De velg moet afgeplakt worden met luchtdichte tubeless tape, een gewoon velglint laat alle lucht langs de spaakgaten ontsnappen.
Tubeless
De plastic strip is voor tubeless samen met een ventiel zat dit bij die wielen, samen met een velgstrip voor nylon. Achter wiel is inmiddels dicht zoals het lijkt. Voorwiel wordt beter. Een tijd de wielen draaien en flink schudden lijkt te helpen. Al ben je hier wel een uur of 2 meebezig
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5180
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Maatje van me had de iets hogere Bontrager wielen met die plastic rimstrip en ventielen.thebase schreef: ↑04 feb 2022 23:17De plastic strip is voor tubeless samen met een ventiel zat dit bij die wielen, samen met een velgstrip voor nylon. Achter wiel is inmiddels dicht zoals het lijkt. Voorwiel wordt beter. Een tijd de wielen draaien en flink schudden lijkt te helpen. Al ben je hier wel een uur of 2 meebezig
Na een hoop gek#t, overal lekte het, door de spaakgaten en het wateraflaatgaatje, die rotzooi eraf getrokken, een paar lagen velgtape erin geplakt en andere ventielen erin.
Toen gevuld met latex en bijna meteen bleef ie zijn druk behouden.
Weg dus met die meegeleverde rotzooi, zorgt voor een hoop ergernis en fatsoenlijk materiaal gebruiken!
Meer dan dubbel zo duur als Stan's, dus ja: erg duur.Rolandos schreef: ↑04 feb 2022 23:28Neuhh, ik kocht 3-10-2021 die 473 fles voor 19,31. Is nu dus iets duurder maar nog steeds zou ik het voor die prijs kopen.


- thestudent
- Forum-lid
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Echt dat spul kan toch eigenlijk niet meer dan 3 euro de liter kosten om te produceren 

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 8783
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er staan zat recepten in Internet. Inderdaad ongeveer 3 a 4 euro per liter
Maatje van me had de iets hogere Bontrager wielen met die plastic rimstrip en ventielen.
Na een hoop gek#t, overal lekte het, door de spaakgaten en het wateraflaatgaatje, die rotzooi eraf getrokken, een paar lagen velgtape erin geplakt en andere ventielen erin.
Toen gevuld met latex en bijna meteen bleef ie zijn druk behouden.
Weg dus met die meegeleverde rotzooi, zorgt voor een hoop ergernis en fatsoenlijk materiaal gebruiken!
[/quote]
Ik heb vrijdag nog even doorgezet. Wielen flink laten draaien. Zaterdagochtend 1,5 bar aan druk verloren. Bijgepompt en 80 km gefietst en ze blijven nu keurig op druk. Nu nog even spelen met de juiste druk in de banden maar de eerste rit was ik positief verrast ondanks de nog vrij hoge druk in mijn banden.
Na een hoop gek#t, overal lekte het, door de spaakgaten en het wateraflaatgaatje, die rotzooi eraf getrokken, een paar lagen velgtape erin geplakt en andere ventielen erin.
Toen gevuld met latex en bijna meteen bleef ie zijn druk behouden.
Weg dus met die meegeleverde rotzooi, zorgt voor een hoop ergernis en fatsoenlijk materiaal gebruiken!
[/quote]
Ik heb vrijdag nog even doorgezet. Wielen flink laten draaien. Zaterdagochtend 1,5 bar aan druk verloren. Bijgepompt en 80 km gefietst en ze blijven nu keurig op druk. Nu nog even spelen met de juiste druk in de banden maar de eerste rit was ik positief verrast ondanks de nog vrij hoge druk in mijn banden.
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 8783
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Pak gewoon een tabel van de fabrikant als uitgangspunt.
Daar zit de ideale spanning nooit meer dan een halve bar vanaf. Tenzij je extreme eisen hebt
Ps.
Alleen een rimstrip kan ook niet met tubeless, er moet altijd tubelesstape in een velg met spaakgaten!
Ook met een eventuele rimstrip, eerst tape, dan de strip
Daar zit de ideale spanning nooit meer dan een halve bar vanaf. Tenzij je extreme eisen hebt
Ps.
Alleen een rimstrip kan ook niet met tubeless, er moet altijd tubelesstape in een velg met spaakgaten!
Ook met een eventuele rimstrip, eerst tape, dan de strip