Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Verwachting voorraad 2022

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 feb 2022 08:30

jakkel schreef: 24 feb 2022 16:30 Zat er al een hele tijd aan te komen dat hij Oekraïne ging binnen vallen. Wat houdt hem ook tegen? De Amerikanen gaan de confrontatie niet aangaan, dan escaleert het helemaal en bovendien voelen die al een hele tijd de Chinese dreiging. En de West-Europese landen hebben hun legers kapot bespaard, België op kop. Daar sta je dan zonder tanks...
En wanneer China ziet dat er weinig militaire reactie komt vanuit het westen, gaat Taiwan het volgende slachtoffer worden van de expansiedrang van grootmachten...
En dan heeft de wereld een veel groter probleem omdat de top van de chiptechnologie in Taiwan zit en de chinezen dat hebben geconfiskeerd.
Worden we nog meer afhankelijk van China! :o

leon1
Forum-lid
Berichten: 3012
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 feb 2022 08:41

Het verschil is wel dat Biden heeft aangegeven bij een inval van Taiwan wel in te grijpen in tegenstelling tot de UA.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 08:42

scottpch schreef: 25 feb 2022 08:30 En wanneer China ziet dat er weinig militaire reactie komt vanuit het westen, gaat Taiwan het volgende slachtoffer worden van de expansiedrang van grootmachten...
En dan heeft de wereld een veel groter probleem omdat de top van de chiptechnologie in Taiwan zit en de chinezen dat hebben geconfiskeerd.
Worden we nog meer afhankelijk van China! :o
Lijkt inderdaad helaas een zeer realistisch scenario. Het is niet voor niets dat China deze stap van rusland niet heel hard veroordeelt.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 feb 2022 08:57

En zo omzeilt Rusland de sancties van het westen, doordat China langs de achterdeur de russen toch voorziet van de broodnodige hulpmiddelen!
Ook China wil de belangrijkste wereldmacht op elk gebied worden en daarom is datgene wat ik daarnet schetste, wel degelijk een realistisch scenario!!

De russen lachen om de westere vuurkracht, waar de afgelopen 15/20jr alleen maar bezuinigd is op defensie en afbouwen en verkopen van wapens.
Duurt weer 15jr om dat een beetje op peil te krijgen, een Europese Unie die alweer verdeelt is over de te nemen sancties mbt uitsluiten de russen van het Swift betalingssysteem.
Ieder land is weer bezig met hun eigen bv en kijken weer hoopvol naar de Verenigde Staten, die als belangrijkste lid van de NAVO de kastanjes weer uit het vuur moeten gaan halen.... :o :(

History repeats, zong Rodger Hodgson van Supertramp in het nr. Fools Overture over het begin van de 2e wereldoorlog met de stem en de daadkracht van Churchill.
Dat nadat de slappe politiek van Chamberlain leidde tot de 2e wereldoorlog, zo zie ik de retoriek van de Eurpese Unie als Chamberlain tov Rusland....
Laatst gewijzigd door scottpch op 25 feb 2022 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 feb 2022 09:07

Amerika heeft indertijd bij het uitbreiden van het Warschaupact tot Cuba en de bijhorende plaatsing van kernraketten ook bijna WW3 ontkend.
Nu doet Rusland, met de dreiging van de uitbreiding van de Nato tot aan de Russische westelijke grens hetzelfde.
Grootmachten hebben nu éénmaal een eigen agenda en daar zijn gewone mensen het slachtoffer van.
Jammer of misschien juist gelukkig genoeg is Europa tot op heden in de verschillende conflicten in de wereld niet verder gegaan dan een "veroordeling in de strengste bewoordingen".
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 25 feb 2022 09:18

We vinden de 80 jaar vrede (nou ja) in Europa normaal. Maar in de geschiedenis zijn er weinig periodes geweest dat Europa niet het strijdtoneel van de wereld was.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 11:19

Hadden nog wel 80jr bij gemogen hoor.

Ik heb zakelijk behoorlijk wat relaties in Rusland en die zijn woest.
De gewone Rus gaat dit keihard voelen en snapt niet waarom dit gedaan wordt. Verafschuwen Putin en zijn grootheidswaanzin.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 feb 2022 19:36

daniel1975 schreef: 25 feb 2022 11:19 … Verafschuwen Putin en zijn grootheidswaanzin.
Je hebt Poetin en je hebt putain.
Beide zijn wat mij betreft van toepassing op wat jij Putin noemt 😉
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 21:08

:oops: tiksnelheid en accuratesse gaan niet altijd samen….

En spreek en schrijftaal gaat aardig door elkaar mbt de russische taal. Ze gebruiken letters/klanken die wij niet kennen. En in Engelstalige landen schrijven ze wel degelijk Putin….
Ik heb meerdere russische relaties waarbij de naam eigenlijk niet 1-op-1 te schrijven is in het NL.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 feb 2022 22:18

Maar ik hoop desalniettemin dat je mijn grapje wel begrijpt. Zie ook de knipoog smily…
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 22:27

Haha, zeker wel. Maar moest even mijn ego weer oppoetsen ;-)
Less is bore

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 13 mar 2022 09:21

Vandaag voor het eerst sinds heel lang weer eens bij Salden binnen geweest (ligt in de buurt van mijn woonplaats).
Daar stond toch meer dan voldoende voorraad, maar bijvoorbeeld geen enkele fiets met Ultegra 12 speed enkel 11 speed en wat dat allemaal moet kosten, niet te doen.
Voorheen kon ik er wel een uurtje rondkijken en me daar te vergapen aan al dat moois, maar als gisteren geen enkel prijskaartje voor een Ultegra 11 speed fiets, minder dan Euro 5000,00 aangeeft, is het plezier voor mij er heel snel vanaf.
Ik stond dan ook binnen no time weer buiten.
Daar valt in mijn ogen niet tegenop te werken en te sparen, zeker in deze moderne tijden waar je na een jaar of 3 alweer op "verouderd" spul rondrijdt en zet je trots dan maar eens op MP, want waar anders kun je 'm nog verkopen, je krijgt er nagenoeg niets meer voor, zeker als ie er al niet voor 99% shopnew uitziet.

Sowieso snap ik helemaal niets van het merkenbeleid van veel fietszaken, het ene jaar staat de hele toko vol met Pinarello en Eddy Merckx fietsen, een jaar later nog 2 Pinarello's geen enkele Merckx meer, wel de hele toko vol met Willier en Bianchi. Dit jaar dan weer alles vol staan met De Rosa, de enige vaste waarden zijn Trek en Ridley, dat staat er jaar in.....jaar uit, wie dat snapt mag het me eens uitleggen.

Plaats reactie