Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 mar 2022 10:49

DDX schreef: 17 mar 2022 10:41
Daardoor krijg je van die mooie constructies buiten de bebouwde kom met fietspaden die heel stuk afbuigen.
Maar ik denk dat je dit nogsteeds kan zien als zelfde weg, dus dat een fietser voorrang heeft omdat hij rechtdoorgaand verkeer is.
Maarja wil je onder een auto belanden ?
De voorrangssituatie wordt op al die plekken gewoon met bebording en haaientanden aangegeven. En dan maakt het toch niet meer uit of je het in het algemeen hebt. Als de bebording zegt dat je het nu niet hebt dan zal ik toch maar stoppen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2022 11:25

Is de Syncros Belcarra Regular 2.0 een remake van een ander zadel, zo ja: welke?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 mar 2022 11:33

thestudent schreef: 17 mar 2022 10:49 De voorrangssituatie wordt op al die plekken gewoon met bebording en haaientanden aangegeven. En dan maakt het toch niet meer uit of je het in het algemeen hebt. Als de bebording zegt dat je het nu niet hebt dan zal ik toch maar stoppen.
Alleen gelden die borden en haaientanden dus niet voor afslaand verkeer ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 mar 2022 11:56

Vlgns mij hebben wij deze discussie al eens eerder gevoerd op dit forum. :roll:

Nog steeds geldt in de verkeerswetgeving (RVV) in rangorde dat (1) aanwijzingen gaan voor (2) verkeerslichten, dan (3) verkeersborden, dan (4) verkeerstekens en tot slot de (5) verkeersregels. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 mar 2022 12:58

Ja ik heb het al eens eerder genoemd, misschien in dit topic.
Lees ook de links die ik post, tekens en borden zijn dus niet van toepassing ;
Haaientanden betekenen: geef voorrang aan kruisende bestuurders. De voorrang tussen rechtdoorgaand en afslaand verkeer op dezelfde weg wordt hierdoor nadrukkelijk niet geregeld.
Heb je alleen weinig aan als je onder een auto ligt, daarom gewoon goed opletten en voorkomen dat je onder een auto komt.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 17 mar 2022 13:21

Orlok schreef: 17 mar 2022 11:56 Vlgns mij hebben wij deze discussie al eens eerder gevoerd op dit forum. :roll:

Nog steeds geldt in de verkeerswetgeving (RVV) in rangorde dat (1) aanwijzingen gaan voor (2) verkeerslichten, dan (3) verkeersborden, dan (4) verkeerstekens en tot slot de (5) verkeersregels. ;)
Aanvullend ook nog je GBV gezonde boerenverstand gebruiken
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 mar 2022 14:31

Ik stelde mijn "domme" vraag omdat ik vanochtend weer eens verbaasd was over de gedachtegangen van sommige verkeersdeelnemers.
Niet om de zoveelste discussie te starten over de verkeersregels.

Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy ;) )

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mar 2022 16:20

Theo V schreef: 17 mar 2022 14:31 Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy ;) )
Observation bias

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 17 mar 2022 19:03

Een voor velgrem is het zelfde als een achter velgrem, ze zijn dus uitwisselbaar?
Dual pivot en single pivot buiten beschouwing gelaten.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 17 mar 2022 19:35

En lengte van de bevestigingsbout buiten beschouwing latend.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 mar 2022 19:52

leon1 schreef: 17 mar 2022 10:14 In Barendrecht heb je 1 lang fietspad langs de Carnisserbaan. Veel rotondes of oversteekpunten waarbij de fietsers altijd voorrang hebben op 1 rotonde na.... Hoe kun je het bedenken?
Bij mij in de buurt zijn er ook rotondes op dezelfde route met wel of niet voorrang voor fietsers.
Ongetwijfeld is dat het verschil tussen binnen en buiten de bebouwde kom maar als fietser rijdend tussen de bebouwing ervaar je de route als bebouwde kom.
Vorig jaar is er nog een fietser op een van deze rotondes omgekomen. Vermoedelijk door de verschillen per rotonde in wie er voorrang heeft.

pino
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mar 2022 20:44

TKMP schreef: 17 mar 2022 19:03 Een voor velgrem is het zelfde als een achter velgrem, ze zijn dus uitwisselbaar?
Dual pivot en single pivot buiten beschouwing gelaten.
Niet vergeten de remblokjes te wisselen, zodat de blokjes niet uit de houder worden geremd.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie