Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Jack voor de winter met lange mouwen

i-mac

i-mac 12 feb 2022 10:15

Lcsmet schreef: 11 feb 2022 17:18 Dan vind ik het echt geen topdeal meer.
Het is voor heel wat zaken ondertussen onmogelijk om nog "made in Europe" te kopen dat ik voor fietskledij absoluut vermijd om bewust "Chinees" te kopen.
Kan je even meegeven waar je wel nog "made in Europe" kan vinden? En over welke prijsklasse spreken we dan?


Over de Decathlon jassen. Ik heb ook twee van deze jassen (fluo geel en "mistgrijs"). En ik heb ook de dikkere winterjas. Prijs/kwaliteit ben ik daar zeer tevreden over.

Maar ik begrijp heel goed dat de "made in China" voor sommigen not done is. Maar ik denk dat je bijna een dagtaak nodig hebt als je nog iets wil kopen die niet uit het verre Oosten komt. Of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 feb 2022 12:05

Dat zie je idd verkeerd want: Castelli made in Roemenië, Moldavië, Italië en Ekoï made in Italië, Europa.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 12 feb 2022 12:15

Orlok schreef: 12 feb 2022 12:05 Dat zie je idd verkeerd want: Castelli made in Roemenië, Moldavië, Italië en Ekoï made in Italië, Europa.!
Hmm, ik hen nochtans Castelli die gemaakt werd in Viëtnam.
Ekoi bekijk ik (te) weinig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 feb 2022 13:00

Eigen kledij van Alé - Sportful - Castelli - Doltcini - Ekoi - Assos
Niet van elk merk elk artikel, vooral de "goedkopere" regenjasjes en handschoenen komen van meestal heel ver weg.
Maar truien, broeken, vesten van bovenstaande merken komen vooral uit Europa, soms Italië maar meestal Oost-Europa maar nog wel Europa.
En Decathlon is dan nog eerlijk in die zin dat ze geen "Europese" prijzen vragen, er zijn er jammer genoeg andere.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 23 feb 2022 18:00

Afgelopen december de castelli perfetto ros convertible aangeschaft. De gele versie omdat ik meer wil opvallen in het donker. Na ruim twee maanden van wind, regen en klein beetje kou kan ik zeggen dat dit jack zijn belofte waarmaakt. 100% winddicht maar toch nog goed ademend. Waterdichtheid perfecto voor korte ritjes en buien. Echter is het regenjas dus bij hevige buien of langere tijd in regen raakt hij verzadigt en wordt je nat. Maar vervolgens wordt je niet koud. Ik heb hem iedere dag aan tijdens trainingen en woon-werk ritjes. Inmiddels ook de light versie aangeschaft. bij 15 graden wordt de gewone perfetto ros te warm. De light versie is duidelijk minder warm. Heb hem gekocht in combinatie met nano flex armwarmers. Nog niet uitgebreid getest.

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 23 feb 2022 22:38

Wout88 schreef: 23 feb 2022 18:00 Afgelopen december de castelli perfetto ros convertible aangeschaft. De gele versie omdat ik meer wil opvallen in het donker. Na ruim twee maanden van wind, regen en klein beetje kou kan ik zeggen dat dit jack zijn belofte waarmaakt. 100% winddicht maar toch nog goed ademend. Waterdichtheid perfecto voor korte ritjes en buien. Echter is het regenjas dus bij hevige buien of langere tijd in regen raakt hij verzadigt en wordt je nat. Maar vervolgens wordt je niet koud. Ik heb hem iedere dag aan tijdens trainingen en woon-werk ritjes. Inmiddels ook de light versie aangeschaft. bij 15 graden wordt de gewone perfetto ros te warm. De light versie is duidelijk minder warm. Heb hem gekocht in combinatie met nano flex armwarmers. Nog niet uitgebreid getest.
Helemaal mee eens. Het is mijn duurtse kledingstuk ooit, maar dit ook absoluut waard.
De castelli-broek die ik heb liggen vind ik waardeloos. Maar hun perfetto ros jack is geweldig :winkthumb:
Ook voor de koukleum ;)

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 24 feb 2022 09:42

Op de website van Castelli korting tot 60%, zeker een kijkje nemen :winkthumb: :winkthumb:
Specialized Sl7 pro Sram Force

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 24 feb 2022 10:58

CDBE schreef: 24 feb 2022 09:42 Op de website van Castelli korting tot 60%, zeker een kijkje nemen :winkthumb: :winkthumb:

Vind het tegenvallen. Futurum, mantel en 12go hadden vele malen betere aanbiedingen zeker op de perfetto ros. Maar daar is de kleding sale ondertussen voorbij of uitverkocht.

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 24 feb 2022 11:05

Als het nu voorbij is ben je er niet veel meer mee, geven ze daar ook zoveel korting? Misschien de kleine of zeer grote maten juist nog in de aanbieding.
Specialized Sl7 pro Sram Force

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 26 feb 2022 22:01

Orlok schreef: 12 feb 2022 12:05 Dat zie je idd verkeerd want: Castelli made in Roemenië, Moldavië, Italië en Ekoï made in Italië, Europa.!
En dan nog, slechts enkel de rits aan het jasje stikken in de EU is voldoende om er bijvoorbeeld 'made in Italy' te mogen op zetten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2022 00:39

In Prato staat het vol met Chinese naaiateliers waar de "made in Italy" kleding gemaakt wordt.

Maar alle kleine beetjes helpen momenteel voor de Europese industrie.
Campagnolo Ultra Dork

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 27 feb 2022 14:34

Q36-5 claimt iig alles lokaal te sourcen /produceren. (<200km van hoofdkantoor Italië).

Plaats reactie