Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 feb 2022 15:56

MarkVeenstra schreef: 09 feb 2022 09:47
fiedoo schreef: 08 feb 2022 22:16
pino schreef: 08 feb 2022 13:53 Giro zou toch relatief meer tijdritten hebben dit jaar en daarmee geschikter zijn voor Evenemerckx?
welke hedendaagse nog actieve nederlandse renner heeft al meer rondes gewonnen dan remco? Vanwaar dat sceptisisme voor een talent die hopelijk nog een mooie toekomst heeft?
Heb je ook niet-hedendaagse, actieve renners?
Of hedendaagse, in-actieve renners?

Naar mijn mening is er altijd Sceptisme bij talenten, bij grootste prestaties. Er zullen altijd mensen vraagtekens plaatsen of het clean gebeurd, of het een 1 dags vlieg is, of het "normaal" is, of deze prestatie te vertalen is naar een andere gelijksoortige wedstrijd, of naar een andere soort wedstrijd (grote ronde), of te vergelijken is met prestaties uit het verleden.
Aan de andere kant zijn er op exact datzelfde moment ook een heleboel mensen die niet sceptisch zijn en gewoon juichen, blij zijn, trots zijn, en alles glorieus inzien.
Bij Remco, man, als hij nu zou stoppen heeft hij het toch goed gedaan?
Als hij nog wat meer wint is dat mooi. Als hij een grote ronde een keer kort kan eindigen is dat denk ik al knap. Als hij leert dalen moet dat ook zeker lukken. Ik ben wel sceptisch over zijn huidige daalkwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat dat nooit kan verbeteren toch? Mag ik dat dan niet zeggen omdat er geen actieve Nederlandse ronderenners zijn die meer gewonnen hebben dan Remco? En je gebruikt express "ronde" en niet "grote rondes" .., want dan zou je argument wegvallen tegen de giro winst van Tom Dumoulin. Maar kleinere rondes wint Remco aan de lopende band. En dat is helemaal zijn verdienste en erg knap.

Anyways, het is lastig discussieren als je eigenlijk geen kritische mening mag vormen als je zelf (of landgenoten) hebt die beter zijn dan het ondewerp waarover je discussieert.
Dat is net zo iets als vinden dat een atleet niet op zijn of haar niveau komt.., maar dat die mening geen waarde heeft omdat je zelf uberhaupt niet zo'n goede atleet bent of ooit bent geweest. Dat is zo'n heerlijke dooddoener altijd.

Jij mag niets vinden over het Nederlandse korfbal - want de Belgen verliezen altijd de wk finale van de Nederlanders.
Jij mag niet vinden dat de Nederlandse tijdritcultuur minder is geworden de laatste decennia, want op de laatste OS was er geen Belg sneller dan Dumoulin.
Wij mogen niet zeggen dat de Belgische voetbalcompetitie niets voorstelt, omdat onze Nederlandse ploegen ook maar in een veredelde Mickey Mouse competitie spelen, en ons nationaal elftal uberhaupt niet mee komt.
Iedereen mag van mij sceptisch zijn, ze mogen zelfs lacherig doen en iemand Evenemerckx noemen maar dan moet niemand mij kwalijk nemen dat ik er even op wijs dat hij eigenlijk zichzelf een heel klein beetje belachelijk ( of is het kleinzielig?) maakt, sorry toont dus, door zulke uitspraak die duidelijk denigrerend bedoeld is.
En wat mijn tekst betreft: als ik grote rondes bedoelde zou ik grote rondes gezegd ( oei sorry, geschreven) hebben. Ik veronderstel dat iedereen hier wel weet dat Remco nog geen grote ronde gewonnen heeft. Wat de tekst "hedendaagse ..." betreft had ik het ook wel door, nog voor ik het gepost had, dat mijn tekst niet echt goed geformuleerd was maar ik ga niet alles 5 keer lezen en aanpassen daarom. Iedereen weet wat ik bedoel veronderstel ik, als ik meedoe aan het "Nederlands taaldictee" zal ik zeker meer mijn best doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pino
Forum-lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 09 feb 2022 16:39

Evenemerckx is niet kleinerend naar Evenepoel, maar bewust kleinerend naar alle slaafse aanbidders van de nieuwe God.
( ik heb bewondering voor Evenepoel, maar ben geen fan)
Niet zijken maar reiden !

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 09 feb 2022 16:41

fiedoo schreef: 09 feb 2022 15:56... Ik veronderstel dat iedereen hier wel weet dat Remco nog geen grote ronde gewonnen heeft...
De manier waarop sommige media over hem rapporteren doet anders vermoeden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 feb 2022 17:23

RobertvD schreef: 09 feb 2022 16:41
fiedoo schreef: 09 feb 2022 15:56... Ik veronderstel dat iedereen hier wel weet dat Remco nog geen grote ronde gewonnen heeft...
De manier waarop sommige media over hem rapporteren doet anders vermoeden.
Dat is dan de media hun verantwoordelijkheid. Projecteer het op Mathieu VDP en die was op voorhand al OK MTB, al 3 x winnaar van P-R en de RVV. + 7X WK veldrijden.
Soms draait het wel eens anders uit ondanks al je talent.
De val van Evenepoel en de val van Mathieu hebben hun gevolgen gehad (of nog) op de uitbouw van hun carrière en prestaties, de meesten hadden bij zo een valpartij het niet meer naverteld of toch in een rolstoel gezeten.
Volgens Merckx ( den echte dan) ging Bernal zeker minimum 5x de tour winnen met zijn talent. Hij mag al blij zijn met de huidige tegenstand en nu zeker na zijn valpartij als hij hem ooit nog 1 keer kan winnen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 feb 2022 17:32

pino schreef: 09 feb 2022 16:39 Evenemerckx is niet kleinerend naar Evenepoel, maar bewust kleinerend naar alle slaafse aanbidders van de nieuwe God.
( ik heb bewondering voor Evenepoel, maar ben geen fan)
Je moet echt geen aanbidder zijn om te genieten van renners zoals Van Aert, Mathieu, Alaphilippe en ook Evenepoel of zelfs Pogacar. Die renners en nog anderen zorgen voor een surplus en zijn geen dooie mussen. Ze zorgen voor strijd op het scherp van de snee en met een voorkeur van mij voor Mathieu wegens zijn durf, uitzonderlijke klasse en onvoorspelbaarheid. Ik ben dus topfan van een "Hollander" :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 feb 2022 18:42

Een Nederlander past hier beter. Hij komt niet uit N-of Z-holland. :shock: :lol:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 feb 2022 19:19

ottorongo schreef: 09 feb 2022 18:42 Een Nederlander past hier beter. Hij komt niet uit N-of Z-holland. :shock: :lol:
Ik ken het verschil wel ( ik heb familie in Nederland) maar voor veel Belgen is een Nederlander en een Hollander hetzelfde :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 09 feb 2022 20:38

En terecht! 😅 Hier in het Noorden denken ‘ze’ dat alle Belgen ook eender zijn. Maar volgens mij denken vele Belgen daar ook anders over 😜
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

i-mac

i-mac 09 feb 2022 21:14

JoostG schreef: 09 feb 2022 20:38 En terecht! 😅 Hier in het Noorden denken ‘ze’ dat alle Belgen ook eender zijn. Maar volgens mij denken vele Belgen daar ook anders over 😜
Het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is dan ook behoorlijk groot. Maar we zijn uiteindelijk allemaal Belg.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1067
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 09 feb 2022 22:11

ottorongo schreef: 09 feb 2022 18:42 Een Nederlander past hier beter. Hij komt niet uit N-of Z-holland. :shock: :lol:
Ah nee, hij komt uit België.
Zelfs zijn vader woont al langer in België dan in Nederland.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 feb 2022 01:32

galileo2 schreef: 09 feb 2022 22:11
ottorongo schreef: 09 feb 2022 18:42 Een Nederlander past hier beter. Hij komt niet uit N-of Z-holland. :shock: :lol:
Ah nee, hij komt uit België.
Zelfs zijn vader woont al langer in België dan in Nederland.
VDPoel is dus wel degelijk een Belg! ( tot zolang hij wint natuurlijk :-) )
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16221
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 feb 2022 09:15

Ze wonen in België vanwege de lagere belastingen. Lijkt mij bewijs genoeg dat het Nederlanders zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie