Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Alternatieve app voor Bryton Rider 420?

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 14 mar 2022 15:15

Hi!

Bestaat er een alternatief voor Bryton Active, de standaard-app van de Bryton Rider 420? En dan eentje die via bluetooth de ritten van het apparaat kan aflezen. (Of een ritbestand vervolgens automatisch naar Strava uploadt of niet, is van minder belang; als ik er zelf maar bij kan. :) )

Ik kom net uit de winterstop namelijk en ben nu alweer helemaal klaar met Bryton Active. De app is traag, loopt met enige regelmaat vast en of een rit wordt opgeslagen is elke keer weer de vraag. Dan zegt hij dat alles up-to-date is, de ritten zouden erin staan en naar Strava gaan... maar nope, er gebeurt niks.

Ik zie dat de app vernieuwd is sinds de laatste keer dat ik hem gebruikte, maar blijkbaar hebben ze de betrouwbaarheid nog steeds niet op orde. Jammer.

derxx
Forum-lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 14 mar 2022 16:53

Helaas... Zover ik weet niet. Ik heb de 420 zelf ook gebruikt, maar na de zoveelste ergernis heb ik hem in september vervangen door een Garmin 530. Geen moment spijt van gehad. Die Bryton Active app is een draak.

Wat je wel kunt doen is via een usb kabel de bryton op een pc/laptop aansluiten. Je kunt nl. wel gewoon de .fit files eraf halen, en handmatig uploaden in Strava.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 14 mar 2022 17:14

derxx schreef: 14 mar 2022 16:53 Helaas... Zover ik weet niet. Ik heb de 420 zelf ook gebruikt, maar na de zoveelste ergernis heb ik hem in september vervangen door een Garmin 530. Geen moment spijt van gehad. Die Bryton Active app is een draak.

Wat je wel kunt doen is via een usb kabel de bryton op een pc/laptop aansluiten. Je kunt nl. wel gewoon de .fit files eraf halen, en handmatig uploaden in Strava.
Hey Derxx, dank je voor je bericht. Dan ligt die ergernis dus toch niet (alleen) aan mij.

Ik heb nog meer dure hobby's dus een andere fietscomputer nemen doe ik niet zo snel, haha. Ik vind de 420 verder ook een fijn ding. Zo zonde dat ze die app maar niet fixen. Ook geen goede reclame, denk ik dan.

Inderdaad zijn de ritten ook via de pc te uploaden, dat is dan ook wat ik meestal doe. Maarja, zucht... ;) Het is niet hoe het zou moeten.

derxx
Forum-lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 14 mar 2022 20:32

Inderdaad. De 420 is eigenlijk prima. Beetje basic navigatie, waar ja, als je er eenmaal aan gewend bent, prima routes mee kunt volgen. Verder kan gewoon alle belangrijke data weergegeven worden, en doet ie wat ie moet doen. Ook de lange accuduur is erg prettig. Mja... die app...

Misschien een 2e hands Garmin 530 of Wahoo Bolt ofzo? Ik had zelf al gekeken om de 420 op MP te zetten, maar voor die paar euro die ervoor geboden worden hou ik hem wel als backup voor als er een keer wat met mn Garmin zou gebeuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
misterx
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 aug 2006 18:54

Gebruikersavatar misterx 20 mar 2022 22:11

Ik heb echt 0,0 problemen met m'n 420 icm de app. Na elke rit sla ik de opname op, open de app, de rit wordt altijd automatisch geupload en gesynchroniseerd met Strava. Dat laatste binnen luttele seconden na de upload. De app is inderdaad niet gebruiksvriendelijk en vaak ook erg traag. Maar ik bekijk m'n rit dan ook alleen in Strava.
Misschien een keertje de 420 helemaal resetten, firmware updaten en opnieuw connecten?
Canyon Endurace 7 RB
Rockrider XC120

https://www.strava.com/athletes/45433461

Plaats reactie