De voorrangssituatie wordt op al die plekken gewoon met bebording en haaientanden aangegeven. En dan maakt het toch niet meer uit of je het in het algemeen hebt. Als de bebording zegt dat je het nu niet hebt dan zal ik toch maar stoppen.DDX schreef: ↑17 mar 2022 10:41
Daardoor krijg je van die mooie constructies buiten de bebouwde kom met fietspaden die heel stuk afbuigen.
Maar ik denk dat je dit nogsteeds kan zien als zelfde weg, dus dat een fietser voorrang heeft omdat hij rechtdoorgaand verkeer is.
Maarja wil je onder een auto belanden ?
Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Is de Syncros Belcarra Regular 2.0 een remake van een ander zadel, zo ja: welke?
Alleen gelden die borden en haaientanden dus niet voor afslaand verkeerthestudent schreef: ↑17 mar 2022 10:49 De voorrangssituatie wordt op al die plekken gewoon met bebording en haaientanden aangegeven. En dan maakt het toch niet meer uit of je het in het algemeen hebt. Als de bebording zegt dat je het nu niet hebt dan zal ik toch maar stoppen.
Vlgns mij hebben wij deze discussie al eens eerder gevoerd op dit forum.
Nog steeds geldt in de verkeerswetgeving (RVV) in rangorde dat (1) aanwijzingen gaan voor (2) verkeerslichten, dan (3) verkeersborden, dan (4) verkeerstekens en tot slot de (5) verkeersregels.
Nog steeds geldt in de verkeerswetgeving (RVV) in rangorde dat (1) aanwijzingen gaan voor (2) verkeerslichten, dan (3) verkeersborden, dan (4) verkeerstekens en tot slot de (5) verkeersregels.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja ik heb het al eens eerder genoemd, misschien in dit topic.
Lees ook de links die ik post, tekens en borden zijn dus niet van toepassing ;
Lees ook de links die ik post, tekens en borden zijn dus niet van toepassing ;
Heb je alleen weinig aan als je onder een auto ligt, daarom gewoon goed opletten en voorkomen dat je onder een auto komt.Haaientanden betekenen: geef voorrang aan kruisende bestuurders. De voorrang tussen rechtdoorgaand en afslaand verkeer op dezelfde weg wordt hierdoor nadrukkelijk niet geregeld.
Aanvullend ook nog je GBV gezonde boerenverstand gebruiken
Ik stelde mijn "domme" vraag omdat ik vanochtend weer eens verbaasd was over de gedachtegangen van sommige verkeersdeelnemers.
Niet om de zoveelste discussie te starten over de verkeersregels.
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy )
Niet om de zoveelste discussie te starten over de verkeersregels.
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy )
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
En lengte van de bevestigingsbout buiten beschouwing latend.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Bij mij in de buurt zijn er ook rotondes op dezelfde route met wel of niet voorrang voor fietsers.
Ongetwijfeld is dat het verschil tussen binnen en buiten de bebouwde kom maar als fietser rijdend tussen de bebouwing ervaar je de route als bebouwde kom.
Vorig jaar is er nog een fietser op een van deze rotondes omgekomen. Vermoedelijk door de verschillen per rotonde in wie er voorrang heeft.