Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4621
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mar 2022 13:57

Dat is me ook opgevallen, Renaat laat zich nu helemaal gaan met Jose, ik kijk nu bijna uitsluitend nog via eurosport(player).

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 mar 2022 21:49

Hier wordt voorbij gegaan aan de deskundige, rustige en nuchtere commentaar van Karl Van Nieuwkerke en aangevuld met humoristische (momentum humor) intervallen. Ik geniet weer van deze commentator, een verschil van dag en nacht met Wuytske.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4621
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mar 2022 23:11

Ik hou absoluut niet van die man zijn stijl, vind hem ook niet bijzonder deskundig en hij anticipeert altijd (in het voor of nagesprek) over mogelijke uitspraken van zijn gesprekspartners, door te badineren en kritische beschouwingen die kwetsend of polariserend zijn uit de weg te gaan. Gelukkig liet Eddy zich hier meestal niet door doen. Maar die haakt momenteel ook af.
Het is de laatste jaren wat verminderd maar ik ben heus zijn politiek correcte aanpak omtrent mogelijk dopinggebruik (van sommigen) in zijn commentaren niet vergeten. Behalve bij diegene waarvan hij fan van is, daar werd nooit die toon aangeslagen.
De omzetting van Vive-le-velo van een wielerprogramma naar een commercieel programma waarbij wielrennen een middel werd om allerlei onzin op te voeren valt volledig op zijn conto te schrijven.
Om nog maar niet te spreken over hoe hij nu het merk vive le velo gaat omzetten in nog meer geld via winkel met merchandising en dat ter persoonlijke titel. Je moet het maar doen, met een ondoorzichtig statuut, geheim salaris, betaald van overheidsgeld, en de merkbekendheid van dat programma dan gebruiken voor merchandising voor eigen gewin.
Neen geen Karel (zoals Eddy het zo blijft zeggen) voor mij.
Geef mij dan maar de Nederlandse commentatoren op Eurosport.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 15 mar 2022 23:22

Volledig eens wat betreft 'vive le velo' daar erger ik mij ook enorm aan. Hij lijkt daar wel heel erg op Mart Smeets. Ik geloof steevast dat hij Mart als groot voorbeeld neemt en dus klonen maar.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2022 07:07

timo2.0 schreef: 15 mar 2022 13:18 Ik was Mart Smeets meer dan zat maar Herbert Dijkstra bleek geen verbetering. Ik was Dijkstra zat maar Joris van den Berg was geen verbetering. Zo gaat het nu met Wuyts. Ik was hem helemaal zat maar de opvolging is al even tenenkrommend.
Dit zijn de redenen waarom ik allang niet meer naar de NOS kijk (schaatsen is helaas niet anders). En België is hetzelfde. Ik zet Eurosport graag op.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 mar 2022 14:43

Dus Karsten Kroon ?

Ik hoorde dat hij afgelopen zaterdag niet kon, en als vervanger Laurens ten Dam had geregeld.
Iemand de zaterdagetappe van de Tirreno gezien bij Eurosport? Was het wat met LtD als commentator?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 mar 2022 15:06

MarkVeenstra schreef: 16 mar 2022 14:43 Dus Karsten Kroon ?

Ik hoorde dat hij afgelopen zaterdag niet kon, en als vervanger Laurens ten Dam had geregeld.
Iemand de zaterdagetappe van de Tirreno gezien bij Eurosport? Was het wat met LtD als commentator?
Ja, was erg leuk. Mag vaker. Karsten Kroon is ook echt niet alles, maar beter dan de herhalingen van zetten bij de NOS. En Bobbie Traksel mogen ze ook weleens op taalcursus sturen, maar je hoort wel andere verhalen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 16 mar 2022 15:34

Ik kijk ook altijd wielrennen op Eurosport. Bobbie Traksel vind ik wel de minste van het stel betreft commentaar.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 16 mar 2022 21:10

Die Breukink, die zucht teveel, kan er niet tegen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 16 mar 2022 21:47

Dit is echt wel het topic waar de meest zure besjes van de struik zich verzamelen zeg :mrgreen:

Prachtig om te lezen allemaal :lol:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 mar 2022 23:26

Commentaar bij de dames was vandaag tijdens Nokere Koerse weer waardeloos. Ik besef best dat ik het vrouwenpeloton aandachtiger volg dan de meeste wielerkijkers maar van Van Gucht en Beyen mag je dat toch ook verwachten? Ze hebben werkelijk geen idee wie de rensters zijn. Als het geen Belgische is zoals Kopecky, Bossuyt, De Wilde, Ghekiere en Docx, geen kampioenstruitje dragen zoals Majerus of zoals Teniel Campbell een andere huidskleur hebben dan zitten ze opzichtig lang te wachten tot een rugnummer in beeld komt om dan snel in de startlijst te zoeken. En dan gaat het niet alleen om rensters die inderdaad weinig in beeld komen maar ook dames als Bredewold, Oyarbide, Consonni en Bertizzolo die wedstrijden vaak kleur geven.
Om nog maar te zwijgen van Van Guchts opvatting dat Wiebes en Vollering de "coming ladies" van het Nederlandse wielrennen zijn. Alsof die met het palmares dat zij al bij elkaar fietsen niet al lang gevestigde namen zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 16 mar 2022 23:35

Hetzelfde kan je ook Renaat Schotte toedichten. De truitjes kent hij allemaal maar renners,waarvan hij het rugnummer niet kan zien oei maar. En bij een valpartij ziet hij altijd de kopman vallen want die is de enige die hij kent

Plaats reactie