Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Hamlin
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:23

Hamlin 21 feb 2022 12:18

Dank voor je reactie. Het zou goed kunnen dat het inderdaad om groepsaanschaf is gegaan, aangezien de vorige eigenaar veel wedstrijden reed. Het lastige vind ik dat dit dus om een X Night zou gaan maar alle afbeeldingen die ik kon vinden online tonen op het frame dan ook daadwerkelijk een 'X' waar deze dat niet heeft (nergens op het frame) en volgens mij ook geen serienummer.

edit: zal waarschijnlijk gaan om een groepsaanschaf via club, denk ik inderdaad. Als ik via de ridley site een X night frame configureer kan ik het frame precies maken zoals die van mij is, dus zal wel legit zijn.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 feb 2022 12:29

Ridley spuit die dingen in huis. Ik heb ook twee ridley clubframes gehad. Afmontage moesten we dan weer zelf regelen. En eentje was ook anders dan standaard kleurenschemas. Eentje daarvan heb ik ooit van de club overgekocht contant. En ik had ook geen bon. Maarja wat wil je ook nog aan garantie op een frame waar je al twee jaar vol wedstrijden op rijdt. Dus al klinkt het verhaal gek, zo gaat het nog best vaak. Serieuze elite club koopt een aantal fietsen/frames met flink wat korting. De renners kan dan aangeboden worden om die fiets weer over te kopen van de club.

Qua carbon is Ridley echt niets bijzonders en ook niet veel beter dan wat sommige open mould leveranciers je kunnen aanbieden. 4za materiaal is ook niet bijzonder.

Nu kan ik van een dergelijke foto ook echt niet beoordelen of het echt is, maar voor een Ridley crosser verwacht je dat de markt te klein is voor de namaak boeren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Hamlin
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:23

Hamlin 21 feb 2022 13:47

Nee, ik denk dat ik toch iets te achterdochtig was, ook met het oog op de verkoper, hoe hij zich voordeed etc is het wel echt. En qua materiaal: zolang het maar stevig is boeit het mij relatief weinig, koop niet voor niets tweedehands dus ben ook niet op zoek naar top notch. Kom van een 10 jaar oud Bulls (waarschijnlijk ook geen namaak ;) ) alu frame dus kan alleen maar beter worden.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 feb 2022 10:55

Geeft vaag antwoord op de vraag of het een echte is ( ...lijkt me wel...) , bewust ontwijkend, maar hartstikke nep:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -1-think-2

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 25 feb 2022 14:19

Jaap Telder schreef: 23 feb 2022 10:55 Geeft vaag antwoord op de vraag of het een echte is ( ...lijkt me wel...) , bewust ontwijkend, maar hartstikke nep:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -1-think-2

Afbeelding
Zelfs het type is fout. Hij zegt 75.1, maar het 'is' een 65.1
If it's not fixed, it's broken.

Steefb
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2020 17:38

Steefb 26 feb 2022 10:22

Supra wielset op een pina lijkt mij ook niet waarschijnlijk

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 05 mar 2022 17:22

Laat je niet bedriegen door deze oplichter. Zogenaamd een fiets "...ter waarde van €8000,-...". Bij navraag wil hij niet zeggen of het een echte is of een nepperd.
1000% NEP!

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -dogma-f12

Afbeelding

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 05 mar 2022 17:27

Tja, verkoper uit Genemuiden.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

FrBr
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2020 20:37

FrBr 05 mar 2022 23:16

De groepset en de wielen zijn origineel.
Alleen deze vermelding al zegt meer dan voldoende, daar hoef je de 2 summiere foto’s niet eens voor gezien te hebben….

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 mar 2022 11:47

FrBr schreef: 05 mar 2022 23:16 De groepset en de wielen zijn origineel.
Alleen deze vermelding al zegt meer dan voldoende, daar hoef je de 2 summiere foto’s niet eens voor gezien te hebben….
Dat heeft hij er nu ineens bijgezet na mijn reactie dat het een nepperd is... blijft nu alsnog bewust vaag en misleidend: "...Je koopt wat je ziet...", "...t.w.v. €8000,-..."

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 mar 2022 08:25

https://www.youtube.com/watch?v=MCZfqIhtc8A

Pfoah. Maar dit ziet er echt een stuk netter uit dan de neppe chinarellos...

De wielen herken je van ver wel als nep, maar dit frame op t eerste zicht. Mwoah ik zou t zo snel niet zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 apr 2023 13:58

Je zal als leek maar te goeder trouw zo een Sworks kopen van iemand, voor een paar duizend eurootjes.
Ga je de eerst volgende keer naar de Spesh winkel voor onderhoud, vertellen ze doodleuk dat het geen echte is ...

Plaats reactie