Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8347
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 feb 2022 21:48

Ik heb zelfs nooit gesproken over gelijke bedragen, wel aangegeven dat er gesproken worden over gelijk belonen, maar vrouwen met een fooitje naar huis sturen gaat ook nergens over.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 feb 2022 22:37

@bakboord1: Vraag de mannelijke wielrenners maar eens hoe zij de prestaties van de vrouwen inschatten. Er zijn er veel die met veel respect praten over rensters als Vos en Van Vleuten.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 26 feb 2022 22:46

Ik ken wel enkele beroepen waar de lonengelijk tussen vrouwen en mannen.:
buschauffeurs/vrachtwagen chauffeurs/politie agenten/facteurs=brievenbezorgers/verpleegsters/bankbedienden/boekhouders/gemeentepersoneel enz.
Ik zal maar stoppen anders wordt de lijst te lang. Met dien verstande dat ze dezelfde accreditatie/diploma of functie hebben.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 27 feb 2022 00:11

bakboord1 schreef: 26 feb 2022 21:17 Ze leveren geen gelijke prestatie maar willen wel gelijk geld. Als ze een gelijke prestatie zouden leveren dan zouden ze meefietsen met de mannen. Maar als ik alle reacties lees willen heel veel mensen graag anders beweren omdat het anders discriminatie is of zo.
Maar niemand kan op basis van hun absolute prestaties beweren dat ze een gelijke prestatie leveren op de fiets.
Sterk betoog.
😲

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 feb 2022 01:51

patrickvb schreef: 27 feb 2022 00:11
bakboord1 schreef: 26 feb 2022 21:17 Ze leveren geen gelijke prestatie maar willen wel gelijk geld. Als ze een gelijke prestatie zouden leveren dan zouden ze meefietsen met de mannen. Maar als ik alle reacties lees willen heel veel mensen graag anders beweren omdat het anders discriminatie is of zo.
Maar niemand kan op basis van hun absolute prestaties beweren dat ze een gelijke prestatie leveren op de fiets.
Sterk betoog.
😲
Vandaag 4 x zoveel de mannenkoers als de vrouwenkoers op TV gezien, maandag wschlk 6 blz voor de mannen in de krant en nog geen halve blz voor de vrouwen. Sponsors willen in beeld komen als respons voor hun investering. Dan weet je toch waarom mannen meer verloond worden. Misschien spijtig maar het is zo. Prijzengeld gelijk schakelen kan misschien wel maar ga je wout van aert en mathieu bvb maar evenveel startgeld betalen als Brand en Betsema? Ze zullen eens lachen denk ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 feb 2022 08:01

Ik ben gisteren gaan kijken naar de Omloop op de Leberg. Er was driemaal een passage van de mannen, en éénmaal een passage van de vrouwen. Bij de mannen was het net niet drummen om een plaatsje te hebben. Na de laatste passage van de mannen verdween eigenlijk al het volk. Er is amper nog een handvol mensen (zo'n 10 per 100 meter) blijven staan om naar de passage van de vrouwen te kijken. Ik was echt verrast dat er zo weinig belangstelling was.
Soms is de realiteit gewoon de realiteit, Tot spijt van zij die het wapen van de maakbaarheid voeren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 feb 2022 08:13

lugosi schreef: 27 feb 2022 08:01 Ik ben gisteren gaan kijken naar de Omloop op de Leberg. Er was driemaal een passage van de mannen, en éénmaal een passage van de vrouwen. Bij de mannen was het net niet drummen om een plaatsje te hebben. Na de laatste passage van de mannen verdween eigenlijk al het volk. Er is amper nog een handvol mensen (zo'n 10 per 100 meter) blijven staan om naar de passage van de vrouwen te kijken. Ik was echt verrast dat er zo weinig belangstelling was.
Soms is de realiteit gewoon de realiteit, Tot spijt van zij die het wapen van de maakbaarheid voeren.
Erg spijtig is dat. De vrouwensport bij het wielrennen heeft hier toch al een zekere status en een paar vrouwelijke "vedetten", enkel en alleen al om je waardering te tonen zou je al kunnen blijven kijken. Wschlk zijn er velen na de mannenpassage naar het TV-scherm gehold om verder naar de mannenkoers te gaan kijken.
Misschien beter de vrouwen eerst laten vertrekken als ze het V-wielrennen willen een boost geven?
Ik bekijk straks ook eens de finale vd vrouwen vanaf de muur en zal eens bekijken hoeveel volk er nog staat. Gisteren in slaap gevallen na de mannen (moe van mijn fietsrit dus niet uit desinteresse :-) ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 feb 2022 08:42

Zuipen doe je langs de kant. Echt koers kijken voor de televisie. Misschien vonden ze het koers kijken van de vrouwen interessanter?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8347
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 feb 2022 08:52

pino schreef: 27 feb 2022 08:42 Zuipen doe je langs de kant. Echt koers kijken voor de televisie. Misschien vonden ze het koers kijken van de vrouwen interessanter?
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 feb 2022 09:06

Helaas wel met een knipoog bedoeld. Want dat wie betaalt bepaalt gaat natuurlijk ook op, zeker waar het om betaling/sponsoring in de sport gaat. (En dus voor een groot deel met fiedoo eens).
En ik vind de vrouwenkoers minstens zo interessant als de mannenkoers.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8347
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 feb 2022 09:11

Natuurlijk komt niet iedereen om te drinken, er zit ook beleving aan. Maar het volgen, daar heb je toch de media voor nodig, in het bijzonder tv. En die hebben ons gisteren weer laten genieten. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 feb 2022 09:40

pino schreef: 27 feb 2022 08:42 Zuipen doe je langs de kant. Echt koers kijken voor de televisie. Misschien vonden ze het koers kijken van de vrouwen interessanter?
Dat is natuurlijk gewoon onzin. De meeste mensen waren gewoon gezinnen met kinderen die komen supporteren voor hun idool. Veel sandwiches en thermossen gezien. Hier en daar zelfs deken, met picnic.
Enkele, vooral jongeren, liepen daar natuurlijk wel ostentatief met een pintje maar ik heb eigenlijk niemand gezien die echt dronken was.
Opvallend veel Nederlandse jongeren ook. Ook redelijk wat Franse toeschouwers.
Voor de tv kan je wel koers kijken, je kan niet actief supporteren natuurlijk.
Ik heb nog geen kijkcijfers gezien voor de uitzendingen van het Nieuwsblad.

Plaats reactie