Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe Wielset

mvanhove
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020 21:13

mvanhove 17 feb 2022 22:45

Ik ben al een tijdje opzoek naar een upgrade voor mijn DT Swiss E1800 spline 23mm DISC wielen die standaard zijn mee geleverd bij men fiets.

Ik wil nu ook niet meteen mijn al mijn spaar geld aan peperdure wielen verdoen ;) dus heb ik wat opzoekings werk vericht. Mijn budget is tussen de 500 a 750 euro waar nog een klein beetje rek op zit maar liefst niet natuurlijk ;)

Zelf ben ik al op volgende wielsets gekomen:
- Prime RR-50 V3 (https://www.wiggle.nl/prime-rr-50-v3-wi ... ess-pakket)

-Prime BlackEdition 5O disc (https://www.wiggle.nl/prime-blackeditio ... hijfremmen)

- Mantel R50D TLR Disc
(https://www.mantel.com/be/mantel-r50-tl ... 1QQAvD_BwE)

Daar naast heb ik nog zitten denken aan wielen te kopen via AliExpress van CSC. Ik stel me dan alleen de vraag of dit wel te betrouwen is naar kwaliteit en garantie. Waarschijnlijk zijn de bovenste wielset ook van chinese makelij maar hier heb ik toch nog een aanspreekpunt moest er iets mis zijn.

Indien iemand nog voorstellen heeft hoor ik het graag. Het moeten wielen zijn voor center lock remschijven en liefst tussen de 40 en 50mm velghoogte.

Graag had ik jullie mening ook eens gehoord

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 17 feb 2022 22:54

Als 750 de bovenkant van je budget is zou ik dat allemaal links laten liggen en de aanbiedingen in de gaten houden voor een Zipp 303S set. Ook in het oosten gemaakt maar wel met degelijke naven en garantie in NL.

Baldwin
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mar 2021 21:32

Baldwin 17 feb 2022 23:35

Denk dat je voor dat budget ook wel een eind komt op wheelsfar.com voor een setje met DT Swiss 350 naven. Er zijn hier en daar wel wat kortingscodes te vinden en er is een optie om duty pre-paid te laten versturen als je binnen de EU woont.

Ik kom zo voor een setje van de 50mm gravelwielen met DT Swiss 240 naven uit op net meer dan €900 (1380 gram). Ze zijn onderweg, dus binnenkort kan ik je m'n ervaring vertellen, maar er zijn genoeg reviews van farsports wielen te vinden. Over het algemeen erg positief en ze bieden een ruime keuze aan naven.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 18 feb 2022 07:08

Philippos schreef: 17 feb 2022 22:54 Als 750 de bovenkant van je budget is zou ik dat allemaal links laten liggen en de aanbiedingen in de gaten houden voor een Zipp 303S set. Ook in het oosten gemaakt maar wel met degelijke naven en garantie in NL.
790 bij hopmans. Ik onderschrijf dit advies.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 feb 2022 07:58

Er is niets mis met de velgen van farsports ze zijn een van de betere. Ik heb wel moeite met de "reviews" en ervaringen. Is dat op gevoel of zijn de wielen grondig gecheckt?
De farsports wielen die hier voorbij zijn gekomen hadden, op een set na, her en der een slaagje en de spaakspanningen waren niet gelijkmatig en te laag. En er zaten ook nieuwe exemplaren tussen.

Hetzelfde geldt voor de Zipps die ik noemde vwb spaakspanning. Maar voor dat budget moet je wel concessies doen.
Als je de Zipps binnen afzienbare tijd door iemand met verstand laat nameten, zijn ze voor dat geld incl de kosten voor het nakijken een van de betere opties.

Baldwin
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mar 2021 21:32

Baldwin 18 feb 2022 08:28

Ja, voor dat budget moet je ook concessies doen. Er zal een reden zijn voor het prijsverschil tussen de 303 S en de 303 firecrest en dat is vast meer dan het gewicht van de hubs. Ik heb zelf ook de 303 S van Hopman overwogen, maar wat me onder andere tegenhield was het feit dat ze hookless zijn en ik heb nog een hele fijne set banden liggen die niet hookless compatible zijn en 25mm op hookless is sowieso een dingetje.

Dus ja, het draait altijd wel om keuzes als je geen ongelimiteerd budget hebt, in mijn ogen heb ik een concessie gedaan op de naam, maar wel de betere hubs en een lager gewicht...

En van wat ik ervan begrijp Philippos zijn er maar weinig die zo naar een velg kunnen kijken als jij.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 18 feb 2022 10:37

Andere wielen die binnen je budget kunnen vallen: FFWD Tyro (45mm), nu 799 euro bij Van Eyck. Ook de Fulcrum Wind 40 en de Vision SC 40 wielen schommelen regelmatig rond de 800 euro.

mvanhove
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020 21:13

mvanhove 18 feb 2022 12:03

Philippos schreef: 17 feb 2022 22:54 Als 750 de bovenkant van je budget is zou ik dat allemaal links laten liggen en de aanbiedingen in de gaten houden voor een Zipp 303S set. Ook in het oosten gemaakt maar wel met degelijke naven en garantie in NL.
De Zipp 303s heb ik net eens bekeken en inderdaad deze zijn misschien een nog betere keuze mits deze in aanbieding komen te staan. Ik heb momenteel een setje bij Hopmans gevonden voor 789,95 trouwens goede deal of nog wachten?

Ik heb even wat opzoekingen gedaan aangezien de wielen hookless zijn en er dus enkel tubeless ready banden kunnen gebruikt worden zal ik een nieuw setje banden moeten aan kopen. dit is opzicht geen probleem maar in een review zag ik dat de GP5000 TL niet in aanmerking komen op deze wielstel is dit correct? Ik rij momenteel met de GP5000 banden en ik vind ze persoonlijk wel enorm fijn rijden.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 feb 2022 12:19

mvanhove schreef: 18 feb 2022 12:03
Philippos schreef: 17 feb 2022 22:54 Als 750 de bovenkant van je budget is zou ik dat allemaal links laten liggen en de aanbiedingen in de gaten houden voor een Zipp 303S set. Ook in het oosten gemaakt maar wel met degelijke naven en garantie in NL.
De Zipp 303s heb ik net eens bekeken en inderdaad deze zijn misschien een nog betere keuze mits deze in aanbieding komen te staan. Ik heb momenteel een setje bij Hopmans gevonden voor 789,95 trouwens goede deal of nog wachten?

Ik heb even wat opzoekingen gedaan aangezien de wielen hookless zijn en er dus enkel tubeless ready banden kunnen gebruikt worden zal ik een nieuw setje banden moeten aan kopen. dit is opzicht geen probleem maar in een review zag ik dat de GP5000 TL niet in aanmerking komen op deze wielstel is dit correct? Ik rij momenteel met de GP5000 banden en ik vind ze persoonlijk wel enorm fijn rijden.
Dat is een prima prijs. En uitstekend dat je die Contis niet kunt gebruiken. Rot dingen zijn het in de tubeless variant. Er zijn veel meer (betere) banden in deze wereld. Ik riskeer nu wel het vuurpeloton dat ik dit schrijf want Conti heeft heel veel fans.

Kijk ook eens naar de merken die uit de Hutchinson fabriek komen. Hutchinson zelf, Pirelli en Mavic (al weet ik niet zeker of de laatste geschikt is voor hookless).

Ik rijd zelf Hutchinson en het gemak waarmee je deze omlegt en verder geen omkijken naar hebt is bijzonder. Ze rijden ook nog eens goed. Pirelli ook mooi (wel aan de prijs). En als je echt verzot bent op getallen en snelle banden, dan maar liever Schwalbe (Pro) One's dan Conti's.

mvanhove
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020 21:13

mvanhove 18 feb 2022 12:48

Philippos schreef: 18 feb 2022 12:19
mvanhove schreef: 18 feb 2022 12:03
Philippos schreef: 17 feb 2022 22:54 Als 750 de bovenkant van je budget is zou ik dat allemaal links laten liggen en de aanbiedingen in de gaten houden voor een Zipp 303S set. Ook in het oosten gemaakt maar wel met degelijke naven en garantie in NL.
De Zipp 303s heb ik net eens bekeken en inderdaad deze zijn misschien een nog betere keuze mits deze in aanbieding komen te staan. Ik heb momenteel een setje bij Hopmans gevonden voor 789,95 trouwens goede deal of nog wachten?

Ik heb even wat opzoekingen gedaan aangezien de wielen hookless zijn en er dus enkel tubeless ready banden kunnen gebruikt worden zal ik een nieuw setje banden moeten aan kopen. dit is opzicht geen probleem maar in een review zag ik dat de GP5000 TL niet in aanmerking komen op deze wielstel is dit correct? Ik rij momenteel met de GP5000 banden en ik vind ze persoonlijk wel enorm fijn rijden.
Dat is een prima prijs. En uitstekend dat je die Contis niet kunt gebruiken. Rot dingen zijn het in de tubeless variant. Er zijn veel meer (betere) banden in deze wereld. Ik riskeer nu wel het vuurpeloton dat ik dit schrijf want Conti heeft heel veel fans.

Kijk ook eens naar de merken die uit de Hutchinson fabriek komen. Hutchinson zelf, Pirelli en Mavic (al weet ik niet zeker of de laatste geschikt is voor hookless).

Ik rijd zelf Hutchinson en het gemak waarmee je deze omlegt en verder geen omkijken naar hebt is bijzonder. Ze rijden ook nog eens goed. Pirelli ook mooi (wel aan de prijs). En als je echt verzot bent op getallen en snelle banden, dan maar liever Schwalbe (Pro) One's dan Conti's.

Bedankt voor de Tip ;p

Ik heb nog geen ervaring met tubless tubes maar moet je deze regelmatig bij vullen met sealant?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 feb 2022 12:52

Alleen als je een lek hebt gehad vul je wat latex bij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 feb 2022 12:56

"tubless tubes"

Tubeless banden

Tubes is een heel ander systeem.

Plaats reactie