Tubeless
https://www.wielrenner.shop/product/sch ... AsQAvD_BwE
https://www.12gobiking.nl/schwalbe-pro- ... E#369=8786
https://www.bike-discount.de/en/schwalb ... fwQAvD_BwE
Zo te zien nog volop voorraad, dus . . . .
https://www.12gobiking.nl/schwalbe-pro- ... E#369=8786
https://www.bike-discount.de/en/schwalb ... fwQAvD_BwE
Zo te zien nog volop voorraad, dus . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Er is wel verwarring over de uitvoering van deze band op verschillende websites. Er is een volledig zwarte uitvoering met artikelnr. 11653975 (28mm) en er is een uitvoering met transparante wang met artikelnr. 726585 (28mm).
Of er kwaliteitsverschil is tussen beide uitvoeringen is mij onbekend.
Mijn ervaring is (ook) dat de volledig zwarte uitvoering in 28mm erg schaars is.
Of er kwaliteitsverschil is tussen beide uitvoeringen is mij onbekend.
Mijn ervaring is (ook) dat de volledig zwarte uitvoering in 28mm erg schaars is.
Zaterdag nog die van 12Go biking die Orlok linked binnen gekregen (voor mijn eigen voorraad), dat is gewoon de zwarte Pro One TLE versie.Janjan schreef: ↑11 apr 2022 20:13 Er is wel verwarring over de uitvoering van deze band op verschillende websites. Er is een volledig zwarte uitvoering met artikelnr. 11653975 (28mm) en er is een uitvoering met transparante wang met artikelnr. 726585 (28mm).
Of er kwaliteitsverschil is tussen beide uitvoeringen is mij onbekend.
Mijn ervaring is (ook) dat de volledig zwarte uitvoering in 28mm erg schaars is.
Sinds de corona crisis en de schaarste op onderdelen zorg ik altijd dat ik een eigen voorraad heb van dit soort dingen (banden, cassetttes, kettingen) dan heb je nooit stress op het moment dat je iets nodig hebt .
Is dat wel zo? Ik ben recent over gestapt van 25 naar 28 op 19C tubeless en dit levert toch wel een bredere band op.wasbeer2006 schreef: ↑16 mar 2022 11:03Vergeet niet dat als je met 28mm gaat rijden 21c wel een beetje de minimum breedte is om deze band goed uit te nutten. Smaller kan, maar moet je de druk weer verhogen waardoor je net zo goed een 25mm kan monteren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Uiteraard levert dat een bredere band op en het gaat uiteraard wel. (15 jaar geleden reed ik op de MTB 19c )
Maar ik merk dat het net niet ideaal is.
In principe is het doel van een bredere band meer comfort en grip of een van beide. Dan wil je wel de ideale bandespanning gebruiken.
Ik merk met mijn rijstijl dat vooral de voorband toch wat gaat rollen met een velg minder dan 21c of de bandenspanning moet verhogen.
Daar heb jij misschien helemaal geen last van. Ik heb dat bv bij flink aanzetten, sprinten en korte haakse bochten. In de heuvels bergen heb ik er bv helemaal geen last van, alleen op een polder parcours. Daarnaast kan dit ook weer per type band verschillen. Ik rijd nu met schwalbe die zijn wat soepeler op de zijkant en heb je er eerder last van.
Je komt nu met race banden ook op een breedte dat soepel(er) niet altijd meer beter is, net als bij de MTB. De constructie van de zijkant wordt steeds belangrijker. Persoonlijk vind ik momenteel de pirelli's het beste.
Nogmaals het is niet fout, maar mocht je nu een nieuw setje velgen kopen dan zou ik er op letten.
Maar ik merk dat het net niet ideaal is.
In principe is het doel van een bredere band meer comfort en grip of een van beide. Dan wil je wel de ideale bandespanning gebruiken.
Ik merk met mijn rijstijl dat vooral de voorband toch wat gaat rollen met een velg minder dan 21c of de bandenspanning moet verhogen.
Daar heb jij misschien helemaal geen last van. Ik heb dat bv bij flink aanzetten, sprinten en korte haakse bochten. In de heuvels bergen heb ik er bv helemaal geen last van, alleen op een polder parcours. Daarnaast kan dit ook weer per type band verschillen. Ik rijd nu met schwalbe die zijn wat soepeler op de zijkant en heb je er eerder last van.
Je komt nu met race banden ook op een breedte dat soepel(er) niet altijd meer beter is, net als bij de MTB. De constructie van de zijkant wordt steeds belangrijker. Persoonlijk vind ik momenteel de pirelli's het beste.
Nogmaals het is niet fout, maar mocht je nu een nieuw setje velgen kopen dan zou ik er op letten.
Ik moet nog wat spelen met de bandenspanning maar tot nog toe gaat het wel goed met ongeveer een halve bar minder dan ik met 25mm deed (van 5,5 naar 5 bij 83kg bereidersgewicht). Ik ben het er mee eens dat een zo breed mogelijke velg de voorkeur heeft maar voor mij is die max volgens mij 19C in verband met velgremmen.
Afgelopen week kreeg ik de Veloflex Corsa EVO TLR 28mm banden binnen. Nu nog even wachten op de Zipp 303S wielen, en we kunnen de banden monteren.
Gisteren trouwens een raar fenomeen : Eergisteren een ronde gedaan op de Gravelbike ( DT C18050 wielen met WTB Raddler banden ), en niets aan de hand. Fiets weggezet en volgende dan voorband leeg, raar ... staat al de gehele winter op keurig druk. Even op druk gebracht en rond gedraaid - geen steentjes te zien of lucht ontsnapping te horen. 30 ml Orange sealant bijgevuld ( voor de zekerheid in beide banden ), en nu blijven ze weer keurig op druk. Waarschijnlijk toch een minuscuul gaatje in de voorband gezeten en latex na ruim 1/2 jaar toch uitgedroogd.
Gisteren trouwens een raar fenomeen : Eergisteren een ronde gedaan op de Gravelbike ( DT C18050 wielen met WTB Raddler banden ), en niets aan de hand. Fiets weggezet en volgende dan voorband leeg, raar ... staat al de gehele winter op keurig druk. Even op druk gebracht en rond gedraaid - geen steentjes te zien of lucht ontsnapping te horen. 30 ml Orange sealant bijgevuld ( voor de zekerheid in beide banden ), en nu blijven ze weer keurig op druk. Waarschijnlijk toch een minuscuul gaatje in de voorband gezeten en latex na ruim 1/2 jaar toch uitgedroogd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan zit je wel redelijk op het gangbare spoor. Voor mij ook het beste compromis, bij heel slecht wegdek ga ik nog wel eens naar 4.5, maar lager niet voor 28mm banden (29 a 29.5 netto)Kluus schreef: ↑13 apr 2022 10:35 Ik moet nog wat spelen met de bandenspanning maar tot nog toe gaat het wel goed met ongeveer een halve bar minder dan ik met 25mm deed (van 5,5 naar 5 bij 83kg bereidersgewicht). Ik ben het er mee eens dat een zo breed mogelijke velg de voorkeur heeft maar voor mij is die max volgens mij 19C in verband met velgremmen.
Zelfde gewicht.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat maakt ik ook wel regelmatig mee met MTB banden, als je daar een half jaar niet op gereden hebt.
Dan blijven ze wel op druk maar bij rijden of net erna gaan ze leeg.
Ik vul nu altijd standaard bij als zo'n tijd niet op gereden is.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Veloflex. Deze toevallig ook gisterenavond gemonteerd.rene schreef: ↑13 apr 2022 11:30 Afgelopen week kreeg ik de Veloflex Corsa EVO TLR 28mm banden binnen. Nu nog even wachten op de Zipp 303S wielen, en we kunnen de banden monteren.
Gisteren trouwens een raar fenomeen : Eergisteren een ronde gedaan op de Gravelbike ( DT C18050 wielen met WTB Raddler banden ), en niets aan de hand. Fiets weggezet en volgende dan voorband leeg, raar ... staat al de gehele winter op keurig druk. Even op druk gebracht en rond gedraaid - geen steentjes te zien of lucht ontsnapping te horen. 30 ml Orange sealant bijgevuld ( voor de zekerheid in beide banden ), en nu blijven ze weer keurig op druk. Waarschijnlijk toch een minuscuul gaatje in de voorband gezeten en latex na ruim 1/2 jaar toch uitgedroogd.
@Philippos: hoe ging de montage van de Veloflex banden ? Ik laat je mijn ervaringen wel weten ( montage - oppompen - sealant vullen - en natuurlijk de rijeigenschappen ).
Momenteel Veloflex Raven tubes van 27mm die met 4.8 en 5.0 bar zeer comfortabel zijn op Zipp 303 Firecrest. Dus straks heb ik goed vergelijk.
Momenteel Veloflex Raven tubes van 27mm die met 4.8 en 5.0 bar zeer comfortabel zijn op Zipp 303 Firecrest. Dus straks heb ik goed vergelijk.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless