurlijk al een waarschuwing te pakken eerder in koers.
Maar ja, als je een PL hebt die ook altijd misbaar maakt en anderen de schuld geeft is het logisch dat je dat overneemt ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 apr 2022 10:30

Evenepoel had gisteren al lang niet meer in de wedstrijd mogen zitten, had uit koers genomen moeten worden na de duw die hij uitdeelde. Over irritant gedrag gesproken.
Ach, ik zeg ook maar wat

i-mac

i-mac 14 apr 2022 11:08

ophetkantje schreef: 14 apr 2022 10:30 Evenepoel had gisteren al lang niet meer in de wedstrijd mogen zitten, had uit koers genomen moeten worden na de duw die hij uitdeelde. Over irritant gedrag gesproken.
Dan moet je bij iedere koers wel x aantal renners uit koers nemen. Als ze gaan wringen, word er al eens een meer dan forse schouderduw gegeven. En niet alles komt ook in beeld.

Los daarvan keur ik zijn gedrag ook niet goed.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 14 apr 2022 11:09

Schouderduw staat niets van in reglement, hand(en) van stuur nemen wel.
Ach, ik zeg ook maar wat

i-mac

i-mac 14 apr 2022 11:21

ophetkantje schreef: 14 apr 2022 11:09 Schouderduw staat niets van in reglement, hand(en) van stuur nemen wel.
Nochtans worden er soms renners gediskwalificeerd als ze bijvoorbeeld in de sprint te fel hun schouders gebruiken. Wat begrijpelijk is, want een sprint is zo al niet zonder risico.


Enfin, het is en blijft verkeerd. Dus is een berisping/straf op zijn plaats. In de sprint had Remco wel gelijk.

hayes

hayes 14 apr 2022 11:24

Klopt dat die duw niet nodig was. Maar gevaarlijk was het niet.
Hij moet echt wel dat zeuren onderweg afleren. Maakt hem echt niet populair.

Bij de finish had hij 100% gelijk dat hij misbaar maakte. Dat dat zelfs maar in twijfel getrokken wordt.
Het had Remco eens moeten zijn die zo'n move als Wellens deed. Het kot zou te klein zijn.

hayes

hayes 14 apr 2022 11:25

daniel1975 schreef: 14 apr 2022 10:21 Tsja, blijkbaar heeft Pogi niet die naam en was het op dat moment even het de emotie van de verliezer.
Remco reed op verloren positie en had hooguit 2e kunnen worden. Al durf ik dat ook te betwijfelen want zo’n sprinter is het niet. Slechte uitgangspositie, geen topsprint; iets minder misbaar was op zijn plaats geweest.
En had hij natuurlijk al een waarschuwing te pakken eerder in koers.
Maar ja, als je een PL hebt die ook altijd misbaar maakt en anderen de schuld geeft is het logisch dat je dat overneemt ;-)
Of hij kans maakte op de de tweede plaats doet helemaal niet ter zake. De move van Wellens was er zooo over.
Dat soort deur dichtdoen in een sprint is heel gevaarlijk en moet er echt uit. Anders blijven we gevallen als Fabio Jakobsen krijgen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 apr 2022 17:36

Ik had het idee dat zowel Wellens als Evenepoel behoorlijk gefrustreerd waren over het feit dat ze in de tang zaten van INEOS.

En ergens ook wel begrijpelijk maarja, koers is koers; als Alaphilippe niet onderuit gereden was zou de situatie geheel anders zijn geweest.

Moet zeggen dat ik die huidige tactiek van INEOS wel kan smaken. Ze rijden in de klassiekers voorlopig wel DQS in de wielen. En dat is lang geleden
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1065
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 14 apr 2022 19:46

TL@ schreef: 14 apr 2022 10:13 Deed Pogi niet exact hetzelfde vorige week? Die reed zelfs ineens door zonder interviews te geven (kwam pas terug nadat ie was afgekoeld), daar hoorde ik toch veel minder over (en die had het dan nog aan zichzelf te danken)

2 maten en gewichten dus (zoals wel meer hier als het over die ploeg gaat)
Toen werd er niemand gedeklasseerd, en gisteren wel. Dus .....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 apr 2022 21:28

Pogacar was vooral boos op zichzelf! Inderdaad een totaal andere situatie!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 apr 2022 00:18

Enzzo schreef: 14 apr 2022 21:28 Pogacar was vooral boos op zichzelf! Inderdaad een totaal andere situatie!!
Heb je de beelden gezien hoe Pogie tekeer ging tegen VanBaarle? Het verhaaltje dat hij boos was op zichzelf kwam er pas nadat er een tijdje in de bus op hem werd ingepraat en hij zich daarna ook min of meer excuseerde.
(oa hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=OgceBBiG_MI)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 apr 2022 07:34

Enzzo schreef: 14 apr 2022 21:28 Pogacar was vooral boos op zichzelf! Inderdaad een totaal andere situatie!!
Inderdaad, Remco had recht om boos te zijn, Pogi niet echt :roll:
Afbeelding

Plaats reactie