Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaring Bontrager Wavecell?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5307
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 feb 2022 16:22

Ik had dus met de Wavecell allemaal drukpunten. Ik heb nu een Abus Aventor gekocht.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 08 feb 2022 23:37

Review van mij over een gekochte Bontrager Starvos Wavecell helm:
Deze helm zal ik niet nog een keer kopen.
- xxxx, 24 februari, 2021

Helmvoering is zeer lastig te verwijderen omdat die strak vastgeklemd wordt door het verstelsysteem. Helaas een valpartij met deze helm gehad en daarbij, door de niet afgedekte plekken waarop het verstelsysteem aan de voor-binnenkant bevestigd is, aan beide slapen flinke blauwe plekken opgelopen.
Plus- & minpunten
Looks
Latig te verwijderen hemvoering
Verstelsyteem niet voldoende afgedekt
De blauwe plekken zullen ongetwijfeld ook te maken hebben met dat deze helm voor mij geen goede pasvorm had.

hayes

hayes 09 feb 2022 14:47

Ik heb even wat afbeeldingen gegoogeld en denk dat ik snap wat je bedoelt.

Afbeelding
(dit is wel de Circuit)

Aan de slapen ligt stukje plastic van de sluiting die rechtstreeks tegen je huid zit.

Leftbacksteef
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2014 12:55

Leftbacksteef 09 feb 2022 15:29

Ik heb deze helm speciaal gekocht om de bijen uit mijn helm te houden. Dat lukt tot nu toe aardig.

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 09 feb 2022 17:38

hayes schreef: 09 feb 2022 14:47 Ik heb even wat afbeeldingen gegoogeld en denk dat ik snap wat je bedoeld.
Aan de slapen ligt stukje plastic van de sluiting die rechtstreeks tegen je huid zit.
Klopt zo was het ook bij mijn helm. Ik heb de kapotte helm niet meer want ik heb met behulp van de prima crash replacement van Bontrager de oude helm ingeleverd (kunnen ze hem onderzoeken 😉). Hier voor in de plaats heb ik een Bontrager Velocis helm met mips systeem gekozen. Op zich een prima helm waarbij ik alleen wat zou kunnen zeuren dat het mips systeem wat "kraakt". Voorheen had ik altijd Bell helmen en ik heb volgens mij ook een Bell-hoofd....

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 13 feb 2022 21:36

Zelf zeer goede ervaring met de Lazer helmen (Z1 en Bullet). De Bullet heb ik voor de winter op de kop getikt https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/la ... lmen&pnr=2
Vanwege de kleur en omdat je ‘m kunt afsluiten (hoewel dit voor de aërodynamica is) is dit een zeer fijne helm voor de koude, donkere dagen.

Verder zit ik momenteel te kijken naar de Lazer Genesis. Zeer licht en als ik de marketing mag geloven is dit een helm die lucht aantrekt en daardoor koeler tijdens het rijden dan zonder helm (ahum)

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 15 feb 2022 11:56

Ik heb deze ook gehad. Niet mee gereden en alleen gepast en weer teruggestuurd.

Redenen voor mij om terug te sturen:
- pasvorm
- zwaar
- geen mogelijkheid om bril in te steken
- sluiting onder de kin voelde bulky aan. Leek net alsof er constant iets lomps tegen mijn keel aan zat.

Uiteindelijk gekozen voor de Abus Airbreaker.

hayes

hayes 15 feb 2022 12:11

In maat M zou de Circuit Wavecell op 350 gram komen. Gisteren m'n Giro eens op de weegschaal gelegd en kwam op 301 gram in maat L (ik zit altijd tussen twee maten in). Die 50 gram lijkt me geen dealbreaker.
M'n bril steek ik nooit in de helm, maar zag een review online van iemand die het gewoon deed en z'n bril viel er niet uit, zelfs met hevig schudden.
Ik lees in reviews ook dat de vorm goed zou zijn voor iemand met een eivormig hoofd, zoal sikzelf dus.

Ik ben niet gehaast, maar zou die wel durven proberen. Online voor 109 euro te vinden. Lijkt me véél helm voor ene faire prijs.

hayes

hayes 25 feb 2022 19:22

Uiteindelijk De Circuit Wavecell besteld.
Net toegekomen, ziet er in real life goed uit, past perfect en de wavecell duwt nergens.
Morgen of zondag testritje.

Afbeelding

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 25 feb 2022 21:49

Is die zwarte constructie fijn genoeg om ook als insectenvanger te fungeren?

hayes

hayes 25 feb 2022 22:09

Zelf nog geen ervaring, maar als ik de vele reviews lees, blijkt dat idd wel zo te zijn.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 26 feb 2022 00:50

Dat zou toch wel een groot plus punt zijn. Althans voor mij. Ik vind dat nogal een ding, die insecten

Plaats reactie