Wat jij nu schets is het beeld, maar dat klopt niet.rob74 schreef: ↑10 feb 2022 13:12 Als je het heeeeeeeeeeel erg bont maakt qua verkeersovertredingen dan krijg je wel een verplichte cursus opgelegd. Maar alleen het volgen van die cursus is verplicht. Er zit geen examen aangekoppeld. Maar óf dat echt zou helpen, betwijfel ik. Sommige hard-rijders willen nu eenmaal niet deugen.
Helaas willen ze hiervoor wel een ISA systeem invoeren (prima in drukke stadsdelen hoor)
Maar het wordt weer een niet nadenken systeem of dat beter gaat?
Hard rijden is niet gevaarlijk. Niet opletten wel en dat is in 98% van de gevallen het probleem.
Dan bedoel ik natuurlijk niet 80 in een stad gaan rijden!
Maar 150/160 op de snelweg waar 130 mag. Is geen enkel probleem als je een beetje oplet.
Degene die dat gevaarlijk vind zou zijn rijbewijs in moeten leveren, die is namelijk niet geschikt om op een snelweg te rijden.
Maarja, snelheid is lekker "smart" andere overtredingen vaak niet.
Als we de rijders die ik gevaarlijk vind van de weghalen is dat 50%, dat zijn namelijk de mensen hier in de wijk die met bijzonder weinig (voertuig)beheersing hun auto lomp door de wijk sturen, onmogelijk bij een school parkeren waardoor ander verkeer de gekste capriolen uit moet halen.
Het grootste probleem is, medicatie/drugs/alcohol , slechte ogen en niet opletten en sorry hier in de omgeving toch net wat vaker onze noord Afrikaanse vrienden die er een zooitje van maken, onder die groep is het echt heel erg met hun op 0km private lease golfjes GTI en mercedes A klasses, met standaard het dak open.
Helemaal eens dat personen auto's vaak de ellende voor een vrachtauto veroorzaken. Ik heb zelden rare situaties met vracht auto's.