Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2022 09:13

pino schreef: 02 feb 2022 19:34 Eerste pannekoeken zijn voor de kinderen 😁
Bij ons zijn die voor de kok.

i-mac

i-mac 03 feb 2022 09:22

Iedere renner zal mensen hebben die hem/haar leuk vinden, en die hen niet kunnen uitstaan. Maar dat wil niet zeggen dat hun prestaties niet kunnen/mogen gewardeerd worden. Als je je ergert aan de overwinning van renner x of y, kijk je beter niet meer naar de koers.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 03 feb 2022 10:37

i-mac schreef: 02 feb 2022 20:33 1 : Hij fiets bij het verkeerde team/manager. En dan ben je per definitie het kop van jut.
2 : Hij durft al eens zijn mondje te roeren. Ofte, hij heeft wat wij als Belgen "Nederlandse trekjes" plegen te noemen ;-) , en dat ligt voor sommigen moeilijk.
3 : De pers hemelt hem (teveel) op, of verwacht er teveel van, en dan krijg je vlug mensen tegen je.
4 : Of misschien omdat het een Belg is?
Interessante analyse, maar al deze punten golden ook voor Tom Boonen. En die was (is) toch redelijk alom geliefd.

#2-4 gelden ook voor Van Aert (en Michel W vindt dat #1 ook van toepassing is). En die roept volgens mij ook niet de weerstand op zoals bij Evenepoel.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 03 feb 2022 11:00

Door Patlev is hij vanaf het begin gebracht als de Belgische verlosser. Op zich niets mis mee, maar hij lijkt daardoor ook te vinden dat hij de leider is van het team (terwijl daar toch echt veel namen zitten en zaten die een grote palmares hebben), of zelfs de patron van het peloton (bijv: uitspraak over acceptatie van Groenewegen bij terugkeer in het peloton). Daarnaast heeft hij een Djokovic probleem dat bij winst hij de beste is en bij niet winst er een reden was dat hij niet kon laten zien dat hij de beste was, maar eigenlijk toch de beste is.
Voorlopig doet tie leuk mee, maar is hij in mijn ogen het nog niet het label 'talent' ontstegen. Hij wint best veel natuurlijk, maar vroeg in het seizoen is dat moeilijk te duiden. Ik neem aan dat iedereen die aan de start staat intrinsiek wil winnen, maar de meesten kunnen het niet en de degen die het zouden kunnen hebben misschien andere doelen. Eigenlijk zijn er maar een beperkt aantal ritten waar iedereen aan de start staat met de wil om zich volledig leeg te rijden voor de winst. Dan kan je de kijken hoe het er echt voor staat.

i-mac

i-mac 03 feb 2022 11:19

RobertvD schreef: 03 feb 2022 10:37
i-mac schreef: 02 feb 2022 20:33 1 : Hij fiets bij het verkeerde team/manager. En dan ben je per definitie het kop van jut.
2 : Hij durft al eens zijn mondje te roeren. Ofte, hij heeft wat wij als Belgen "Nederlandse trekjes" plegen te noemen ;-) , en dat ligt voor sommigen moeilijk.
3 : De pers hemelt hem (teveel) op, of verwacht er teveel van, en dan krijg je vlug mensen tegen je.
4 : Of misschien omdat het een Belg is?
Interessante analyse, maar al deze punten golden ook voor Tom Boonen. En die was (is) toch redelijk alom geliefd.

#2-4 gelden ook voor Van Aert (en Michel W vindt dat #1 ook van toepassing is). En die roept volgens mij ook niet de weerstand op zoals bij Evenepoel.
Tom was in zijn beginjaren nog stil. Pas later liet hij van zich horen.

Wout heeft er veel sympathisanten bij gekregen de voorbije jaren door zijn knappe prestaties. Maar er was een periode in het veldrijden dat hij minder geliefd was. Vooral door zijn frustratie dat hij het moest afleggen tegen VDP. Hij deed toen interviews waar hij teveel excuses zocht. En dat komt zelden of nooit goed over. Maar goed, hij antwoorde intussen met de benen. En hoe ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 feb 2022 14:56

i-mac schreef: 03 feb 2022 11:19 Wout heeft er veel sympathisanten bij gekregen de voorbije jaren door zijn knappe prestaties. Maar er was een periode in het veldrijden dat hij minder geliefd was. Vooral door zijn frustratie dat hij het moest afleggen tegen VDP. Hij deed toen interviews waar hij teveel excuses zocht. En dat komt zelden of nooit goed over. Maar goed, hij antwoorde intussen met de benen. En hoe ...
Die groep hoor ik ook zeker bij. In het begin vond ik er weinig sympatieks aan, altijd een beetje sjacherijnig, negatief.
Maar het lijkt wel of hij bij TLJ in meerdere opzichten is opgebloeid** en zijn manier van koersen en veelzijdigheid hebben er toch wel voor gezorgd dat ik er anders naar ben gaan kijken.
Wat mij betreft is hij VDP overstegen inmiddels; fantastisch wat die soms laat zien, maar voelt als iemand die ook wel enkele essentiele puntjes mist als topsporter.

**wellicht voor Evenepoel goed om weg te gaan bij Patlev. Die heeft met zijn geschreeuw en geblaat alleen maar een negatieve invloed op zijn manier van communiceren en omgaan met pers/druk. Wellicht dat RE bij een rustigere ploeg iets in de luwte veel beter tot zijn recht kan komen.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 feb 2022 16:07

Als je je wat inleest in de situatie van Nuyens zijn ploeg in die tijd, begrijp je WvA zijn houding wel wat meer.

Kleine Remco is nog een beetje een kind. Het lijkt nu wat beter na de hele hetze van het WK. Binnen een paar jaar zal ie wel wat volwassen zijn (en hopelijk al een grote ronde gewonnen)
Het is niet mijn favoriete renner, maar dat hij vooruit gaat dat kan je niet ontkennen.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2022 17:00

Remco kan zich beter eerst wat richten op kleinere rondes, Zwitserland of zo, hij hoeft helemaal geen grote ronde te winnen. Als dat zo is, fijn, maar het is een foute instelling voor zo'n jonge renner die in zoveel wedstrijden leuke dingen kan doen. Hopelijk gaat hij ook niet bedachtzaam beginnen rijden...

Als ik hem gisteren in een eenvoudige afdaling bochten zie nemen, dan denk ik dat het echte rondewerk moeilijk zal blijven.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2022 17:19

Jakobsen blijkbaar ook te vroeg in vorm.... 2e voor Quickstep.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 feb 2022 17:26

daniel1975 schreef: 03 feb 2022 14:56
i-mac schreef: 03 feb 2022 11:19 Wout heeft er veel sympathisanten bij gekregen de voorbije jaren door zijn knappe prestaties. Maar er was een periode in het veldrijden dat hij minder geliefd was. Vooral door zijn frustratie dat hij het moest afleggen tegen VDP. Hij deed toen interviews waar hij teveel excuses zocht. En dat komt zelden of nooit goed over. Maar goed, hij antwoorde intussen met de benen. En hoe ...
Die groep hoor ik ook zeker bij. In het begin vond ik er weinig sympatieks aan, altijd een beetje sjacherijnig, negatief.
Maar het lijkt wel of hij bij TLJ in meerdere opzichten is opgebloeid** en zijn manier van koersen en veelzijdigheid hebben er toch wel voor gezorgd dat ik er anders naar ben gaan kijken.
Wat mij betreft is hij VDP overstegen inmiddels; fantastisch wat die soms laat zien, maar voelt als iemand die ook wel enkele essentiele puntjes mist als topsporter.

**wellicht voor Evenepoel goed om weg te gaan bij Patlev. Die heeft met zijn geschreeuw en geblaat alleen maar een negatieve invloed op zijn manier van communiceren en omgaan met pers/druk. Wellicht dat RE bij een rustigere ploeg iets in de luwte veel beter tot zijn recht kan komen.
Ik weet niet of wout mathieu overstijgt. VDP sukkelt regelmatig wat met kwaaltjes maar in de rechtstreekse duels moet Wout meestal de duimen leggen.
maar als VDP niet wat meer planmatig werkt in de toekomst zie ik wout toch wel in de toekomst het niveau van mathieu overstijgen. Wout is een man met een plan, mathieu werpt regelmatig zijn planning overhoop en is te veel speelvogel ( wat hem dan wel weer een leuke renner maakt om naar te kijken).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 feb 2022 19:18

lugosi schreef: 03 feb 2022 17:00 Remco kan zich beter eerst wat richten op kleinere rondes, Zwitserland of zo, hij hoeft helemaal geen grote ronde te winnen. Als dat zo is, fijn, maar het is een foute instelling voor zo'n jonge renner die in zoveel wedstrijden leuke dingen kan doen. Hopelijk gaat hij ook niet bedachtzaam beginnen rijden...

Als ik hem gisteren in een eenvoudige afdaling bochten zie nemen, dan denk ik dat het echte rondewerk moeilijk zal blijven.
Dat gaat hij dit jaar dan ook doen:
Afbeelding

En dan op het einde de Vuelta.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2022 20:27

Inderdaad mooi programma, beter dan vorig jaar meteen in de Giro te willen testen.

Plaats reactie