Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Ronde van Vlaanderen 2020

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 01 apr 2022 09:39

T zal een koude ritworden morgen. Hopelijk de wegenwel droog Anders wordt het echt ijzig

juul1992
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 apr 2015 19:36

juul1992 01 apr 2022 11:19

termi748 schreef: 01 apr 2022 09:39 T zal een koude ritworden morgen. Hopelijk de wegenwel droog Anders wordt het echt ijzig
Dat lijkt mij ook en met de sneeuw die daar valt, twijfel ik zeer of ik wel moet gaan. Er blijft namelijk neerslag vallen tot minimaal 16:00 uur

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 apr 2022 14:54

Sneeuw was deze ochtend, hier is alles weg en de banen zijn droog. Morgen wordt koud maar droog op een paar druppels na. Wel wat wind, maar uit noordwest dus vooral in de rug.
Ik woon dicht bij de eerste bevoorrading , als ik iemand een plezier kan doen ivm kledij of eten, stuur gerust PM.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 apr 2022 18:01

morgen heel de dag droog weer, 7 graden en windkracht een goede 20 kms/u , wind in de rug. Dus wie niet bang is van een beetje koude in de voormiddag ... omstreeks 8 u 1° voorspeld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 01 apr 2022 19:53

Volgens VRT nieuws 16000 inschrijvingen.
Toch nog file op de hellingen

i-mac

i-mac 01 apr 2022 20:33

galileo2 schreef: 01 apr 2022 19:53 Volgens VRT nieuws 16000 inschrijvingen.
Toch nog file op de hellingen
Zou me verbazen, want je kan nog steeds inschrijven. 16.000 is het maximum aantal deelnemers over alle ritten. 60% van alle deelnemers komt van buiten België.

Bij veel landgenoten is het leuk om deze RVV eens in hun leven te rijden. Maar €90 voor iets wat je bijna wekelijks kan rijden is best veel geld. Ja, ik weet het wel, de sfeer ... Feit is, dat sinds Golazo het roer overnam, de prijzen zeer snel naar boven gingen. En ze deden hun best om andere bekende ritten op te kopen. Gelukkig zijn er ook organisaties die niet valllen voor hun aanbod. Je kan hier wekelijks heel mooie ritten rijden, die je amper €6 kosten. Dat de bevoorrading dan in een café doorgaat, moet je er voor lief bijnemen.

Enfin, zij die gaan deelnemen, veel plezier en hou het veiig. :winkthumb:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 apr 2022 21:12

i-mac schreef: 01 apr 2022 20:33 .. Je kan hier wekelijks heel mooie ritten rijden, die je amper €6 kosten.
Helemaal mee eens.
I know myself like no one else
Nothing to defend

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 01 apr 2022 21:38

Ik kon tot 2020 via mijn ex-werkgever inschrijven aan een gunsttarief.
Morgen is nog de inschrijving van 2020. Dat wordt de 5 de keer en tevens de laatste.
Ik ben vorig jaar mogen stoppen met werken, en geniet dus niet langer gunstige voorwaarden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2022 08:31

Alhoewel 90€ best gortig is voor een toertocht, is het toch echt appels met peren vergelijken als je gaat roepen dat er ook tochten van 6€ zijn.

Dit zijn niet-commerciële tochten waar een paar honderd man aan meedoen. Soms zijn die tochten niet eens vergunningsplichtig. Bij het organiseren van een tocht voor 16.000 mensen komt heel veel kijken (ook qua kosten). Daarbij is Golazo gewoon een commercieel bedrijf, er moet dus op verdiend worden. Ik neem aan dat de meeste forumleden ook niet gratis werken voor hun baas.

Je kunt op 363 dagen per jaar de route van de RVV rijden. Helemaal voor niks. Enige is dat je dan niet de sfeer van de dag proeft. Wil je dat wel en wil je geen 90€ zou je een tweedehands startbewijs kunnen kopen of zwart rijden. Dat laatste is uiteraard niet OK, maar ook weer niet verboden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 apr 2022 08:38

De RVV rijd je niet alle jaren (de meeste mensen), het is een enorme ervaring (echt erg leuk)

Ja 90€ is echt heel erg veel, maar voor mij was het dat geld echt wel waard (al heb ik nog wel een stuk minder betaald)
Afbeelding

i-mac

i-mac 02 apr 2022 09:08

havana schreef: 02 apr 2022 08:31 Alhoewel 90€ best gortig is voor een toertocht, is het toch echt appels met peren vergelijken als je gaat roepen dat er ook tochten van 6€ zijn.

Dit zijn niet-commerciële tochten waar een paar honderd man aan meedoen. Soms zijn die tochten niet eens vergunningsplichtig. Bij het organiseren van een tocht voor 16.000 mensen komt heel veel kijken (ook qua kosten). Daarbij is Golazo gewoon een commercieel bedrijf, er moet dus op verdiend worden. Ik neem aan dat de meeste forumleden ook niet gratis werken voor hun baas.

Je kunt op 363 dagen per jaar de route van de RVV rijden. Helemaal voor niks. Enige is dat je dan niet de sfeer van de dag proeft. Wil je dat wel en wil je geen 90€ zou je een tweedehands startbewijs kunnen kopen of zwart rijden. Dat laatste is uiteraard niet OK, maar ook weer niet verboden.
De meeste toertochten zijn wel degelijk aangesloten bij een wielerbond. Ook zij moeten zich aan regels houden. (www.vwb.be is daar één van).

Er zijn ook tochten waar er tot 3000 mensen op afkomen. Ook daar betaal je maar €6. Die mensen doen het wel voor hun club. Het verschil is, dat de winst naar de clubkas gaat.

Dat Golazo al zijn medewerkers moet betalen is natuurlijk juist, maar als je de evolutie van het startgeld van de rvv bekijkt, kan je alleen vaststellen dat deze zeer snel omhoog is gegaan. Het succes bij de vele buitenlandse deelnemers zal daar wel voor iets tussen zitten. Als Belg kan je wekelijks door deze regio fietsen. Als niet-Belg is dat natuurlijk een ander verhaal. Voor hen is dat een magische rit.

Ik heb de rvv één keer volledig gefietst. Ik was blij dat ik deze heb uitgereden, maar om heel eerlijk te zijn, de eerste 150km vond ik er maar weinig aan. Veel teveel grote wegen. De koppenberg hebben we gelaten voor wat het was, want het was te voet naar boven te doen. Wij hebben gekozen om de kortekeer op te rijden. Als je de weg kent, kan je dat natuurlijk doen. De bevoorradingen zijn op zich wel in orde.

Zwart rijden zal iets moeilijker zijn tegenwoordig (denk ik toch). Op bepaalde hellingen is er controle. Dat is toch wat ze zeggen bij Golazo. Of dat echter te controleren valt is lastig. Het is en blijf openbare weg.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 apr 2022 09:10

Zo een non discussie die ieder jaar en bij ieder topic over iedere grote toertocht tegenkomt..
Ja ook de agr is uitgepijlt het hele jaar door. Ja de marmotte route is ook de hele zomer gewoon open... Sommige mensen betalen graag voor het gemak, de sfeer, de grote groepen etc.. Leven en laten leven

Plaats reactie