Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 02 apr 2022 07:05

TL@ schreef: 01 apr 2022 13:58
i-mac schreef: 01 apr 2022 10:30
barverme schreef: 01 apr 2022 10:12 Echt slim kun je die ploegen toch niet noemen. Er woedt al weken een griepepidemie, maar toch gaan ze samen op hotel, zitten ze samen aan het ontbijt, en zitten ze gezellig in de ploegbus. Blijkbaar niets geleerd van corona...
Werd er dan vroeger een masker aangeraden als er griep was? Neen ...
Het is net door al die (debiele) maatregelen dat men nu (met minder maatregelen) snel ziek wordt. Hadden we gewoon blijven leven (na de eerste golf natuurlijk) in plaats van hysterisch te doen, hadden mensen nu minder ziek geworden en minder 'raar' gedrag vertoond

Het zijn ook vaak de renners die apart slapen van hun vrouw, veel sociaal contact mijden,... die ziek worden. Net om dezelfde reden: te weinig natuurlijke afweer (door te weinig contact met ziektes)

De mens is een sociaal dier, het beste is daar dan ook naar te handelen.
Dat is niet hoe het immuunsysteem werkt. Het is niet in een hogere staat van paraatheid als het continu aan ziektes wordt blootgesteld. Het aangeboren (aspecifieke) immuunsysteem zal na 5 jaar in complete isolatie net zo goed werken als bij iemand die dagelijks op festivals de bekers van anderen leeg staat te drinken. Het verworven (specifieke) immuunsysteem zal wel beter klaar staan om infecties, die het al eerder is tegengekomen (dat is belangrijk), te bestrijden. Maar dan moet je ze dus wel eerder zijn tegengekomen, oftewel daar ben je mee geinfecteerd geweest.

En een Atlantic stuk als bewijs voor raar gedrag aanhalen, tsja...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 apr 2022 10:46

Op allerlei social media (FB, fora) etc zie ik dat veel Vlamingen het niet de moeite meer vinden om naar De Ronde te kijken.

Bij iedere grote koers is er wel een kanshebber niet bij. Bij de Strade Bianche waren de 2 laatste winnaars er niet. Volgens mij doet dat niks af aan de winst van Pogi. Ook Milaan-San Remo was flink onthoofd en wat was het toch een schitterende finale!

Snap dat niet maar dat komt waarschijnlijk dat ik een neutrale kijker ben. Ik wil vooral mooie koers zien en hoop dat het 50km duurt voor de vroege vlucht weg is en de grote mannen er op de eerste keer Kwaremont al aan beginnen en we een tactische sprint krijg met minimaal 3 en maximaal 5 man............. Wie dat zijn en wie er wint boeit mij geen zak. Liefst wel een fotofinish die 10 minuten op zich laat wachten...........

Als de vroege vlucht weg is gaan we courgette soep maken en garnalenkroketjes............... Koerspetjes liggen klaar, bier staat koud..............

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 apr 2022 10:55

Staat die fotofinish camera wel recht?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 apr 2022 10:57

pino schreef: 02 apr 2022 10:55 Staat die fotofinish camera wel recht?
Zo niet levert dat ook weer genoeg heisa op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 apr 2022 11:07

Wanneer jou favoriet, door ziekte niet kan starten, dan vind ik het niet zo vreemd, dat je interesse voor die koers wegvalt.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 apr 2022 11:28

Gastheerg schreef: 02 apr 2022 10:46 Op allerlei social media (FB, fora) etc zie ik dat veel Vlamingen het niet de moeite meer vinden om naar De Ronde te kijken.

Bij iedere grote koers is er wel een kanshebber niet bij. Bij de Strade Bianche waren de 2 laatste winnaars er niet. Volgens mij doet dat niks af aan de winst van Pogi. Ook Milaan-San Remo was flink onthoofd en wat was het toch een schitterende finale!

Snap dat niet maar dat komt waarschijnlijk dat ik een neutrale kijker ben. Ik wil vooral mooie koers zien en hoop dat het 50km duurt voor de vroege vlucht weg is en de grote mannen er op de eerste keer Kwaremont al aan beginnen en we een tactische sprint krijg met minimaal 3 en maximaal 5 man............. Wie dat zijn en wie er wint boeit mij geen zak. Liefst wel een fotofinish die 10 minuten op zich laat wachten...........

Als de vroege vlucht weg is gaan we courgette soep maken en garnalenkroketjes............... Koerspetjes liggen klaar, bier staat koud..............
Social Media zijn GEEN afspiegeling van de maatschappij (hoe graag de media dat ook vertellen), morgen kijken er 'gewoon' weer een miljoen Vlamingen naar de Ronde, net zoals andere jaren.
Afbeelding

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 02 apr 2022 11:45

Het merendeel van de mensen die zeggen niet te gaan kijken, zullen toch gaan kijken. Het is maar een loos statement. Misschien een paar bandwagon-fans die niet gaan kijken, maar de echte liefhebbers van Wout, zijn ook liefhebber van de koers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2022 12:47

Kiekeboe schreef: 02 apr 2022 11:07 Wanneer jou favoriet, door ziekte niet kan starten, dan vind ik het niet zo vreemd, dat je interesse voor die koers wegvalt.
Dan heb je wel een heel beperkte sportblik imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2022 13:09

Gastheerg schreef: 02 apr 2022 10:46 Op allerlei social media (FB, fora) etc zie ik dat veel Vlamingen het niet de moeite meer vinden om naar De Ronde te kijken.
...
Morgen eens kijken langs het parcours.
In Vlaanderen staat er ook voor de kleinste koers een massa volk langs het parcours.
Vlaanderen is koers ook zonder "eigen" topfavorieten.
Een mooie koers en dat de beste (niet de "slimste") renner wint. Meer moet dat niet zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 apr 2022 15:17

Nu de Volta Limburg classic met sneeuw en redelijk wat wind.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 apr 2022 16:11

daniel1975 schreef: 02 apr 2022 12:47
Kiekeboe schreef: 02 apr 2022 11:07 Wanneer jou favoriet, door ziekte niet kan starten, dan vind ik het niet zo vreemd, dat je interesse voor die koers wegvalt.
Dan heb je wel een heel beperkte sportblik imho.
Laat ons zeggen, dat ik er bijna 100% zeker van was dat Wout dit jaar ging winnen.
Nu hij niet kan starten, kan het me eigenlijk niet schelen wie er wint.
En als er dan toch één moet winnen, laat het er maar ééntje van TJV zijn dan, Laporte of Benoot.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 apr 2022 16:45

Ernie C. schreef: 02 apr 2022 15:17 Nu de Volta Limburg classic met sneeuw en redelijk wat wind.
Ging even goed met het weer maar die laatste 15km zijn geen feestje :o

Plaats reactie