Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Merlingraphy
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2022 08:53

Merlingraphy 09 mar 2022 10:31

Orlok schreef: 09 mar 2022 10:22 Vlgns mij kan je vanaf 10 dagen na verzending een 'dispute' aanmaken voor teruggave van jouw betaalde geld voor het geval het foutief (Australië) wordt afgeleverd dus hoef je niet de volledige verzendtijd af te wachten.
Check, ik wacht het nog even af. Op Reddit hebben ze het over een fake tracking number, maar geen idee waarom ik dat zou krijgen. Seraph is in principe een legitieme dealer.

adiesvanas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2020 21:16

adiesvanas 09 mar 2022 11:07

Ik heb inmiddels besloten een VB 086 te bestellen. Paintjob is duidelijk bij Chris, en bestel er gelijk drie derailleurhangers bij (better safe then sorry). Ik zet het merendeel van mijn onderdelen om van mn huidige fiets (trek emonda sl6 pro). Kom alleen niet helemaal uit de maat van de balhoofdlagers die ik los zou moeten bestellen. Bovenkant 1 1/8 inch en onderkant 1 1/2 inch, maar welke binnenmaat, buitenmaat, binnenhoek en buitenhoek? Iemand hier die deze gegevens weet? Thanks alvast

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 mar 2022 16:19

Vlgns mij wordt er altijd een headset mee geleverd, vraag het anders aan Chris.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 09 mar 2022 23:11

Headset wordt inderdaad standaard meegeleverd.
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

adiesvanas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2020 21:16

adiesvanas 10 mar 2022 09:28

Thanks, heb t frame inmiddels besteld en paintjob is bekend bij Chris (zelfde als S-Works Tarmac sl7, fading van rood naar zwart, maar zonder Sworks logo's uiteraard). Chris is niet altijd even duidelijk zeg maar, maar kan in ieder geval fietsen als de headset erbij zit :).

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 10 mar 2022 09:49

Merlingraphy schreef: 09 mar 2022 10:31
Check, ik wacht het nog even af. Op Reddit hebben ze het over een fake tracking number, maar geen idee waarom ik dat zou krijgen. Seraph is in principe een legitieme dealer.
het zou ook zo maar kunnen in deze rare shipping tijden dat het frame eerst naar Australie gaat en dan pas deze kant op komt. Een tracking nr geeft niet altijd de eindbestemming aan...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 mar 2022 10:44

Indien je de belasting hebt afgekocht, zou het ook kunnen zijn dat ze daar een bijzondere route voor gebruiken.
Gewoon afwachten wat er gebeurt dus.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 10 mar 2022 12:04

Merlingraphy schreef: 09 mar 2022 09:00 Hoi! Ik heb al vaker een beetje rondgeneusd op dit topic en ik heb onlangs een Aliexpress frame besteld, de Seraph GR029.

Nu heb ik een vraag omtrent het verzenden; op Ali kan ik natuurlijk alles tot in detail volgen maar ik check het ook vaak nog via andere tracking-sites, en als ik 'm via (onder andere) Parcelsapp.com check dan geeft ie aan dat de bestemming Australië is, wat natuurlijk niet zou moeten kloppen. Op Ali staat gewoon Nederland als bestemming.

Ik heb het al aan de verkoper gevraagd maar daar verwacht ik eigenlijk geen heel duidelijk antwoord van. Vandaar dat ik dacht ik gooi het ook eens hier in de groep, wellicht heeft iemand een soortgelijke ervaring. Geen zin in allerlei gedoe omdat dat frame in Australië ligt natuurlijk.
Mijn frame ging "opeens" van Oost china naar west China met de vrachtwagen, daarna met de trein via Kazachstan de zijderoute af, toen naar België en uiteindelijk heeft dpd 'm maar gewoon ergens in Almere gedumpt (daar woon ik niet).

Dit was inclusief de "upgrade" naar express shipping :o

Uiteindelijk wel gevonden maar frame heeft al meer landen gezien dan ik ooit er mee zal fietsen ;)

stino77
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jun 2009 12:05

stino77 15 mar 2022 10:41

Als iemand interesse heeft in een VB-R-168 Velobuild frame (maat 52). Ik verkoop het mijne (project gaat niet door owv leasing fiets).
Dus frame is nieuw. (Stuur, Vork, Spacers inbegrepen). Mag weg voor een prikkie ;-)

http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 20 mar 2022 15:37

derkv schreef: 16 jan 2022 19:19 Op YouTube kwam ik een filmpje tegen over het Chinese merk Seka (dus geen fabrikant) dat sinds 2021 de Exceed als model voert.
Een semi-aero frame dat in de RDC versie erg licht is (met lak en hanger 860 gram in maat M).

Dit is dus geen typisch frame zoals veel in dit topic, want ze lijken wat meer voor de high end markt te gaan en de prijs is dus ook een stuk hoger.

Iemand hier toevallig ervaring met de Seka Exceed (RDC)? Ik heb de vraag ook op Weight Weenies gesteld, maar ze lijken nog heel klein te zijn in het westen. Ze worden voor de EU/VS verkocht via Cycling 100.
Idd interessant frame, ziet er gelikt uit. Hier wordt er eentje opgebouwd : https://forum.tour-magazin.de/showthrea ... Exceed-RDC

Het mager aantal reviews is wel jammer, je krijgt helaas niet een goed beeld van wat je koopt - begrijp overigens dat @derkv hem al heeft aangekocht.

Kan me vergissen maar vind het eigenlijk niet het typische China product.
YFood !!!

derkv
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2022 19:08

derkv 20 mar 2022 19:20

csteenbe schreef: 20 mar 2022 15:37
derkv schreef: 16 jan 2022 19:19 Op YouTube kwam ik een filmpje tegen over het Chinese merk Seka (dus geen fabrikant) dat sinds 2021 de Exceed als model voert.
Een semi-aero frame dat in de RDC versie erg licht is (met lak en hanger 860 gram in maat M).

Dit is dus geen typisch frame zoals veel in dit topic, want ze lijken wat meer voor de high end markt te gaan en de prijs is dus ook een stuk hoger.

Iemand hier toevallig ervaring met de Seka Exceed (RDC)? Ik heb de vraag ook op Weight Weenies gesteld, maar ze lijken nog heel klein te zijn in het westen. Ze worden voor de EU/VS verkocht via Cycling 100.
Idd interessant frame, ziet er gelikt uit. Hier wordt er eentje opgebouwd : https://forum.tour-magazin.de/showthrea ... Exceed-RDC

Het mager aantal reviews is wel jammer, je krijgt helaas niet een goed beeld van wat je koopt - begrijp overigens dat @derkv hem al heeft aangekocht.

Kan me vergissen maar vind het eigenlijk niet het typische China product.

Klopt, frameset is onderweg :) Ik zal de foto's delen zodra alles binnen is.

Polderrenner
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2021 15:30

Polderrenner 20 mar 2022 23:52

Ik ken iemand die al een paar weken in het bezit is van een Seka frame, momenteel is hij daar zeer tevreden van!

Plaats reactie