Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 31 mar 2022 12:36

TL@ schreef: 30 mar 2022 17:56 Wat een mooie koers vandaag. Ik had het Campenaerts echt gegund. Zonder beresterke MVDP had hij gewoon gewonnen.

Wel een verdiende winnaar natuurlijk. Het gaat zondag spannend zijn.
Ik ben het wederom (weer) helemaal eens met je,
De laatste 30 kilometer waren voornamelijk spannend door Campenaerts, de rest liet zich als makke schapen naar slachtbank leiden….

Ps
Je blauwe schoenen zijn een hele verbetering tov spuglelijke rode ;-)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mar 2022 12:47

Ik heb het gisteravond teruggekeken bij Eurosport.
Maar wat een koers toch. Al vanaf 90km voor de streep.

En Campenaerts smijt met zijn krachten, niet altijd op het slimste moment. vd Poel was natuurlijk sterk, maar toch ook kwetsbaar. Want met Küng en Campenaerts in de aanvallen. Met ook 2 man ineos, waaronder Pidcock. En toch ook gewoon een hele sterk Tiesj Benoot.

Gezien het koersverloop denk ik dat je moeilijk kunt spreken van "naar de slachtbank rijden", want de groep voorop had die slachtbank zelf opgezet in de laatste 2u van de koers. Iedereen zat daar verdiend. En er moest ook doorgereden worden om de groep met Pogacar op achterstand te houden. Dat heeft nog best lang geduurd dat die groep op 25 tot 45 seconden zat.
Campenaerts neemt wel ongeveer 50% van de aanvallen voor zijn rekening. Mathieu was in de slotfase vooral aan het reageren vond ik (of juist even niet, en dan reed Küng het dicht of Pidcock, maar dat hoort er ook bij). Dan is het uiteindelijk wat geluk hebben op het juiste moment de juiste beslissende aanval te hebben. En die komt toch wel echt op naam van Benoot. Met Mathieu die goed reageert. Samen doorrijden voor het podium, geen geloer meer voor dat sprintje.

Ik heb genoten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

i-mac

i-mac 31 mar 2022 12:49

Niet alleen bij de finale. Het eerste wedstrijduur reden ze maar liefst 47km/u gemiddeld.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 mar 2022 13:20

WVA Is ziek. Waarschijnlijk niet naar de ronde

https://sporza.be/nl/2022/03/31/mist-wo ... or-verken/
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 31 mar 2022 13:28

Ai. En een ziekte kruipt onder de leden. Dat belooft weinig goeds voor de volgende koersen ook.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 31 mar 2022 13:32

Dat zou gelijk al een beetje een anticlimax zijn

jammer...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 mar 2022 14:01

MM dat zou balen zijn..... echt heel zonde. De voorpret begon al zo leuk te worden.
Maar wat denken we van Pogi?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mar 2022 16:47

Enzzo schreef: 31 mar 2022 13:20 WVA Is ziek. Waarschijnlijk niet naar de ronde

https://sporza.be/nl/2022/03/31/mist-wo ... or-verken/
1 april?

Sneu en hopelijk valt het mee. Dat Wout de verkenning mist is geen probleem. Een dagje extra binnen kan zomaar helpen.
wasbeer2006 schreef: 31 mar 2022 14:01 Maar wat denken we van Pogi?
Ik denk dat Pogi in de categorie valt als Wout en Matje: als hij start ruikt hij bloemen. Z'n gebrek an parcourskennis kan smerig in de weg zitten maar z'n talent, prima vorm en gedrevenheid zijn dan weer dikke troeven. Ploegmaat Trentin zou met 8 keer een finish op rij zomaar een belangrijke rol voor Pogi kunnen spelen.
Ik denk dat voor Pogi het gevaar vooral zit tussen km 100 en 180. In die fase van de koers zijn er nog veel fris die denken top 3,10,25 te kunnen rijden en dan is parcourskennis extra belangrijk om op de juiste momenten van voren te zitten. Zijn we eenmaal over de Kanarie (zal op 200 zijn denk ik) dan begint het uit te dunnen en zal de ruimte die ontstaat het gemis aan parcourskennis compenseren. Ik ben er van overtuigd dat hij in staat geacht moet worden om te kunnen winnen. Maar dat zijn er denk nog wel een paar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 mar 2022 18:30

Aangezien Alaphilippe ook niet gaat starten (niet geselecteerd…) krijgen we misschien een wat ander koersverloop. Zoals GastheerG ook al aangaf; Pogacar mist wat ervaring op dit specifieke parcours en daarnaast ruiken veel outsiders wellicht hun kansen in dit deelnemersveld?

Het wordt hoe dan ook weer een mooie koers met zoals het nu lijkt koud maar droog weer.
Ben ook we benieuwd wat het plan van Quickstep wordt na de hegemonie van Jumbo de laatste tijd.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mar 2022 18:48

Waarom is Flipje niet geselecteerd? Best een aparte keuze toch?

Chaotische koers kan voordeel zijn voor VDP.
Wel enorm balen van/voor Wout.
Less is bore

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 31 mar 2022 18:59

daniel1975 schreef: 31 mar 2022 18:48 Waarom is Flipje niet geselecteerd? Best een aparte keuze toch?

Chaotische koers kan voordeel zijn voor VDP.
Wel enorm balen van/voor Wout.
Het was nooit de bedoeling dat Alaphilippe de RVV ging rijden dit jaar, hij wou zich vol focussen op de Ardense klassiekers.
Toen hij deze week in de Vlaamse Ardennen gesignaleerd was, kwamen de geruchten wel op gang natuurlijk. Ook omdat Quick-Step hem wel zou kunnen gebruiken, maar blijkbaar houdt hij zich dan toch gewoon aan het originele plan.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 31 mar 2022 19:51

daniel1975 schreef: 31 mar 2022 18:48 Waarom is Flipje niet geselecteerd? Best een aparte keuze toch?

Chaotische koers kan voordeel zijn voor VDP.
Wel enorm balen van/voor Wout.
Alaphilippe wil na Hoei ook Luik op z'n palmares. RVV past daar niet in, slim dat hij zich aan z'n plan houdt.

Tja de kansen van VdP stijgen enorm, chaotische koers of niet, wie gaat VdP er ergens af rijden of wie gaat hem kloppen in een spurt (ik zie Asgreen dat geen tweede keer doen). Gaat Pogie er VdP afrijden, ik zie het niet gebeuren. Ook niet in sprint.
Jumbo heeft natuurlijk nog troeven, maar dat zijn dan toch omstandigheidsfavorieten.

Plaats reactie