Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Boek: Prikken en slikken - Willy Voet
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
stoli schreef:lol wist niet dat die vent een boek had gemaakt...
wat een pannekoek is het ook hè
Eerst prikken en slikken lezen en daarna de zaak Festina van dokter Ryckaert.
Lees je eens hoe het er echt aan toe ging in het peloton. Geloof trouwens niet dat het nu zoveel veranderd zou zijn. Ook de manier waarop Ryckaert er tegenaan keek en handelde is mooie lectuur.
Willy Voet heeft ook eens het verwijt naar het hoofd geslingerd gekregen van Eddy Merckx dat hij een nestbevuiler was en dat hij het voor het geld deed. Als iemand als Eddy Merckx je iets verwijt dan komt dat aan. Willy heeft daar heel emotioneel op gereageerd en letterlijk gezegd: ja Eddy, ja ik heb het voor het geld gedaan. Makkelijk praten voor Eddy Merckx, geld was voor hem geen probleem maar voor Willy des te meer.
Stel je voor: je bent een gewone werknemer met een gewoon loon in dienst van een wielerploeg, want dat was wat Willy Voet was. Je doet gewoon je job en producten gaan halen, stockeren, verdelen en bijhouden wie wat wanneer en hoeveel is daar een onderdeel van. Later zei hij daarover dat dat op dat moment de normaalste zaak van de wereld leek omdat het bij andere ploegen er ook zo aan toe ging. Goed, je doet je job maar opeens wordt je opgepakt met je lading, gaat de gevangenis in, verliest je loon omdat de ploeg je ontslaat en ineens weet iemand nog van iets en wordt je door het milieu uitgespuugd. Zijn boezemvriend Virenque waar hij alles voor deed steekt hem dan nog eens het mes in de rug en draait het nog eens goed rond. Ondertussen laat hij een gezin buiten de gevangenis achter die het nu zonder zijn inkomen moet stellen. Probeer het je maar eens voor te stellen.
Eddy Merckx zou beter beschaamd zijn om zijn uitspraken, Voet is alles behalve een pannekoek en de jaren erna is overvloedig genoeg bewezen geweest dat alles wat Voet in zijn boek schrijft klopt. Dus best eens nadenken voor je Voet als een pannekoek bestempelt.
Sorry voor dit off topic bericht maar hier moest ik echt wel op reageren.
Wat het boek zelf betreft: een echte aanrader waar je begint in te lezen en in één ruk doorleest.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
HET MEERENDEEL VAN DE MENSEB BLIJFT LIEVER BLIND VOOR DOPING .
WAT BETREFT EDDY M MET ZIJN REACTIE OP VOET HOE DURFT HIJ.
HIJ GEEFT ZELF TOE DRIEMAAL TE ZIJN BETRAPT OP DOPING .
WAT BETREFT EDDY M MET ZIJN REACTIE OP VOET HOE DURFT HIJ.
HIJ GEEFT ZELF TOE DRIEMAAL TE ZIJN BETRAPT OP DOPING .
al is de carbonman nog zo snel de staalman achterhaald hem wel
leuk stuk ijzeren briek,
je maakt met een mooi verhaal de 'dader' het slachtoffer.
willy wist natuurlijk ook wel dat hij crimineel bezig was. dusja als je gepakt word ben je gewoon de sjaak. net alsof het goedpraat wat hij doet omdat er ook andere mensen zijn die het doen..
en wat zijn 'vrienden' betreft die hem na schopten, het schijnt dat je in de criminele wereld nooit vrienden hebt. dusja als je gepakt word dan worden andere mensen bang om ook gepakt te worden en gaan ze tegen je aan schoppen. bijna niet meer dan logisch.
je maakt met een mooi verhaal de 'dader' het slachtoffer.
willy wist natuurlijk ook wel dat hij crimineel bezig was. dusja als je gepakt word ben je gewoon de sjaak. net alsof het goedpraat wat hij doet omdat er ook andere mensen zijn die het doen..
en wat zijn 'vrienden' betreft die hem na schopten, het schijnt dat je in de criminele wereld nooit vrienden hebt. dusja als je gepakt word dan worden andere mensen bang om ook gepakt te worden en gaan ze tegen je aan schoppen. bijna niet meer dan logisch.
Gelukkig zijn er nog helden die zich zouden laten ontslaan om het systeem een hak te zetten.... :rolleye:
Maw, ik sluit me volledig bij de broodnodige nuance van Briek aan.
Maw, ik sluit me volledig bij de broodnodige nuance van Briek aan.
stoli schreef:lol wist niet dat die vent een boek had gemaakt...
wat een pannekoek is het ook hè
Spijtig dat hij als zondebok gebruikt is destijds en dat er nadien blijkbaar niet veel is verandert.
Volledig akkoord ook met de mening van Ijzeren Briek.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
Dan heb ik goeie reclame gemaakt hé!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Hier zijn voor weinig nog vele exemplaren te vinden (en ook van de zaak Festina):
http://www.boekwinkeltjes.nl/
http://www.boekwinkeltjes.nl/
Grappig: Ik bedenk me dat ik ook een boekje heb van deze man, Leugens in het peleton. Volgens mij ben ik ooit begonnen, maar ermee opgehouden (ik denk dat de schrijfstijl me erg tegenstond of zoiets). Maar nu zal ik er nog eens door heen bladeren... Als het verhaal maar goed is, maakt dat veel goed.