Ik ben bij geen enkele vereniging aangesloten, maar ik fiets van tijd tot tijd graag eens mee met een klein groepje vrienden. En zoals al eerder aangehaald, alles begint bij goede afspraken. Het kan soms erg makkelijk zijn …havana schreef: ↑06 feb 2022 19:48Niet bij een vereniging gaan rijden. Doe het al 39 jaar en bevalt me primaNuitKor schreef: ↑04 feb 2022 14:58 Je kent ze wel, elk wielergroepje heeft er wel één. De half wielers... altijd als ze naast je op kop fietsen gaan ze steeds iets sneller en altijd met het wiel net voor jou. Hoe kan je hier nou het beste mee omgaan, want elke fietsrit draait weer uit in een halve koers
Het grote domme vragen topic
Onze groep is te klein om op te splitsen en het is ook niet zo dat het te hard voor mij gaat. Alleen ik ben zelf meer voorstander van duurritten ook echt duurritten te laten zijn en niet teveel in het "grijze" gebied te trainen. Intensief doe ik door de week (op Zwift in de winter) en dan rustige duur in het weekend. 4u met 240w gemiddeld is vlees noch vis. Dit al eens besproken en ik weet dat er meer met mij eens zijn, maar toch sluipt het er elke keer weer in. Ik blijf dat niet herhalen. Bedankt voor je tips.TL@ schreef: ↑05 feb 2022 08:04 Iets zeggen, is niet hetzelfde als politieman spelen.
Wij zijn vorig jaar ook geregeld met 33+ gemiddeld thuis gekomen (op zondag) dat hoeft geen probleem te zijn, als dat tempo voor iedereen goed is. In het begin van het jaar zal dat eerder 30-31 zijn (ook al kan de helft dan al veel sneller)
Een paar jaar geleden is er een groot verschil tussen mogelijkheden ontstaan, er waren er waarvoor die 32km/u eigenlijk al ruim snel genoeg was en een deel die nog (veel) harder konden. We hebben dan ons vrij parcours wat uitgebreid, dat was 6km en is dan verhoogd naar 12 en soms zelfs 20km (helemaal op het einde van de rit), waardoor de groep meestal in 2 splitste (enkel met serieuze tegenwind bleef de groep samen omdat weg rijden dan moeilijker is)
Dat vond/vind ik een elegante oplossing. Iedereen was dan ongeveer samen aan het café (laatste 2-3km kunnen nog afgesneden worden)
We hebben ook een B-ploeg, die rijden normaal rond de 30km/u (maar komen in de zomermaanden ook binnen met 30km/u gemiddeld), dus die keuze blijft er ook (al hebben de ouderen het soms wel moeilijk om van de A-ploeg naar de B te gaan, we hebben nog 2 60-plussers in de A-ploeg, ene daarvan begint het stilaan moeilijk te krijgen)
Het doel van een ritje is ontspanning/plezier. Dat moet er vooral in blijven. En dat doe je het beste door goede afspraken.
Klopt, nu zal het gemiddeld wel wat lager zijn voor mij, maar afgelopen zaterdag 32.5 gemiddeld. Dat is voor mij geen duurzone meer. Ik zie liever dat we bijv 3x 20min 250w gem trappen en de rest weer rustig, dan alles 220w avg bijvoorbeeld.
Individueel weet ik dat een paar dat willen, maar als je die individueen in een groep zet geven ze toch gas
Is ook niet erg hoor, ik pik gewoon af en toe aan. Kan ook prima solo 4u maken.
In de loop van het seizoen gaat het ook van hard naar steeds harder. Op een gegeven moment komen we met 150km a 36 avg thuis.
Het groepje is dan met 6 man te klein om op te splitsen
De valkuil is,dat naarmate de rit verloopt de zwakkere er bij willen blijven hoe dan ook de concentratie en irritatie uit het oog wordt verloren met als gevolg kan een valpartij ontstaan.Dit hebben de snelle rijders vaak niet in de gaten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Degenen die bij een te snelle groep gaan rijden om maar een beetje fatsoenlijke Stravatijden/gemiddeldes te halen en niet in staat zijn om ook maar enig kopwerk te verrichte, maken het voor iedereen gevaarlijk. Daarom rij ik meestal lekker alleen.
Niet zijken maar reiden !
Gisteren ketting vervangen, terug op de Kickr gezet en nu ratelt en vibreert er vanalles als ik op het binnenblad rij, ook duidelijk voelbaar in de pedalen. Derailleur voor loopt niet aan. Derailleur achter schokt wat heen-en-weer. Volgende zaken al gecontroleerd:
- zelfde ketting/zelfde lengte
- markeringen aan de buitenkant
- quicklink volledig dicht en pijltje naar de juiste kant
- niet over dat lipje in de achterderrie gelegd
Iemand een idee?
- zelfde ketting/zelfde lengte
- markeringen aan de buitenkant
- quicklink volledig dicht en pijltje naar de juiste kant
- niet over dat lipje in de achterderrie gelegd
Iemand een idee?