Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Extreme verzuring na covid besmetting

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 feb 2022 12:50

Exact! Met een echte griep moet je je ook even rustig houden. Alleen verwarren velen algehele malaise met een griep.
Een echte griep ben ke ook minimaal 2 maanden mee zoet en meestal meer.

Er wordt vooral gezegd wat je niet moet doen en veel te weinig wat je wel kan doen.
Maar dat zal wel weer een juridisch achtergrond aan te grondslag liggen.
Day als ze iets adviseren als supplementen het dan weer vergoed moet worden etc etc etc.
Je weet tegenwoordig niet snel meer wat de echt reden is.

Vitaminen D is al bijna 10 jaar bekend dat je daar minimaal 1000% adh van moet slikken en wie doet het?
En waar hoor je dat. Komt er weer een *&^ verhaal dat het niet wetenschappelijk is bewezen, dat zal best, maar dat duurt nog 10 jaar!

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 24 feb 2022 12:55

wasbeer2006 schreef: 24 feb 2022 12:50 ...
Vitaminen D is al bijna 10 jaar bekend dat je daar minimaal 1000% adh van moet slikken en wie doet het?
En waar hoor je dat. Komt er weer een *&^ verhaal dat het niet wetenschappelijk is bewezen, dat zal best, maar dat duurt nog 10 jaar!
Je bedoelt; je hebt geen bron voor die info maar je aanziet dit als waarheid?

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 24 feb 2022 12:59

Eind januari, inmiddels al een maand geleden, kreeg ik last van een loopneus, en extreem veel niezen. De volgende nacht koorts. Drie dagen flink ziek geweest met hoge koorts, al beperkte het zich tot stekende pijn in alle holtes van mijn hoofd: neus, kaak, oor, oog. Na ruim een week fietste ik heel traag naar de GGD voor 'n Corona-PCR-test. De volgende dag: "Negatief." Zou het virus dan al helemaal niet meer te detecteren zijn, of had ik helemaal geen Corona-Omikron gehad?
Langzaam de draad van af en toe wat fietsen op de MTB (met spatborden) opgepakt. Mijn hartslagwaarden hield ik bewust laag. Gisteren was een zonnige droge dag en ben ik op de racefiets geklommen. Een ritje van zo'n 50km met hier en daar wat tegenwind, waarbij ik mijn hartslag tot aan 't omslagpunt mocht laten oplopen, vond ik. Gisteravond, meteen spierpijn. Vanochtend stond ik op als een oude man, wat ik ook ben, hoewel ik lang dacht dat mijn wielerleeftijd eeuwig jong zou blijven. Nee, zoveel spierpijn (tot over mijn hele rug) voelt niet normaal. Ik ga voorlopig weer in de rustig-aan-stand.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 24 feb 2022 14:10

De vraag blijft dan altijd : is die spierpijn nog een gevolg van een infectie of is het doordat je niet meer gewend bent aan zwaardere inspanningen (omdat je minder fietste en dan nog aan lage intensiteit) ?

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 24 feb 2022 14:31

wasbeer2006 schreef: 24 feb 2022 12:50
Vitaminen D is al bijna 10 jaar bekend dat je daar minimaal 1000% adh van moet slikken en wie doet het?
En waar hoor je dat. Komt er weer een *&^ verhaal dat het niet wetenschappelijk is bewezen, dat zal best, maar dat duurt nog 10 jaar!
Voor de duidelijkheid; wasbeer slaat hier totale onzin uit. Adh vitamine D; tot 20Microgram per dag; kans op schadelijke gevolgen vanaf 100microgram per dag. Dus 1000x de Adh is wel echt gevaarlijk.
Dus ; praat met je arts: hij/zij zal je degelijk bijstaan. Negeer info op internet (ook wat ik zeg, buiten dan dat je met je arts moet praten).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 feb 2022 16:32

dwangarbeider schreef: 24 feb 2022 14:10 De vraag blijft dan altijd : is die spierpijn nog een gevolg van een infectie of is het doordat je niet meer gewend bent aan zwaardere inspanningen (omdat je minder fietste en dan nog aan lage intensiteit) ?
Voor geoefende/getrainde fietsers (zelf benoemde wielrenners) is die vraag eenvoudig te beantwoorden. Na langjarige, regelmatige trainingsarbeid ben je je basisconditie niet zomaar kwijt. Het antwoord op de vraag 'komt het door de infectie of door gebrek aan zwaardere inspanningen' is dan: het komt niet door het gebrek aan inspanning of gebrek aan conditie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 feb 2022 16:44

wasbeer2006 schreef: 24 feb 2022 12:50 Exact! Met een echte griep moet je je ook even rustig houden. Alleen verwarren velen algehele malaise met een griep.
Een echte griep ben ke ook minimaal 2 maanden mee zoet en meestal meer.

Er wordt vooral gezegd wat je niet moet doen en veel te weinig wat je wel kan doen.
Maar dat zal wel weer een juridisch achtergrond aan te grondslag liggen.
Day als ze iets adviseren als supplementen het dan weer vergoed moet worden etc etc etc.
Je weet tegenwoordig niet snel meer wat de echt reden is.

Vitaminen D is al bijna 10 jaar bekend dat je daar minimaal 1000% adh van moet slikken en wie doet het?
En waar hoor je dat. Komt er weer een *&^ verhaal dat het niet wetenschappelijk is bewezen, dat zal best, maar dat duurt nog 10 jaar!
Zelden zoveel onzin gelezen in één post. :roll:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 feb 2022 18:40

"Je mag ook niks meer zegge tegenwoordig"

i-mac

i-mac 24 feb 2022 20:00

https://sporza.be/nl/2022/02/24/hart-ho ... 716815561/

Niet direct door het corona virus, maar het wordt ook niet uitgesloten. Te weing rust na ziek te zijn zou de oorzaak (kunnen) zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij bij het verkeerde team zit, en daardoor die hartproblemen heeft.

(dat laatste plaats ik hier omdat de kans bestaat dat sommigen het weer zullen aangrijpen om dat team te beschuldigen ...).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2022 22:32

Pas maar op dat het niet als een smoesje wordt gezien om niet te hoeven koersen…. :mrgreen:
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 feb 2022 22:45

Ik vermoed dat iedereen anders reageert.
In mijn geval had ik de eerste zes weken na mijn Corona absoluut geen behoefte om in het rood te gaan. Het was al snel genoeg wat ik deed.
Ergens na 8 a 10 weken kwam het gevoel weer terug en had ik weer controle bij het in het rood rijden. Het voelt nu weer als vanouds als ik kon weer intervallen en blokken trainen. Ook mijn data is weer als vroeger.
En in mijn geval ben ik niet eens echt heel ziek geweest. Een weekje koorts en een paar weken hoofdpijn.

Bij vitaminen is het zeker niet zo dat te veel baat het niet dan schaadt het is. Van teveel vitamine C krijg ik bijvoorbeeld erge hoofdpijn (bekende bijwerking bij een overdosis).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 feb 2022 23:16

walter- schreef: 24 feb 2022 14:31
wasbeer2006 schreef: 24 feb 2022 12:50
Vitaminen D is al bijna 10 jaar bekend dat je daar minimaal 1000% adh van moet slikken en wie doet het?
En waar hoor je dat. Komt er weer een *&^ verhaal dat het niet wetenschappelijk is bewezen, dat zal best, maar dat duurt nog 10 jaar!
Voor de duidelijkheid; wasbeer slaat hier totale onzin uit. Adh vitamine D; tot 20Microgram per dag; kans op schadelijke gevolgen vanaf 100microgram per dag. Dus 1000x de Adh is wel echt gevaarlijk.
Dus ; praat met je arts: hij/zij zal je degelijk bijstaan. Negeer info op internet (ook wat ik zeg, buiten dan dat je met je arts moet praten).
Nu moet je wel goed lezen! 1000% adh is gewoon de hoeveelheid in een dosering vitamine d, niets schadelijks aan.
Natuurlijk ga ik niet op eigen houtje enorme hoeveelheden nemen maar een goede multi, magnesium, c en d is niets raars aan.
Jammer dat er veel op hol slaan na 1 woord en dan niet meer lezen wat er staat.

Je vorige opmerking raakt ook kant nog wal. Als je een beetje onderlegd en ingelezen bent weet je dat heel veel Nederlanders te korten hebben aan diverse vitamines. Wat blijkt uit diverse door jouw gedragen wetenschappers.

Daarnaast ken ik teveel verhalen van mensen met ernstige ziektes waarbij dat stabiliseerde zonder behandeling, maar vanuit diverse bronnen supplementen zijn gaan slikken die artsen af doen als, ik zal wel niet goed gekeken hebben de vorige keer, toeval etc. Let wel, lees even goed. Ik zeg niet dat je geen normale behandeling moet ondergaan, maar het gemak waarmee het wordt weggewuifd gaat het me om. Waarom zoeken we niet vaker de combinatie op.

Waarom geef je het de volgende 10 patiënten niet, baad het niet dan schaad het niet....... Maar nee, blijf lekker bij je zelf ingenomen mening/verdienmodel. Niet allemaal he laat dat ook duidelijk zijn. Maar de domheid van een hoop artsen schokt me vaak.

Plaats reactie