Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 feb 2022 08:40

Mensen gaan nu eenmaal door met domme dingen doen. Op een gegeven moment was de rallysport toch ook te gevaarlijk geworden, het ging gewoon veel te hard. Dat valt alleen maar te beteugelen met regels. Zonder regels vallen er daar doden. Simpelweg omdat ( hele slimme ) mensen te dom zijn om de veiligheid in het oog te houden.

Ik heb me trouwens nooit super onveilig gevoeld met het trainen op de tijdritfiets, maar je kan gewoon op de drukke plekken niet in de tt beugels rijden. Gewoon de stukken uitzoeken waar dat wel veilig kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 feb 2022 14:52

Wout Poels wint de Ruta del Sol.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 feb 2022 18:15

vandaag nog een overzicht gezien van het voorbije wielerjaar. Wat mij opviel is dat Mathieu in bijna iedere confrontatie in een belangrijke wedstrijd met Wout VA de bovenhand had.
( strade bianchi, RVV, P-R, eerste tourweek, in MSR probeert hij de kloof op Stuyven te dichten waardoor Wout toch nog voor hem eindigt, WK cyclocross. In de tirreno krijgt Wout dan een licht voordeel van mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2022 21:28

Als het op IQ aankomt, vrees ik toch dat Wout een aantal punten hoger scoort...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2022 21:31

JPAR schreef: 20 feb 2022 14:52 Wout Poels wint de Ruta del Sol.
Helaas niks van gezien maar het blijft toch wel een bijzondere renner met vaak grijze middelmaat maar ook flinke uitschieter naar boven.

Quintana vond ik vandaag wel echt indrukwekkend. Wel jammer dat Wellens er zo alleen voor stond.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 feb 2022 22:21

Ernie C. schreef: 20 feb 2022 21:28 Als het op IQ aankomt, vrees ik toch dat Wout een aantal punten hoger scoort...
een renner met een laag IQ die zo goed scoort heb ik toch geen probleem mee. Ik denk eerder dat zijn temperament hem parten speelt. Maar dat maakt hem juist zo een aangenaam renner om naar te kijken.
Ook veel respect voor de prestaties van Wout natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1065
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 feb 2022 22:32

fiedoo schreef: 20 feb 2022 18:15 vandaag nog een overzicht gezien van het voorbije wielerjaar. Wat mij opviel is dat Mathieu in bijna iedere confrontatie in een belangrijke wedstrijd met Wout VA de bovenhand had.
( strade bianchi, RVV, P-R, eerste tourweek, in MSR probeert hij de kloof op Stuyven te dichten waardoor Wout toch nog voor hem eindigt, WK cyclocross. In de tirreno krijgt Wout dan een licht voordeel van mij.
Enkele World tour koersen op een rijtje.
- Strade Bianchi : Mathieu wint, Wout 4 de
- MSR: Wout 3 de, Mathieu 5 de
- Gent Wevelgem; Wout wint, Mathieu ??
- RVV: Mathieu 2 de, Wout 6 de
- AGR: Wout wint, Mathieu ??
- PR: Mathieu 3 de, Wout 7 de

Ik zie Mathieu heel graag koersen, maar om nu te zeggen dat hij de bovenhand had. Hij heeft in ieder geval minder gewonnen dan Wout. Ook in de Tour. Ik geloof niet dat Mathieu die 3 ritten die Wout heeft gewonnen kan winnen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2022 22:38

fiedoo schreef: 20 feb 2022 22:21
Ernie C. schreef: 20 feb 2022 21:28 Als het op IQ aankomt, vrees ik toch dat Wout een aantal punten hoger scoort...
een renner met een laag IQ die zo goed scoort heb ik toch geen probleem mee. Ik denk eerder dat zijn temperament hem parten speelt. Maar dat maakt hem juist zo een aangenaam renner om naar te kijken.
Ook veel respect voor de prestaties van Wout natuurlijk.
Hij koerst in ieder geval niet heel intelligent, met als dieptepunt het plankje op de OS. Verder heb ik hem ook nog nooit op een intelligente opmerking kunnen betrappen.
Wout is in ieder geval beter in het uitkiezen van zijn doelen en daar met succes naartoe werken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 feb 2022 23:09

galileo2 schreef: 20 feb 2022 22:32
fiedoo schreef: 20 feb 2022 18:15 vandaag nog een overzicht gezien van het voorbije wielerjaar. Wat mij opviel is dat Mathieu in bijna iedere confrontatie in een belangrijke wedstrijd met Wout VA de bovenhand had.
( strade bianchi, RVV, P-R, eerste tourweek, in MSR probeert hij de kloof op Stuyven te dichten waardoor Wout toch nog voor hem eindigt, WK cyclocross. In de tirreno krijgt Wout dan een licht voordeel van mij.
Enkele World tour koersen op een rijtje.
- Strade Bianchi : Mathieu wint, Wout 4 de
- MSR: Wout 3 de, Mathieu 5 de
- Gent Wevelgem; Wout wint, Mathieu ??
- RVV: Mathieu 2 de, Wout 6 de
- AGR: Wout wint, Mathieu ??
- PR: Mathieu 3 de, Wout 7 de

Ik zie Mathieu heel graag koersen, maar om nu te zeggen dat hij de bovenhand had. Hij heeft in ieder geval minder gewonnen dan Wout. Ook in de Tour. Ik geloof niet dat Mathieu die 3 ritten die Wout heeft gewonnen kan winnen.
Het ging toch om koersen waar ze beiden meededen? (Confrontatie)
Vd poel deed afgelopenn jaar niet mee aan agr en gent wevelgem.

Fiedoo spreekt bij de tour dan ook over 1e tourweek. Waar vd poel wel wint,en geel pakt. Terwijl het parcours dat ook voor v aert toeliet.

Staat buiten kijf dat van aert de rest vd tour schitterde. Voor zichzelf maar ook nog als knecht ook hea.

En de doelen kiezen en halen...dat zal elkaar toch wel in evenwicht houden zeker.
V aert had ook meer verwacht van de OS en de WK weg. Vd Poel van de OS mtb natuurlijk. Beiden van roubaix.
Maar beiden juist wel doelen van de tour gehaald. Beiden wat 1 dags koersen/klassiekers...

Ik zeg , klasbakken allebei.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 feb 2022 07:26

Zonder buikoperatie zou Wout ook in de eerste week van Tour vermoedelijk wat beter geweest zijn, voorbereiding was daardoor onderbroken/nogal kort. Je zag hem elke dag groeien in de Tour.

Ik vind het ook onnodig om beide renners steeds tegenover mekaar te plaatsen, terwijl er voorlopig toch maar een deel van hun doelen samenvallen.
De media speelt daar hun rol in en ook de broers Roodhooft doen hun duit in het zakje, zoals met de aankondiging dat Matthieu gaat meestrijden om de groene trui, een week nadat Wout z'n doelen van het jaar gesteld had.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2022 10:24

Heel veel doelen vallen juist samen, dezelfde generatie, ongeveer evenveel talent, ze komen uit buurlanden, wat voor de nodige concurrentie zorgt, Belgische ploeg vs Nederlandse ploeg.
Er is weinig reden ze niet met elkaar te vergelijken, zeker omdat dat ook een beetje de essentie van sport is.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 feb 2022 11:43

Daar ben ik het niet mee eens.
Het zijn compleet verschillende renners, met heel verschillende capaciteiten. De enige reden waarom ze tegen mekaar uitkomen is dat ze gewoon beide heel erg goed zijn. VdP heeft ook een beetje een voorbeeld genomen aan Wout, lees er de interviews van enkele jaren geleden nog maar eens op na, toen Wout z'n eerste stappen zette in de Dauphine.

Het totale verloop van hun carrière (en lengte ervan) zal achteraf ook duidelijker maken wat de verschillen waren en hoelang die sterktes uitgebouwd en volgehouden kunnen worden. Hun paden divergeren.

Plaats reactie