Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaring Bontrager Wavecell?

hayes

hayes 07 feb 2022 17:38

Wat aan het surfen op zoek naar een nieuwe helm. Inspiratie opdoen.
Ik ben best gecharmeerd door Bontrager helmen. Diverse modellen kunnen me wel bekoren (de Circuit, De Specter, de Velocis).
De reviews zijn meestal positief. Ze zijn wat zwaarder door de Wavecell technologie. Ook is de ventilatie iets minder.

Iemand op het forum ervaring?

Pasvorm is heel persoonlijk, dus sowieso passen. Maar door de eigenschappen van die cellen zou de helm zich wat aanpassen aan het hoofd lees ik.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 feb 2022 17:40

Ik heb er geen ervaring mee, anders dan passen. Ik vond het niet prettig zitten. Een ander nadeel is dat je door de wavecell geen bril erin kan steken.
Laatst gewijzigd door JPAR op 07 feb 2022 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 feb 2022 17:59

Ik rij met een paar Wavecell helmen (1 afgeschreven tegen een tak).
De klemming regel je vooral met de BOA, van vervorming van het celmateriaal in de tijd heb ik niets gemerkt.
Gewoon passen.
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 07 feb 2022 20:26

Pasvorm zit ik niet zo mee in.
Ze zijn iets zwaarder, merk je dat?
Iets minder luchtig. Merk je dat in de zomer bijvoorbeeld?

Qua pasvorm zit ik bij Giro eigenlijk goed. Die zitten me als gegoten.
Maar eens iets anders/nieuws proberen is altijd fijn.

1094
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 07 feb 2022 20:57

Giro is ook de enige helm die er bij mij niet als een paddestoel uit ziet :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 feb 2022 21:12

Heb de indruk dat hij iets hoger op het hoofd staat dan de andere (Mips) modellen die ik van Bontrager heb. Van warmte geen last, wel een beetje voordeel dat er minder makkelijk insecten onder komen. Gewicht merk ik niet (hoewel dat er objectief wel is).
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 07 feb 2022 21:34

Ik heb het vorig jaar klaar gespeeld om in één week drie keer gebeten te worden door een bij op m'n hoofd. Dus insectenbescherming is ook wel fijn. :mrgreen:

thebase
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:40

thebase 08 feb 2022 08:30

Ik heb geen last van de warmte, zit ( bij mij )heerlijk en door de boa sluiting goed af te stellen. het enige nadeel vind ik dat je er geen zonnebril in kan steken, al zijn daar zat andere oplossingen voor.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg

hayes

hayes 08 feb 2022 08:50

Ik heb een bril op sterkte, dus die steek ik nooit in de helm. De keren dat ik lenzen draag, steek ik de bril soms met één poot in m'n kraag.
Maar enkel als ik héél traag fiets. Bergop dus :mrgreen:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 feb 2022 09:41

Mijn nonkel heeft zo'n helm, ziet er vrij groot uit op zijn hoofd:
Afbeelding

Hij is er erg tevreden van.


Ik ben ook tevreden van de Giro Synthe, zit heel comfortabel voor mij. De Wavecell paste me niet mooi, zelfs bij passen wat drukpunten.

Ik heb een Abus Gamechanger, die zit ook echt heerlijk goed, net zo goed als de Giro:
Afbeelding
Geen foto's van mezelf met de helm (ik ben altijd degenen die de foto's neemt, wanneer ik sta te wachten tot de rest er is :mrgreen: )

Ik heb ook een Abus Airbreaker, die zit een heel stuk minder goed:
Afbeelding
Afbeelding

hayes

hayes 08 feb 2022 10:33

Abus zit mij persoonlijk niet goed. Altijd drukpunten net achter m'n slapen.
Ik vind de foto van de nonkel best ok. Zo groot lijkt het mij niet.
Ik heb sowieso een groot eihoofd, zit rond 59-60 hoofdomtrek. En dat is bijna altijd de grootste maat, dus ik ben gewoon om een grote helm te dragen. Ik vind kleinere helmen er soms zelfs al wat raar uitzien :mrgreen:

Het zal uiteindelijk inderdaad passen worden.
Maar dan heb je nog geen idee hoe een helm voelt na een paar uur. Maar ik lees meestal wel positieve ervaringen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 feb 2022 14:14

De nonkel had voor de Wavecell een Abus (een oude, geen idee welk model) en hij vindt de Wavecell heel veel beter, lichter en geen drukpunten (voor hem)
Hij heeft een klein hoofd, de vorige helm zag er veel kleiner uit.

Het zal sowieso passen worden.
Afbeelding

Plaats reactie