Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 feb 2022 09:42

Jans schreef: 27 feb 2022 09:11 Natuurlijk komt niet iedereen om te drinken, er zit ook beleving aan. Maar het volgen, daar heb je toch de media voor nodig, in het bijzonder tv. En die hebben ons gisteren weer laten genieten. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen.
Dat is waar, maar je ziet dan ook meer en meer mensen die het radiootje van vroeger vervangen hebben door smartphone, tablet of laptop om de koers te kunnen volgen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 feb 2022 10:45

De vrouwenkoers nog eens bekeken en op de muur en bosberg was er wel al een pak minder volk maar toch nog een redelijk deel toeschouwers. Ook nog interessant: Tijd ( ongeveer op een secondje na) op de kasseitjes van de bosberg: Van Vleuten 1 min 15,van aert: 1 minuut rond en Campenaerts 1 min 07 sec.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 27 feb 2022 10:50

lugosi schreef: 27 feb 2022 08:01 Ik ben gisteren gaan kijken naar de Omloop op de Leberg. Er was driemaal een passage van de mannen, en éénmaal een passage van de vrouwen. Bij de mannen was het net niet drummen om een plaatsje te hebben. Na de laatste passage van de mannen verdween eigenlijk al het volk. Er is amper nog een handvol mensen (zo'n 10 per 100 meter) blijven staan om naar de passage van de vrouwen te kijken. Ik was echt verrast dat er zo weinig belangstelling was.
Soms is de realiteit gewoon de realiteit, Tot spijt van zij die het wapen van de maakbaarheid voeren.
Zou het kunnen dat veel van die mensen al uren vooraf zitten te wachten om toch maar een goeie plaats te hebben? Op de muur is dat zeker het geval. Ik kan me inbeelden dat je geen zin meer hebt om nog wat langer te wachten op de passage van de dames. Bovendien wordt het op dat uur van de dag al een pak frisser. Gisteren stond er een schrale koude wind, dus kan dat ook één van de oorzaken zijn.

Maar los van alles, heb ik er geen probleem mee dat het prijzengeld wordt gelijk getrokken. Men moet immers één keer die stap zetten. Op die manier krijg je meer rensters aan de start. En wordt het voor jongeren ook aantrekkelijker om te weten dat ze er hun beroep kunnen van maken (en een inkomen te hebben die een beetje normaal is). Ik lees hier dat sommigen willen dat de dames samen met de heren fietsen in dezelfde koers. Onzin natuurlijk, want lichamelijk is er best wat verschil in spierkracht.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 27 feb 2022 14:56

Als ik hoor dat van Vleuten, tijdens trainingstages, dagelijks mee fietst met de mannen groep is het nog niet zo'n onzin...!
...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 feb 2022 15:14

lugosi schreef: 27 feb 2022 08:01 Ik ben gisteren gaan kijken naar de Omloop op de Leberg. Er was driemaal een passage van de mannen, en éénmaal een passage van de vrouwen. Bij de mannen was het net niet drummen om een plaatsje te hebben. Na de laatste passage van de mannen verdween eigenlijk al het volk. Er is amper nog een handvol mensen (zo'n 10 per 100 meter) blijven staan om naar de passage van de vrouwen te kijken. Ik was echt verrast dat er zo weinig belangstelling was.
Soms is de realiteit gewoon de realiteit, Tot spijt van zij die het wapen van de maakbaarheid voeren.
In feite een gevolg van de jarenlange onderwaardering/desinteresse van het vrouwenwielrennen in België. Tussen de vooraanstaande buitenlandse ploegen met grote budgetten en een professionele aanpak moeten de Belgische dames het nog steeds doen met kleine ploegjes waar meedoen belangrijker is dan winnen. Reken maar dat de publieke belangstelling, zowel voor de buis als langs het parkoers, heel anders zou zijn als naast tien Nederlandse favorieten ook tien Belgische favorieten de Muur opdraaien. Wat dat betreft is de discussie over het prijzengeld in de Vlaamse voorjaarsklassiekers interessant voor de toppers maar doet verder structureel niet veel voor het vrouwenwielrennen. Maar ja, serieus investeren in het Belgische vrouwenwielrennen dat is natuurlijk "het wapen van de maakbaarheid voeren"...brrrrr
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 feb 2022 17:13

Oppbogga schreef: 27 feb 2022 14:56 Als ik hoor dat van Vleuten, tijdens trainingstages, dagelijks mee fietst met de mannen groep is het nog niet zo'n onzin...!
Dat is een hardnekkig gerucht maar niet waar. Ze rijdt soms mee met de mannen maar meer niet dan wel.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 feb 2022 17:36

TL@ schreef: 27 feb 2022 17:13
Oppbogga schreef: 27 feb 2022 14:56 Als ik hoor dat van Vleuten, tijdens trainingstages, dagelijks mee fietst met de mannen groep is het nog niet zo'n onzin...!
Dat is een hardnekkig gerucht maar niet waar. Ze rijdt soms mee met de mannen maar meer niet dan wel.
zie de tijden op de Bosberg: van vleuten met een pak minder wedstrijdkms in de benen verliest op 300m klimmen 15 sec, il zal nog eens checken van bosberg tot aankomst.
De beste vrouw zal met moeite in de top 100 eindigen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

esmeew
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 27 feb 2022 17:50

bakboord1 schreef: 26 feb 2022 21:17 Ze leveren geen gelijke prestatie maar willen wel gelijk geld. Als ze een gelijke prestatie zouden leveren dan zouden ze meefietsen met de mannen. Maar als ik alle reacties lees willen heel veel mensen graag anders beweren omdat het anders discriminatie is of zo.
Maar niemand kan op basis van hun absolute prestaties beweren dat ze een gelijke prestatie leveren op de fiets.
Wat een kortzichtige reactie. Hopelijk heb je geen vrouw of erger nog, dochters, want ik zou me heel diep schamen als mijn vriend/vader zoiets zou zeggen.

Fysiek kan een vrouw nooit sneller fietsen dan een man, dat klopt inderdaad. Maar dat houd niet in dat het geen gelijke prestatie is. Sinds wanneer gaat wielrennen enkel om snelheid? Dat is voor mij zeker niet de reden om een wegrit te kijken. Dan kan je denk ik beter baanwielrennen gaan kijken. Of formule 1, gaat nog sneller. De aantrekkingskracht in sport gaat om het spel, tactiek, incasseringsvermogen, volharding op zware klimmen, teamwork. En hoewel ik de mannenkoers super leuk vond gisteren, zat ik toch echt bij de vrouwenkoers meer op het puntje van mijn stoel om te kijken of Van Vleuten zou gaan winnen.

Kortom ik vind het top dat vrouwen nu eindelijk gelijk betaald worden bij een aantal koersen. Nu nog gelijke media aandacht! De sponsoren kan ik het minder kwalijk nemen, de tv en kranten wel. Gewoon uitzenden, en gewoon schrijven over de vrouwenkoersen!

i-mac

i-mac 27 feb 2022 17:53

Eigenlijk is het heel eenvoudig : Zelfde werk = zelfde verloning. Of dat nu in de koers is, of erbuiten.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 feb 2022 17:58

Dan moeten de kilometers in de vrouwenkoers dringend omhoog (de dames zijn daar zelf ook vragende partij voor)

Ik kijk best graag naar de dames maar als ik moet kiezen, dan toch eerst de mannen.
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 feb 2022 17:59

Uitbetaling per geleverde kJ?
Niet zijken maar reiden !

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 27 feb 2022 18:15

pino schreef: 27 feb 2022 17:59 Uitbetaling per geleverde kJ?
kiloJoule maal lichaamsgewicht tot de macht -1

Plaats reactie