Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx trainer software 3.4

Big Ben
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2012 14:58

Big Ben 05 feb 2022 14:56

Ik heb jaren geleden een Tacx Fortius multiplayer T1930.30 gekocht. Vreselijk ingewikkeld ding, maar goed.
Ik heb hem een hele tijd niet gebruikt maar onlangs weer geïnstalleerd. De dvd met Tacx trainer software 3.4 geïnstalleerd. Nu blijk ik een code nodig te hebben, die ik nergens kan vinden. Ik heb een proefabonnement van een week gehad maar dat is nu afgelopen.
Kan iemand me aan een code helpen?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 05 feb 2022 16:32

Volgens mij is het onmogelijk om die software nog te activeren. Er is, als ik het wel heb, een licentieserver van Tacx voor nodig, maar die staat al een tijd niet meer aan.

Een alternatief als je dezelfde trainer wilt gebruiken, is https://github.com/WouterJD/FortiusANT, maar daar moet je wel een beetje (computer)technisch voor zijn. Met FortiusANT kun je de Fortius koppelen met alle software die ANT+ ondersteunt, zoals Zwift, Rouvy, BigRingVR, etc

Big Ben
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2012 14:58

Big Ben 05 feb 2022 17:38

Dank je. Helaas ben ik helemaal niet handig met software…

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 05 feb 2022 18:31

Ik heb zelf ook deze Tacx al vele jaren. Ik ben altijd wel in voor wat prutsen en tweaken. Ik heb die software wel redelijk eenvoudig aan de praat gekregen door de instructies te volgen. Het enige wat mij niet lukte, was om de koppeling met een tablet met Zwift erop te maken. Ik had alleen bluetooth verbindingen tot mijn beschikking en dat zou in principe moeten werken. Waarschijnlijk werkt het met ANT+ dongles eenvoudiger.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 05 feb 2022 18:34

Ik heb wel gehoord, dat mensen die de licentie niet meer konden reactiveren, wel iets van korting van Tacx kregen op de aankoop van een nieuwe Tacx, nadat ze het probleem voorgelegd hadden bij Tacx.

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 07 feb 2022 08:55

wellicht kan je hier meer informatie vinden. Veel berichten over herinstalleren van TDA
https://www.lunicus.org/Forum/viewforum.php?f=18

Plaats reactie