Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 mar 2022 18:07

Dit zijn mijn eigen wielen al. Al komt er wel nog een carbon setje aan wanneer al het overbodige materiaal weer verkocht is (van de wielen ben ik al af :D)

Hopelijk rijdt ie zo goed als ie eruit ziet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 05 mar 2022 18:16

Ziet er echt mooi uit hoor TL@! Gewicht is ook niet zaligmakend. Als ik naar mijzelf kijk, dan is daar wel een 2 kilo te winnen... ;)

Nog advies voor wielen?

Ik heb een Orbea met standaard fabriekswielen van Fulcrum, maar die zijn echt niet best. Sowieso wel teleurgesteld in de Terra. Vrij ouderwets frame waar niet zulke extreem brede branden in passen, en met name de custom paint lak (Myo) is zeer matig. Snel beschadigingen. Maar ik ga gezien mijn budget voorlopig geen totaal nieuwe fiets kopen.

Ik zat te kijken naar de Mavic Allroad S/SL of DT Swiss GR 1600 serie. Is dat wat?
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 mar 2022 19:24

Voor mij komt er een setje velgen van Light Bicycle die ik ga spaken rond 350 naven die ik nog heb liggen (van de 650b wielen die ik niet meer gebruik)

Voor een gravelwielset wil ik best brede velgen, 25mm intern heb ik nu en dat rijdt echt wel beter dan de 21mm velgen die ik voordien had. De band komt wat ronder te liggen, beetje lagere druk en veel meer grip.
Afbeelding

hayes

hayes 05 mar 2022 20:56

Knap! :winkthumb:
Scott staat op m'n lijstje voor een lease gravelfiets.
De Speedster is betaalbaarder maar dat frame van de Addict is écht knap.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 05 mar 2022 20:57

Mooie conversie. Vanwaar de ombouw? Deze wel leverbaar en de addict niet?
Los daarvan, gewicht op een gravelbike is toch altijd een beetje lullen in de marge tenzij je echt gaat racen. (imo)

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 06 mar 2022 00:02

Mooie fiets hoor !!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 mar 2022 06:24

SantaSCSI schreef: 05 mar 2022 20:57 Mooie conversie. Vanwaar de ombouw? Deze wel leverbaar en de addict niet?
Los daarvan, gewicht op een gravelbike is toch altijd een beetje lullen in de marge tenzij je echt gaat racen. (imo)
Deze stond in de winkel en was echt veel goedkoper. De meuk dat erop zit ging er toch af aangezien ik enkel een frame nodig had (maar het losse frame is een heel stuk duurder, niet leverbaar en saai zwart)

Oorspronkelijk plan was het damesmodel, maar niet leverbaar in mijn maat (er stond een 52 in de winkel, echt wel mooi)
Dan de goedkoopste versie van het mannenmodel, kleur was 'meh' (zwart en groen) en waarschijnlijk nog dit jaar leverbaar. Daar had ik ook geen zin in. Dan stond dit model in de showroom (ik had al contact gehad met Scott België omtrent deze fiets, dus ik was zeker dat het frame hetzelfde was) en ik was direct verkocht. Het grijs is minder saai dan je zou verwachten en de leuke details aan de binnenkant van de vorken maken het mooi af.

Gewicht is bij een gravelbike inderdaad niet zo belangrijk (bij een racefiets ook niet echt), zeker niet met mijn gewicht van 85kg (als ik net naar het grote toilet ben geweest :mrgreen: ), alles onder de 10kg is acceptabel (voor mij)
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 mar 2022 07:39

Mooi geworden TL! :like:
Ik heb nog naar die FM gemaild of ie ook een 52/S had staan, maar dat had ie niet?? Dus wel in damesmodel... :(
Heb daarna nog iemand gesproken die de nieuwe had gekocht en hij vertelde me dat de oude Addict (die ik ook heb) lichter en scherper stuurde dan de nieuwe, die een stukje logger aanvoelde, net als een gravelbike dus.
Heb daarop een Factor LS frame gekocht die ik tot op ga bouwen zodra het frame binnen is.

Veel plezier met je nieuwe Scott!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 mar 2022 10:03

TL@ schreef: 05 mar 2022 19:24 Voor mij komt er een setje velgen van Light Bicycle die ik ga spaken rond 350 naven die ik nog heb liggen (van de 650b wielen die ik niet meer gebruik)
Goeie keuze

Ik heb een set van Philippos, opgebouwd rond 25mm brede en 50mm hoge Light Bicycle velgen en DT240 EXP naven. Die hebben mijn fiets getransformeerd ivm de laagprofiel alu Velocity velgen met Tune naven. Die waren wel licht maar bolden veel minder vlot op snelheid en gaven minder vertrouwen
Afbeelding

hayes

hayes 10 mar 2022 11:04

De Rose Backroad begint toch hoog op m'n lijstje staan (hopelijk mogelijk om te leasen via werkgever).

Afbeelding

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 10 mar 2022 16:20

Blijft een pracht van een fiets. Hij stond op mijn lijstje in het paars maar door de aanhoudende onzekerheid omtrend leverdatum dan maar een Carbonda ineen gestoken. Dat blauw is wel machtig mooi. Ook tof om te zien dat ze nog gewone Force 1x hebben.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 31 mar 2022 17:08

Ridley introduceert de nieuwe Kanzo Adventure.
https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/news ... UNCH_NL%29

Plaats reactie