Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke powermeter op Ridley Kanzo Fast?

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 22 mar 2022 16:32

thebase schreef: 22 mar 2022 13:53
derxx schreef: 21 mar 2022 20:17 Als je SPD ipv SPD-SL hebt kun je ook de Favero Duo met eigen SPD "ombouw" doen: https://gplama.com/2019/12/11/favero-as ... vel-power/
kan ook met spd-sl: https://www.mantel.com/favero-assioma-duo-shi alleen de q factor wordt iets hoger.

Ik gebruik zelf de "originele" met look plaatjes en die bevallen mij prima.
Eens bekijken, mijn XT pedalen staan alvast niet op de compatibele lijst...

Thanks!

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 22 mar 2022 16:33

derxx schreef: 21 mar 2022 20:17 Als je SPD ipv SPD-SL hebt kun je ook de Favero Duo met eigen SPD "ombouw" doen: https://gplama.com/2019/12/11/favero-as ... vel-power/
Eens GPLama nalezen dan!

Edit: zie net dat hij een stuk van zijn zool wegvijld :shock:

Is dus geen optie :lol:


Thanks!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 22 mar 2022 22:21

Swoosj schreef: 22 mar 2022 06:36 Die Rotor Inspider en de P2M NGECO G-X bevinden zich in mijn budget. Iemand verdere ervaring me?
Het apparaat (ng eco op een sram force crank)is bij mij foutloos en de support super snel duidelijk. De batterij is iets exotischer, toch goed beschikbaar en blijft lange tijd goed.
Ik zou m zonder twijfel opnieuw aanschaffen, ik zou bijna geen andere overwegen. Ik heb zelf wel een extra batterij dekseltje gekocht, mocht de eens los komen. In 3jaar nooit gebeurd en sluit voed af.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5924
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mar 2022 07:10

Ik heb de NGECO ook (op een Rotor ALDHU trapstel) en hier ook helemaal probleemloos.
De batterij gaat ruim een jaar mee (meer dan 10.000km)

Ik had een extra batterij dekseltje bij gekocht omdat ik gelezen had dat die niet erg vast zou zitten. Absoluut geen problemen mee echter. Gewoon zorgen dat hij goed gemonteerd zit (ik heb de P2M nu 2.5 jaar en 25.000km)
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid
Berichten: 3938
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 mar 2022 07:30

Ik heb ook een power2max op een Aldhu crank. Is altijd probleemloos.

Fiets pakken en fietsen en eigenlijk hoef je er nooit naar om te kijken tot de batterij leeg is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 23 mar 2022 13:48

Paar keer over en weer gemaild met Power2Max maar ze stellen steeds een andere voor...

Eerst stellen ze 1 voor voor 2x..., dan een volledige crankset...

Iemand die me kan helpen welk type ik net nodig heb aub?

Of zou een Quarq DZero DUB ook kunnen werken?

Is Quarq beter dan P2M?


Thanks!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 23 mar 2022 21:48

Quarq is net zo foolproof als de p2m.
En gewoon zelf bepalen wat je wil.

Heb je een crank waar de spider vervangen kan worden voor de p2m, perfect, gewoon doen die spider based zijn vaak iets voordeliger.
Dan bepaal je met welke bladen je gaat rijden, 5x110bcd of shimano 4bolt.
Dat doe je adhv bijvoorbeeld rij je 2x of 1x en welke bladen wil je in de toekomst. De 4bolt van shimano wordt wel een standaard ok voor makers als stronglight of TA specialites. 5x110 zal nooit verdwijnen, naar de sram verhoudingen als 48/35 en 50/37 of grx verhoudingen zie je denk ik niet snel.

Waar rij je nu mee? 1x of 2x en welke verhouding dan?bevalt dat? Wat voor groepset rij je?
Dit alles optellen en je bent eruit.

Swoosj
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:37

Swoosj 24 mar 2022 10:59

TKMP schreef: 23 mar 2022 21:48 Quarq is net zo foolproof als de p2m.
En gewoon zelf bepalen wat je wil.

Heb je een crank waar de spider vervangen kan worden voor de p2m, perfect, gewoon doen die spider based zijn vaak iets voordeliger.
Dan bepaal je met welke bladen je gaat rijden, 5x110bcd of shimano 4bolt.
Dat doe je adhv bijvoorbeeld rij je 2x of 1x en welke bladen wil je in de toekomst. De 4bolt van shimano wordt wel een standaard ok voor makers als stronglight of TA specialites. 5x110 zal nooit verdwijnen, naar de sram verhoudingen als 48/35 en 50/37 of grx verhoudingen zie je denk ik niet snel.

Waar rij je nu mee? 1x of 2x en welke verhouding dan?bevalt dat? Wat voor groepset rij je?
Dit alles optellen en je bent eruit.

Thx voor je uitgebreide uiteenzetting :-).

Ik als op de post van DCR enkele mensen die problemen hebben met de batterijcover op de P2M NGECO, daarom dat ik eventueel Quarq zou overwegen.

De Kanzo Fast is er enkel in 1x setup. Huidige groepset is GRX800, verhouding 11-42T cassette en 42T voor tandwiel.


Gr

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 mar 2022 17:05

Toch is het niet heel lastig door je grx kettingblad en op je huidige crank kan je helaas geen spider uitwisselen.

Dus je hebt een nieuwe crank met powermeter nodig waar de grx 1x bladen op passen.

https://www.power2max.com/en/product/ng ... ition-set/
Deze past direct, je huidige bb kan blijven zitten, en je kettingblad moet je nog zelf overzetten en klaar ben je.

LacsapOV
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 mei 2019 19:52

LacsapOV 24 mar 2022 18:34

Ik zou ook voor een 24mm as gaan en geen DUB ofzo. Die 24mm past altijd met voldoende grote lagers. Kun je PM overnemen naar een toekomstige fiets.
Bij DUB of 30mm moet je BB toch voldoende groot zijn anders krijg je van die kleine lagers met hogere slijtage.

scottwilko
Forum-lid
Berichten: 3632
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 mar 2022 18:49

Hoezo past het niet? Ts heeft een Rotor Vegast crankstel, die heeft een direct mount aansluiting. P2M heeft hiervoor de passende inspider meter, waar dan alleen een nieuw kettingblad op moet. Zo moeilijk is dat niet, je hebt dan de ALDHU versie nodig. Dat is een ander type crankstel van Rotor met dezelfde direct mount aansluiting. Welk type spider je daarop zou moeten kan ik dan weer niet zeggen, dat hangt van het gewenste kettingblad af.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 mar 2022 19:34

Klopt, ik had begrepen dat het een grx crank zou zijn.
op een crank rotor vegast aero past vast wel de spider based powermeter van p2m, maar die is toch best prijzig.
Je kan dan ook voor de rotor inpower gaan?
https://www.bike-discount.de/en/rotor-i ... gIb7vD_BwE

Plaats reactie