Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Parijs-Roubaix 2022

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 11 apr 2022 18:43

Gastheerg schreef: 11 apr 2022 13:55
Critic schreef: 10 apr 2022 11:20 Echt @!$% dat de wedstrijd op 1e paasdag valt. Familie verplichtingen terwijl de mooiste koers van het jaar op tv is. Beetje van beide dus helaas..
Het woord verplichtingen werkt bij mij op de een of andere manier heel averechts :mrgreen:

Overigens slecht nieuws: volgend jaar is Parijs-Roubaix WEER op 1e Paasdag. Vroeger was het bijna standaard en de koers heeft daar ook een van haar bijnamen aan te danken : La Pascale

2e paasdag is overigens ook een heel mooie dag voor verplichtingen :mrgreen:

Over de RVV en PR valt met mij sowieso niet te onderhandelen. Voor m'n trouwen heb ik dat bekend gemaakt dat 2 zondagen niet onderhandelbaar zijn :mrgreen: PR zelfs een keer op wintersport gezien (Tscmil won toen) en PR en RVV allebei een keer bij een vriend op Bonaire. Zaten we in ochtend al aan het stevige Belgische bier. :winkthumb:

2de Paasdag organiseer ik voor de familie een lunch die z'n gelijke niet kent, maar 1e paasdag zit ik ondergedoken met 4 schermen, alle accu's vol, redundante verbindingen en genoeg bevoorrading waaronder een heel mooie Ledaig 8-)

Ieder die zaterdag de Challenge gaat rijden veel plezier! Foto's na afloop zijn wel leuk ;)
Ik had hem ook geblokt eigenlijk. Maar na de eigen ouders op 2e paasdag, willen de schoonouders ook graag afspreken. Vrouw al toegezegd. 'Ja jij mag wel thuis blijven hoor'
Maar dat vond ik beetje raar.. Dus dan toch maar mee.
Volgend jaar maar gezamenlijk paas ontbijt.. Dan is de rest van de dag voor mezelf. :-)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 apr 2022 20:50

Eerst Paasontbijt.
Daarna Pa's tv-middag.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 12 apr 2022 21:32


Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 12 apr 2022 21:52

Roubaix zondag is heilige zondag. Vrouw weet dat en zoon weet dat 😉
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 apr 2022 22:31

Ben ik blij dat ik 3 van de 5 weekenden moet werken. Al dat familie geneuzel ( lees Pasen - Kerst e.d. ) is niets voor mij/ ons … altijd het zelfde gezeur als tijdens verjaardagen.

Dat ik dit weekend moet werken en Parijs- Roubaix gedeeltelijk moet missen is vele malen erger. Vrij nemen was onmogelijk helaas, omdat collega’s al vrij hadden genomen ivm familie verplichtingen 🤮

Afgelopen oktober trouwens een rit van 100 km gedaan meg de laatste 65 km van P-R …. Pff wat een respect voor de mannen die zondag weer rijden !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 13 apr 2022 08:13

rene schreef: 12 apr 2022 22:31 Ben ik blij dat ik 3 van de 5 weekenden moet werken. Al dat familie geneuzel ( lees Pasen - Kerst e.d. ) is niets voor mij/ ons … altijd het zelfde gezeur als tijdens verjaardagen.

Dat ik dit weekend moet werken en Parijs- Roubaix gedeeltelijk moet missen is vele malen erger. Vrij nemen was onmogelijk helaas, omdat collega’s al vrij hadden genomen ivm familie verplichtingen 🤮
Herkenbaar. Alleen kan ik weekends alleen maar omruilen voor een ander weekend. Ik heb een paar collega's die supporter zijn van een voetbalploeg, en dat wisselen lukt me zelden of nooit als die thuis voetballen.

Los daarvan luister ik liever naar de koers, dan ernaar te kijken. Dat in combinatie met zelf fietsen is soms veel leuker om een wedstrijd te volgen. Op de radio is dat soms veel spannender.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 apr 2022 21:00

Gastheerg schreef: 27 okt 2021 15:23 Velo Club Roubaix is de organisator van de klassieker toertocht. Deze is normaal opd e EVEN jaren.
Op de oneven jaren organiseren ze een MTB (VTT noemen ze dat in Frankrijk) versie die start aan het begin van Het Bos. Is 125km met tussen de kasseistroken vooral landwegen en gravel.

De opkomst van het gravelisme is VCR ook niet ontgaan en zonder de corona-crisis was de eerste gravel-editie al geweest.

De organisatie hoopt dat 30 april en 1 mei 2022 de eerste graveleditie na een paar keer uitstellen eindelijk kan doorgaan. Afstanden zijn 70-95-125 km.

De gewone toerfietsers worden 5 juni verwacht voor hun editie. VCR heeft een paar jaar geleden er voor gekozen de eerste saaie asfalt km's eraf te snijden maar met 210km en 52 km kasseien heb je echt wel het idee dat je Parijs-Roubaix hebt gereden. Wie dat toch te lang vindt kan kiezen voor 120 of 70km.

De sfeer van events van VCR zijn altijd uitstekend, geweldige bevoorradingen en onwijs aardige medewerkers.

5 juni ben ik er uiteraard bij!
De versie van 5 juni kon ik eenvoudig vinden.
Maar kun je mij de weg wijzen naar een link naar de graveleditie op 31 april en 1 mei?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 apr 2022 21:24

Het is wat stil rond die editie. Ook ziet het parcours er ineens anders uit
https://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/in ... Itemid=131

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 04 nov 2022 10:35

Weet iemand wanneer de inschrijvingen van de toertocht PR open gaat? Ik wil de zaterdag voor de koers de 145km rijden. In coronatijd al eens ingeschreven, toen ging ie twee keer niet door. Wil volgend jaar (paasweekend) eindelijk een keer gaan. Online zie ik alleen nog maar het jaar 2022 voorbij komen.
Michiel

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 06 nov 2022 22:15

Heb ze gemaild maar nog geen reactie. Ben ook benieuwd..

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 07 nov 2022 15:59

fietsvriend schreef: 04 nov 2022 10:35 Weet iemand wanneer de inschrijvingen van de toertocht PR open gaat? Ik wil de zaterdag voor de koers de 145km rijden. In coronatijd al eens ingeschreven, toen ging ie twee keer niet door. Wil volgend jaar (paasweekend) eindelijk een keer gaan. Online zie ik alleen nog maar het jaar 2022 voorbij komen.
More information regarding registration will be available at the end of the month on our website : https://www.parisroubaixchallenge.com/en/

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 07 nov 2022 20:00

Thanks! Ga t in de gaten houden. Welke afstand wil jij doen? Eerste keer?
Michiel

Plaats reactie