Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Wist ik niet. Kan me herinneren dat renners een eigen brillensponsor hebben, maar een eigen helm? Ziet er apart uit. Ik gun iedereen het geld, maar het blijft raar dat er in één team zo veel verschillen kunnen zitten. Of misschien ben ik wel ouderwets.
Michiel
Levert het (hygiënische) problemen op wanneer je een koersbroek meerdere dagen achter elkaar draagt (zonder die tussendoor te wassen).
Of hoe doen jullie dat als je een meerdaagse trip maakt (met minimale bagage) en je hebt geen plek voor een extra broek?
Of hoe doen jullie dat als je een meerdaagse trip maakt (met minimale bagage) en je hebt geen plek voor een extra broek?
Wassen in de wasbak en drogen met een haarföhn.
Er niks zo verschrikkelijk als de dag moeten starten met een nog net niet droge zeem. Dat is echt een garantie voor irritatie van de gehele schaamstreek. Als je een broek wast, moet je dus zeker weten dat je die droog krijgt. Je kan met minimale bagage dus beter een tweede broek inpakken dan een tweede onderhemd of shirt. Fietsen een half droog shirt is ook niet echt alles, je stinkt echt een uur in de wind. Maar een half natte broek is echt een ramp.
De föhn heeft als nadeel dat je best wel lang moet föhnen om de broek droog te krijgen en dat werkt in de praktijk niet. De föhn raakt oververhit, dan moet je weer wachten en daarna verder handmatig föhnen. Een makkelijkere oplossing is op de broek op te hangen voor de ventilator (indien aanwezig). Je hebt er dan geen omkijken naar.
De föhn heeft als nadeel dat je best wel lang moet föhnen om de broek droog te krijgen en dat werkt in de praktijk niet. De föhn raakt oververhit, dan moet je weer wachten en daarna verder handmatig föhnen. Een makkelijkere oplossing is op de broek op te hangen voor de ventilator (indien aanwezig). Je hebt er dan geen omkijken naar.
Live fast; die young. mijn blog
Een andere tip: na het wassen in de wasbak je broek op een grote handdoek leggen, deze met broek en al oprollen en dan uitwringen of op deze rol gaan staan. Haalt heel veel water uit je broek (en zeem). Werkt natuurlijk alleen in hotels.
Bij een meerdaagse wil je elk dag echt een schone broek. Je hebt altijd wat schuurplekjes en dan wil je niet in een vieze broek stappen. In de zomer geen probleem, dan is de broek zo droog. Gewoon direct wassen als je terug bent, maximaal uitwringen en laten drogen. Als je in vochtig weer op pad gaat, dan een 2e broek mee en elke dag wisselen. Een broek neemt nauwelijks ruimte in.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Nog een domme vraag:
Waarom zijn balhoofdbuizen langer geworden en als gevolg stuurpennen die altijd naar beneden wijzen?
'Vroeger,....' was een balhoofd bijvoorbeeld 16 cm en dan zat daar een stuurpen op die iets omhoog wees. Nu is bij dezelfde maat fiets het balhoofd plots 20 cm en zit er een stuurpen die naar beneden wijst. Per saldo, schiet je er niks mee op. Het stuur staat nog steeds op zelfde hoogte. En als je echt diep wil zitten, moet je een super aflopende stuurpen monteren. En ik vind dat echt geen gezicht.
Waarom zijn balhoofdbuizen langer geworden en als gevolg stuurpennen die altijd naar beneden wijzen?
'Vroeger,....' was een balhoofd bijvoorbeeld 16 cm en dan zat daar een stuurpen op die iets omhoog wees. Nu is bij dezelfde maat fiets het balhoofd plots 20 cm en zit er een stuurpen die naar beneden wijst. Per saldo, schiet je er niks mee op. Het stuur staat nog steeds op zelfde hoogte. En als je echt diep wil zitten, moet je een super aflopende stuurpen monteren. En ik vind dat echt geen gezicht.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37675
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die zijn dan ook voor de wannabeeprofs, die zichzelf graag zien als de geliefde professional door eenzelfde fiets aan te schaffen. En er dan achter komen dat ze 8 cm hoger en korter willen/moeten zitten.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2022 19:18Heel veel topmodellen zijn juist veel dieper en langer dan 10jr geleden imho.
Niet zijken maar reiden !