Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

hayes

hayes 03 mar 2022 13:49

Ik snap ook al die argumenten tegenover batterijen niet.
Alsof het ontginnen van olie geen tol eist.
Het vervoer in mega vervuilende tankers over heel de wereld.
Het fijn stof bij verbranding.
Enzovoort.

Niet dat batterijen onschuldig zijn natuurlijk...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 mar 2022 14:45

Het lijkt wel of je voor of tegen moet zijn… Uiteindelijk is het slechts 1 van de vele ontwikkelingen (en kleine stapjes) die leiden tot een schonere en leefbare planeet. En als iedereen op zijn/haar manier een bijdrage levert (EV rijden, van het gas af, zonnepanelen, minderen met vlees, koud douchen, etc), dan zetten we samen aardige stappen.

Uiteindelijk is het te laat om met zijn alleen te ‘wijzen’ en niets te doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 mar 2022 15:08

Het grootste probleem is, is dat de twee kampen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. (sorry, een beetje overdreven uitgedrukt ;) )
Ik doe best wel wat aan verduurzaming maar ik vind een ouderwetse 69'er Chevy Camaro de ultieme musclecar waar ik met plezier in zou rijden.
Maar op de ene verjaardag levert dat een positief gesprek op en op de andere wordt ik nog net niet met pek en veren naar buiten gesodemieterd. :D

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mar 2022 18:56

JoostG schreef: 03 mar 2022 14:45 Het lijkt wel of je voor of tegen moet zijn… Uiteindelijk is het slechts 1 van de vele ontwikkelingen (en kleine stapjes) die leiden tot een schonere en leefbare planeet. En als iedereen op zijn/haar manier een bijdrage levert (EV rijden, van het gas af, zonnepanelen, minderen met vlees, koud douchen, etc), dan zetten we samen aardige stappen.

Uiteindelijk is het te laat om met zijn alleen te ‘wijzen’ en niets te doen.
Tja er worden altijd bepaalde zaken uitgepikt en andere blauw gelaten.
Je zou ook andere maatregelen dan diegene die jij opnoemt kunnen vooropstellen.
Iedereen die zo'n voorstellen doet projecteert zaken die hem wel liggen. Ik hoor niet vaak pleiten tegen vliegverkeer, want de burger moet toch....etc. of een verbod op uitheemse producten want je moet toch kunnen etc....
M.a.w. iedereen preekt voor zijn winkel.

Alles staat of valt natuurlijk met de demografie. En daar durft men ook al niet veel over te zeggen.
Elke dag komen er meer dan 200 000 !! mensen bij op deze planeet (daar ga je al een paar zonnepanelen moeten voor leggen :D )
Vooral India, Nigeria, Congo, Pakistan, etc... leveren grote bijdragen voor deze cijfers.
Het moge duidelijk zijn dat ik nogal neig naar een malthusiaanse visie.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 mar 2022 19:11

Dat is het net. Mijn bijdrage is dat ik maar 1 kind heb verwekt. Ik kan nu doen wat ik wil en zal altijd 'groener' zijn dan iemand met 3 kinderen (ook al rijdt ie elektrisch en eet vegan en weet ik wat nog allemaal)

Ik ben trouwens niet tegen elektrisch rijden, het is voor mij niet werkbaar (wekelijks dagen van +300km, maandelijks wel minstens 1 dag van +500km en geregeld nog meer, geen plek voor een eigen laadpaal,...)
Een diesel met grote tank en een bereik van meer dan 1000km, dat maakt me wel blij.

Een elektrische wagen maar met waterstof ipv een battery zou ik wel zien zitten, maar geen Tesla met een interieur uit de Ikea, zo'n Audi Etron GT of een Hyundai Iqoniq 5 (of hoe je dat ook schrijft) zou ik wel leuk vinden
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 mar 2022 19:30

Ik heb 2 kinderen en de een houdt nog van auto's met een V8 of 10 erin ook...... Hoe moet ik dat gaan uitleggen......

TL@ 1 Q weglaten :-)

Je kan tegen beide zomaar tien argumenten tegen geven. Hoe rijker hoe meer je vervuilt en over het algemeen zijn wij dat hier.
Dus wij moeten hier niet een te grote mond gaan hebben.......
De ali pakketen vliegen hier vaak over het scherm.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 mar 2022 22:23

Theo V schreef: 03 mar 2022 15:08 Het grootste probleem is, is dat de twee kampen elkaar het licht niet in de ogen gunnen. (sorry, een beetje overdreven uitgedrukt ;) )
Ik doe best wel wat aan verduurzaming maar ik vind een ouderwetse 69'er Chevy Camaro de ultieme musclecar waar ik met plezier in zou rijden.
Maar op de ene verjaardag levert dat een positief gesprek op en op de andere wordt ik nog net niet met pek en veren naar buiten gesodemieterd. :D
En de grap is natuurlijk dat degenen die elektrisch rijden zorgen dat de benzine nog een beetje betaalbaar blijft en degenen die vasthouden aan brandstof zorgen ervoor dat de subsidies voor elektrisch in stand blijven :) .

Voor mijn vrouw is elektrisch nu de beste oplossing. Ik heb een paar keer per maand een auto echt nodig en dan voldoet benzine natuurlijk prima. Die auto gebruiken we dan ook voor op vakantie en als we een aanhanger gebruiken. De Vectra is total loss gereden door een vuilniswagen. Een hoop getouwtrek met valse getuigenissen van de tegenpartij e.d. maar uiteindelijk wel geld gekregen. Iets kleiner mocht wel met de huidige brandstofprijzen. De keuze is gevallen op een Toyota Corolla liftback uit 2001, in absolute nieuwstaat. Niet heel spannend maar wel heel leuk zo'n tijdscapsule en lekker zuinig. We hebben dit jaar tot nu toe 70 euro aan brandstof en stroom uitgegeven voor 5000km autorijden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2022 06:11

Ernie C. schreef: 03 mar 2022 22:23 Toyota Corolla liftback uit 2001, in absolute nieuwstaat…….tijdscapsule
:lol: :lol:
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1373
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 04 mar 2022 10:53

TL@ schreef: 03 mar 2022 19:11 Dat is het net. Mijn bijdrage is dat ik maar 1 kind heb verwekt. Ik kan nu doen wat ik wil en zal altijd 'groener' zijn dan iemand met 3 kinderen (ook al rijdt ie elektrisch en eet vegan en weet ik wat nog allemaal)
In die filosofie heb ik ooit een gesprek gehad met iemand die voorstander was van bewust zijn leven te beëindigen wanneer hij zelf voelde dat hij fysiek geen fris hoentje meer was. Op die manier zou hij dan bijdragen aan een oplossing voor de overbevolking.

Globale geboortepolitiek zal er vroeg of laat toch aankomen volgens mij. Eigenlijk omdat dat de enige "echte" oplossing is. Met alle andere oplossingen (vegan, minder consumeren,...) stellen we gewoon het maximale bevolkingsaantal op de planeet weer wat hoger waardoor er terug ruimte is om door te groeien. Ooit gaan we moeten inzien dat oneindige groei met eindige resources onmogelijk is.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 mar 2022 11:07

Oei, gevoelig onderwerp.
Ik waag me er niet meer aan in groepsgesprekken.
Als ik het er over heb word ik beschouwd als "the devil himself".
En dan woon ik niet eens in de Biblebelt. ;)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 04 mar 2022 11:32

ik heb op de bestel knop gedrukt voor de ID3 (om on topic te blijven); ja het is een loonwagen dus ik weet nog niet helemaal of ik m betaal of mijn werkgever.
de eerste optie die ik wilde was de haak voor een fietsendager, ai dat is off-topic.

een kleine bijdage aan jullie: groen groener groenst dingetje.
bedenk ook waar je werkt, of dat bijdraagt aan de waarden waarvoor je staat.
nogal iets als je voor een vervuilende werkgever werkt en dan op een verjaardag je zonnepanelen promoot.
over 100jaar van nu weten we wat de juiste keuze was van vandaag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2022 11:41

Wij hebben een vriendin die vegan is gaan leven, maar werkte bij de BurgerKing :mrgreen:
Is inmiddels van baan gewisseld trouwens.
Less is bore

Plaats reactie